Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Die range mode kun je beter niet gebruiken. Het scheelt toch al niet veel en beter behaaglijk ietsje langer wachten aan de laadpaal dan de hele weg verkillen.

Eens, enige zinvolle situatie die ik me kan voorstellen is veel korte ritjes in de kou waar je je batterij niet hebt kunnen opwarmen aan de stekker. Volgens mij gebruikt vrijwel niemand range mode (misschien leuk idee voor een poll)
 
range mode

Het is door @Ipe aangehaald maar Range Mode moet je NIET gebruiken op lange ritten. Range Mode moet enkel gebruikt worden bij korte ritten (minder dan een uur) waarbij er veel tijd zitten tussen de ritten.

Range Mode voorkomt het onnodig opwarmen van het pack voor de efficiency als ook niet heftig het interieur verwarmen als je na 15 minuten al uitstapt.

Op deze wijze vergroot het de range indien je veel korte ritten doet maar mensen denken dat dit de range in algemeen gebruik vergroot wat niet correct is.
 
Het is door @Ipe aangehaald maar Range Mode moet je NIET gebruiken op lange ritten. Range Mode moet enkel gebruikt worden bij korte ritten (minder dan een uur) waarbij er veel tijd zitten tussen de ritten.

Range Mode voorkomt het onnodig opwarmen van het pack voor de efficiency als ook niet heftig het interieur verwarmen als je na 15 minuten al uitstapt.

Op deze wijze vergroot het de range indien je veel korte ritten doet maar mensen denken dat dit de range in algemeen gebruik vergroot wat niet correct is.

Ok, dank je. Meestal rijd ik ook kleine stukken dus dan kan hij aanblijven. Maar ik las ook ergens dat met range modus de banden voor sneller slijten. Dus misschien maar eens een tijdje helemaal uit zetten en kijken wat er verandert in verbruik.
 
Iemand een idee of de Supercharger bij Limoges nog voor de zomer wordt opgeleverd? Zou mooie laatste stop voor de dordogne zijn.
Dat weet niemand denk ik. In Limoges staat wel een Corri-door lader bij de Intermarche (Chademo en CCS).Maar als je al vóór Brive de snelweg af moet dan haal je het ook wel vanaf Chateauroux, zeker als je daar even een -uitstekend- hapje gaat eten zodat je met 100% vertrekt. Zelf had ik hoogmoedig Brive overgeslagen maar blijkbaar iets te hard gereden om Sarlat nog comfortabel te kunnen halen. Heb toen in Souillac nog 10 minuten op het dorpsplein aan de Chademo gestaan.
 
Dat weet niemand denk ik. In Limoges staat wel een Corri-door lader bij de Intermarche (Chademo en CCS).Maar als je al vóór Brive de snelweg af moet dan haal je het ook wel vanaf Chateauroux, zeker als je daar even een -uitstekend- hapje gaat eten zodat je met 100% vertrekt. Zelf had ik hoogmoedig Brive overgeslagen maar blijkbaar iets te hard gereden om Sarlat nog comfortabel te kunnen halen. Heb toen in Souillac gebreidnog 10 minuten op het dorpsplein aan de Chademo gestaan.

Wij gaan vaak die kant op:
we laden uitgebreid (tot 90%) in Chateauroux en rijden dan in 1 keer naar Fumel. Voor Brive richting Perigeux en dan via Terrasson binnendoor naar Fumel.Met onze S 100d komen we dan aan in Fumel met nog 15%. De rit over de secundaire wegen vanaf Brive is behoorlijk zuinig zodat we met nog redelijk veel Soc in Fumel arriveren.

Maar een goed functionerende SuC in Limoges zou zeker welkom zijn. Volgens tesla.com/findus zou die in 2019 er zijn.
 
Bonjour!

Ok, dus ik heb nu eindelijk een tolpoortkastje om daarmee ook door de oranje T de péage op te kunnen knallen. Echter schijnt het nog al een dingetje te zijn / lastig om een goede plek te vinden om de houder van dat ding te monteren i.v.m. het warmtewerend glas van de Model X.

Misschien vergis ik me, maar er zou een plek bij de achteruitkijkspiegel zijn waar die wel zou kunnen werken, klopt dat? En zo ja, waar zit ie ongeveer?

Een andere oplossing is om je raampje open te doen, dat kastje uit het raam omhoog houden. (Dat vind ik wel een effectieve, maar een beetje knullige oplossing)

Op YouTube kwam ik ook niet heel veel verder. Behalve dat iemand hem helemaal aan het eind, waar de voorruit aan de FWD grenst, heeft geplakt. Maar dat lijkt me sterk dat ie daar het signaal met de tolpoort zou kunnen ontvangen/verzenden.

Ik hoor graag wat jullie oplossingen zijn.
Thanks!
 
Bonjour!

Ok, dus ik heb nu eindelijk een tolpoortkastje om daarmee ook door de oranje T de péage op te kunnen knallen. Echter schijnt het nog al een dingetje te zijn / lastig om een goede plek te vinden om de houder van dat ding te monteren i.v.m. het warmtewerend glas van de Model X.

Misschien vergis ik me, maar er zou een plek bij de achteruitkijkspiegel zijn waar die wel zou kunnen werken, klopt dat? En zo ja, waar zit ie ongeveer?

Een andere oplossing is om je raampje open te doen, dat kastje uit het raam omhoog houden. (Dat vind ik wel een effectieve, maar een beetje knullige oplossing)

Op YouTube kwam ik ook niet heel veel verder. Behalve dat iemand hem helemaal aan het eind, waar de voorruit aan de FWD grenst, heeft geplakt. Maar dat lijkt me sterk dat ie daar het signaal met de tolpoort zou kunnen ontvangen/verzenden.

Ik hoor graag wat jullie oplossingen zijn.
Thanks!
Dat is de juiste plek. Heb ik geloof ik in de handleiding gevonden.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
Het was effe zoeken in de handleiding, maar het komt er dus op neer dat alles boven de spiegel / radarkast afdoende zou moeten zijn. Het gebied waar ook het zonnescherm zit. Dat wordt effe pielen.