Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt denk ik wel een record aan KM gereden en record aan energy verbuikt ;-)

Had ik 2 weken geleden. Alles flipte en was kapot volgens de computer. Kon hem ook niet meer in zijn D krijgen.
Auto werd weggesleept. Bleek de antenne van het TPMS system te zijn die continue een storing veroorzaakte op de canbus. een soort interne Ddos attack ;-)
Auto 3 dagen kwijt geweest en een ICE loaner, zo'n JEEP ding. Nou dat was echt terug naar de middeleeuwen.

Inmiddels update ontvangen op de 6.1 versie van 2.2.113 -> 2.2.115
 
Ivm V6.1 - de collision avoidance - is dat nu een alarm enkel of grijpt die ook actief in ?

Is al 2x in alarm gegaan bij mij - 1 x omdat die dacht dat ik op een geparkeerde auto zou rijden ipv de bocht in de straat te nemen - andere keer omdat er een auto vlak voor me afsloeg naar links en ik naar rechts uitweek om erlangs te rijden. Telkens een geluidsignaal en 2 rode auto's op de display - maar geen automatisch gerem.
 
en nog wat, viel me vandaag weer op.. het klinkt gek maar als ik een bocht inga voel ik een koude luchtstroom links langs m'n bovenlichaam gaan...
heb al een paar gekeken of de ramen wel dicht waren..

klinkt misschien nogal zottig, maar gebeurt wel degelijk..

Yep, en hier ook. Absoluut een verschil. Eerst 18-19 en nu iets meer kolen op het vuur met 20 als nieuwe 'norm' voor dezelfde gevoelstemperatuur.
 
De release notes schrijven dat het alleen een waarschuwing is, en zelf heb ik alleen ook niet ervaren dat het systeem ingrijpt. Dat wordt wachten op versie 6.5


Ivm V6.1 - de collision avoidance - is dat nu een alarm enkel of grijpt die ook actief in ?

Is al 2x in alarm gegaan bij mij - 1 x omdat die dacht dat ik op een geparkeerde auto zou rijden ipv de bocht in de straat te nemen - andere keer omdat er een auto vlak voor me afsloeg naar links en ik naar rechts uitweek om erlangs te rijden. Telkens een geluidsignaal en 2 rode auto's op de display - maar geen automatisch gerem.
 
en nog wat, viel me vandaag weer op.. het klinkt gek maar als ik een bocht inga voel ik een koude luchtstroom links langs m'n bovenlichaam gaan...
heb al een paar gekeken of de ramen wel dicht waren..

klinkt misschien nogal zottig, maar gebeurt wel degelijk..

Klopt linker voordeur toch bij storm/harde wind/boven de 80km/h uit het driehoekje/deurgreep vandaan. Staat ergens op het forum al gemeld, geen idee meer waar ;-)
 
.......zo'n JEEP ding. Nou dat was echt terug naar de middeleeuwen

Leuk joh. Hebben wij hier ook als 2e auto. Jeep Grand Cherokee uit 1999. 8 cilinder. Brult met starten de halve wijk wakker. Ow jah, sleept redelijk probleemloos boottrailer van 5 ton uit t water..

Zie trouwens dat jij ook uit Utrecht of regio komt. Zie in stad Utrecht nog niet zo veel S jes. Jij wel?
 
Klopt linker voordeur toch bij storm/harde wind/boven de 80km/h uit het driehoekje/deurgreep vandaan. Staat ergens op het forum al gemeld, geen idee meer waar ;-)
Let ook maar eens op als je ingehaald wordt. Door diens luchtverplaatsing komt er (meer) tocht door de deur/het ruitje.
Vooral als het een busje o.i.d. is.

Moet ik ook maar niet met de CC op 104 km/h op de rechtse strook rijden.
 
Heb iets gevonden dat anders is met de nieuwste 6.1.
Schermpje met verwachte accuperentage bij aankomst bestemming en retour, dat blijft nu in beeld, en is met een kruisje weg te klikken...en de snellere inverveter voor de p85, zou dat deze versie zijn?
iets te wit buiten om te testen, heb de polis van DL nog niet binnen :biggrin: