Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ivm V6.1 - de collision avoidance - is dat nu een alarm enkel of grijpt die ook actief in ?

Is al 2x in alarm gegaan bij mij - 1 x omdat die dacht dat ik op een geparkeerde auto zou rijden ipv de bocht in de straat te nemen - andere keer omdat er een auto vlak voor me afsloeg naar links en ik naar rechts uitweek om erlangs te rijden. Telkens een geluidsignaal en 2 rode auto's op de display - maar geen automatisch gerem.

Met kerst elders in het land gedineerd. Na afloop gaan we terug, zoon was de Bob. Gezellig kletsend zet hij de S in de achteruit en heeft niet door dat tijdens het diner er een auto achter is komen te staan.
De S rijdt héél langzaam na achteren (creep mode) en plotseling "Bonk". Weet niet meer of er ook eerst een waarschuwingssignaal is afgegeven.
Verdikkeme, botsing en schade? Plotseling was het diner niet zo leuk meer.
Uit de auto gesprongen en tot mijn verbazing lijkt de auto zichzelf een fractie voor de bumper van die andere auto te hebben stilgezet. Ik kon in ieder geval geen aanrijschade constateren.
:scared::cursing::crying::smile::biggrin::rolleyes: Nog nooit zoiets eerder meegemaakt, fantastisch! maar ik durf het niet nog een keertje te testen.
 
Met kerst elders in het land gedineerd. Na afloop gaan we terug, zoon was de Bob. Gezellig kletsend zet hij de S in de achteruit en heeft niet door dat tijdens het diner er een auto achter is komen te staan.
De S rijdt héél langzaam na achteren (creep mode) en plotseling "Bonk". Weet niet meer of er ook eerst een waarschuwingssignaal is afgegeven.
Verdikkeme, botsing en schade? Plotseling was het diner niet zo leuk meer.
Uit de auto gesprongen en tot mijn verbazing lijkt de auto zichzelf een fractie voor de bumper van die andere auto te hebben stilgezet. Ik kon in ieder geval geen aanrijschade constateren.
:scared::cursing::crying::smile::biggrin::rolleyes: Nog nooit zoiets eerder meegemaakt, fantastisch! maar ik durf het niet nog een keertje te testen.

Is een feature, maar staat niet in de handleiding omdat Tesla het niet in alle gevallen kan garanderen.
 
Met kerst elders in het land gedineerd. Na afloop gaan we terug, zoon was de Bob. Gezellig kletsend zet hij de S in de achteruit en heeft niet door dat tijdens het diner er een auto achter is komen te staan.
De S rijdt héél langzaam na achteren (creep mode) en plotseling "Bonk". Weet niet meer of er ook eerst een waarschuwingssignaal is afgegeven.
Verdikkeme, botsing en schade? Plotseling was het diner niet zo leuk meer.
Uit de auto gesprongen en tot mijn verbazing lijkt de auto zichzelf een fractie voor de bumper van die andere auto te hebben stilgezet. Ik kon in ieder geval geen aanrijschade constateren.
:scared::cursing::crying::smile::biggrin::rolleyes: Nog nooit zoiets eerder meegemaakt, fantastisch! maar ik durf het niet nog een keertje te testen.


Hmm twee weken geleden had ik zelfde soort issue alleen ik reed wel tegen geparkeerde auto aan......die bonk was bij mij de andere auto. Zit effe te denken welke versie ik toen had. Ik denk net 1 dagje 6.1
 
Leuk joh. Hebben wij hier ook als 2e auto. Jeep Grand Cherokee uit 1999. 8 cilinder. Brult met starten de halve wijk wakker. Ow jah, sleept redelijk probleemloos boottrailer van 5 ton uit t water..

Zie trouwens dat jij ook uit Utrecht of regio komt. Zie in stad Utrecht nog niet zo veel S jes. Jij wel?

Was van de week bij Rabobank in Utrecht. Twee Tesla's voor de deur en in de parkeergarage ook nog twee MS'en. Nog nooit zoveel Tesla's in 5 minuten gezien en dat in Utereg! Ben er geboren en getogen en vond het leuk er weer rond te rijden maar herkende m'n oude krantenwijkje omgeving Croeselaan en Hoograven niet meer helaas.
 
Met kerst elders in het land gedineerd. Na afloop gaan we terug, zoon was de Bob. Gezellig kletsend zet hij de S in de achteruit en heeft niet door dat tijdens het diner er een auto achter is komen te staan.
De S rijdt héél langzaam na achteren (creep mode) en plotseling "Bonk". Weet niet meer of er ook eerst een waarschuwingssignaal is afgegeven.
Verdikkeme, botsing en schade? Plotseling was het diner niet zo leuk meer.
Uit de auto gesprongen en tot mijn verbazing lijkt de auto zichzelf een fractie voor de bumper van die andere auto te hebben stilgezet. Ik kon in ieder geval geen aanrijschade constateren.
:scared::cursing::crying::smile::biggrin::rolleyes: Nog nooit zoiets eerder meegemaakt, fantastisch! maar ik durf het niet nog een keertje te testen.


Dat klopt. Heb ik ook meegemaakt in Zeist toen ik achteruit reed en dacht dat ik tegen een muur reed. Uitgestapt en niets gezien. Later bevestigd door Tesla dat hij dat doet maar dat ze er geen melding van maken want het werkt alleen bij lage snelheden. Anders hebben zij het gedaan natuurlijk als je te hard rijdt en toch de muur raakt.
 
Dat is alleen zo als je aangekoppeld bent. En ook las ik dat als je Range mode aan hebt dat hij dan het accupack niet opwarmt ook al ben je aan een laadpaal gekoppeld. Heb dat zelf nog niet kunnen testen, daar ik overdag niet aangekoppeld ben en 's avonds in een verwarmde garage sta.


Is er dan iemand die zonder range mode rijdt? Dan houdt je toch al helemaal geen bereik over?
 
V6.1 heeft het stuurgedrag bij hogere snelheden en harde wind een stuk stabieler gemaakt! Gisteren met windkracht 8 lang niet meer zo zenuwachtig stuurgedrag als eerder. Écht een hele verbetering met V6.0...
Dat idee heb ik ook. Als de headline op nu.nl is dat automobilisten last hebben van harde wind in de avondspits en ik werkelijk niets heb gevoeld, lijkt daar iets verbeterd te zijn.