Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik 6.1 heb heb ik erg gelet op de "regen". Bij een vorige update was de ervaring dat deze minder krachtig was en er dus, bij nadering van bijv. een stoplicht, eerder en krachtiger bijgeremd moet worden.

Nu komt het mij voor dat dat is hersteld. Ik heb het tientallen malen uitgeprobeerd en met name bij het naderen van een stoplicht pakt hij, zo rond 20 km/uur, nog even flink op zodat je echt bijna stil komt te staan. Wel anticiperen dus hem de kans geven maar ik ben er, zoals het nu werkt, erg over te spreken.

Heeft iemand anders ook deze ervaring of is het inbeelding? pvh was er destijds ook fel op. Wat vind jij?
 
In ieder gebal is met de .115 update het kachel/temperatuurprobleem nog niet opgelost #helaas

Dit is natuurlijk altijd wat lastig in te schatten. Het kan best zijn dat men de uitlezing van de temperatuursensors beter heeft ingeregeld en dat voorheen de gemeten temperatuur lager was dan de werkelijke temperatuur. Daardoor werkte de kachel harder en dat kan nu verholpen zijn maar wel met gevolg dat voor dezelfde gevoelstemperatuur er een graadje bij moet.
Het is maar gissen en ik weet ook niet of het een probleem genoemd mag worden.

Ik heb het gisteren ook gemerkt maar het verschil was niet zo groot. Heb een tijdje op 20 graden gezet (altijd 19) en dat loste het op maar later zette ik hem weer op 19.
 
Is een feature, maar staat niet in de handleiding omdat Tesla het niet in alle gevallen kan garanderen.

Vandaag de auto langzaam een klein stukje verzet (deur niet helemaal dicht, gordel los), na een meter of vijf sta je dan ook opeens stil. Automatisch terug naar park gegaan zo te zien. Dit werkt blijkbaar zowel vooruit als achteruit op deze manier.
 
Vandaag de auto langzaam een klein stukje verzet (deur niet helemaal dicht, gordel los), na een meter of vijf sta je dan ook opeens stil. Automatisch terug naar park gegaan zo te zien. Dit werkt blijkbaar zowel vooruit als achteruit op deze manier.

Nee, is als je deur open is. Toen mijn hek kapot was stapte ik altijd uit om hem handmatig te openen en dan liet ik hem in drive staan en dan zet hij hem automatisch op P
 
Vanavond bij 1 graad buitentemperatuur van Eindhoven naar Pijnacker gereden en kreeg de Tes niet warm. Eerst op de gebruikelijke 20 graden gezet, daarna naar 30 graden en uiteindelijk maar op high gezet. Warmer dan een graad of 21 werd het niet na ruim een uur. Hebben anderen dezelfde ervaring?
 
ja - zelfde ervaring. waren er meer, is vorige week ook al langs gekomen op dit forum. Heb telkens het idee dat het te maken heeft met de "eco mode" - (onderdaan op het scherm) - en gezocht of je deze uit kunt zetten oid.. kon nergens wat vinden so far.. Of staat het in de releasenotes, Maurice .. -;)


Vanavond bij 1 graad buitentemperatuur van Eindhoven naar Pijnacker gereden en kreeg de Tes niet warm. Eerst op de gebruikelijke 20 graden gezet, daarna naar 30 graden en uiteindelijk maar op high gezet. Warmer dan een graad of 21 werd het niet na ruim een uur. Hebben anderen dezelfde ervaring?
 
ja - zelfde ervaring. waren er meer, is vorige week ook al langs gekomen op dit forum. Heb telkens het idee dat het te maken heeft met de "eco mode" - (onderdaan op het scherm) - en gezocht of je deze uit kunt zetten oid.. kon nergens wat vinden so far.. Of staat het in de releasenotes, Maurice .. -;)

Nee, dat staat er niet in ;)
Vreemd ja. Het enige moment dat ik die eco mode ooit zag, was met ingeschakelde range modus inderdaad.
 
In het begin met 6.1 had ik ook het idee dat de verwarming niet goed meer werkte en moest ik die ook enkele graadjes hoger zetten. Sinds vorige week met de nieuwe update heb ik de indruk dat die het terug beter doet en kan ik de verwarming weer op 19° zetten.
 
In het begin met 6.1 had ik ook het idee dat de verwarming niet goed meer werkte en moest ik die ook enkele graadjes hoger zetten. Sinds vorige week met de nieuwe update heb ik de indruk dat die het terug beter doet en kan ik de verwarming weer op 19° zetten.

Zijn er nog mensen die de 6.1 upgrade nog niet hebben? Is daar de gemeten- t.o.v. de ingestelde temperatuur ook structureel lager?

35aa220f45f03a318a6f63339abb5f18.jpg


Ik ben in ieder geval nog steeds van (een subjectieve) mening dat ook sinds de 2e 6.1 update de temperatuur nog steeds veel hoger ingesteld dient te worden voor hetzelfde comfortgevoel als vóór 6.1