Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Je mag alleen voor een noodzakelijke reis naar en door Frankrijk. Ze zijn sinds vandaag weer in een strenge lockdown.
Ja, dat weet ik. Vandaar mijn vraag.
Dus reken maar dat er gecontroleerd wordt bij de peages.
Was dat bij de vorige lockdowns in Frankrijk ook zo? Ik ga natuurlijk een "attestation de déplacement dérogatoire" meenemen, maar heb geen zin om terug gestuurd te worden.
Als je er niet per se moet zijn zou ik gewoon thuisblijven.
Ik ben inderdaad een vrij noodzakelijke reis aan het plannen. Die kan ik niet blijven uitstellen. Ik lees hier dat de huidige maatregelen tot 2 mei duren. Tot 3 mei wachten lukt nog wel.
 
Nou ik ben dus wel benieuwd inderdaad of als buitenlander/auto met een buitenlandse kenteken je ook geen 10km van je woonadres mag zijn, het lijkt me zelf dat je eerder gepikt wordt voor controle, maar zolang je een geldig reden heb moet het goed zijn. Ik begreep ook dat je een negatieve PCR moet overleggen bij de grens (mijn franse ouders hadden het bij maar mochten doorrijden zonder controle en ook tot hun eindbestemming in Parijs zonder vragen net nadat de lockdown geldig was een maandje terug, toen ze terug kwamen van Nederland). De SuC van Lille had dus ook andere openingstijden die dag maar die waren up to date in de Tesla dus daar kan je op vertrouwen, geen idee of dit te maken had met de lockdown of iets anders.
 
  • Informative
Reactions: RichieB
Ik zat even voor juni/juli te kijken en nu is er een supercharger vlak bij Le Mont Saint Michel, maar zowel in Abetterrouteplanner en mijn X wordt er beperkt beschikbaar vermeld. Is dit een Corona sluiting wegens het Ibis hotel? Want die ligt zeer gunstig bij een vakantie huisje waar ik gebruik van kan maken. Dat scheelt me lang laden in Caen.
Het huisje heeft nog stroomdraadjes die misschien wel aangelegd zijn in de middeleeuwen dus daar durf ik mijn Tesla niet aan te hangen. :D
 
  • Like
Reactions: Roberto-NL
Ik zat even voor juni/juli te kijken en nu is er een supercharger vlak bij Le Mont Saint Michel, maar zowel in Abetterrouteplanner en mijn X wordt er beperkt beschikbaar vermeld. Is dit een Corona sluiting wegens het Ibis hotel? Want die ligt zeer gunstig bij een vakantie huisje waar ik gebruik van kan maken. Dat scheelt me lang laden in Caen.
Het huisje heeft nog stroomdraadjes die misschien wel aangelegd zijn in de middeleeuwen dus daar durf ik mijn Tesla niet aan te hangen. :D
Geen idee wat de status is van die supercharger en waar exact je huisje staat.
Maar volgens Chargemap staan er diverse type 2 laadstations in de omgeving, kom je daar niet mee uit de voeten?

Overigens lukt laden ook op antieke installaties best vaak is mijn ervaring, mits je 't afgenomen vermogen maar zo laag mogelijk zet in je Tesla.
 
Ik zat even voor juni/juli te kijken en nu is er een supercharger vlak bij Le Mont Saint Michel, maar zowel in Abetterrouteplanner en mijn X wordt er beperkt beschikbaar vermeld. Is dit een Corona sluiting wegens het Ibis hotel? Want die ligt zeer gunstig bij een vakantie huisje waar ik gebruik van kan maken. Dat scheelt me lang laden in Caen.
Het huisje heeft nog stroomdraadjes die misschien wel aangelegd zijn in de middeleeuwen dus daar durf ik mijn Tesla niet aan te hangen. :D
Zelfde al bij Lille. Er zijn beperkte openingstijden van de receptie en daarna gaat het hek dicht. Dit is een hotel wat het van veelal van toeristen moet hebben voor Mont-Saint-Michel het zal daar nu geen topdrukte zijn. In 2019 zelf daar paar nachten overnacht en er was weinig op aan te merken.
 
  • Like
Reactions: Camelroel
Inderdaad, het maakt voor de installatie geen verschil of het een Tesla is of een huishoudtoestel dat 8A trekt.
Ben ik het niet geheel mee eens want een normaal huishoudtoestel trekt die eventuele 8 amp maar voor een korte duur, zelfs bij een wasmachine of afwasmachine zijn die pieken vrij kort. (een kwartier) Maar een Tesla laden is dan voor een hele nacht dus dat maakt wel uit voor een eventuele warmte opbouw.
 
Ben ik het niet geheel mee eens want een normaal huishoudtoestel trekt die eventuele 8 amp maar voor een korte duur, zelfs bij een wasmachine of afwasmachine zijn die pieken vrij kort. (een kwartier) Maar een Tesla laden is dan voor een hele nacht dus dat maakt wel uit voor een eventuele warmte opbouw.
Niet echt. Onder normale omstandigheden zal de bekabeling overgezekerd zijn. In een oud huis zou ik eerder vrezen voor een smeltzekering die eruit smelt en je geen vervanging hebt, dan de bekabeling die in rook op gaat omdat je er 8A over trekt.
 
Niet echt. Onder normale omstandigheden zal de bekabeling overgezekerd zijn. In een oud huis zou ik eerder vrezen voor een smeltzekering die eruit smelt en je geen vervanging hebt, dan de bekabeling die in rook op gaat omdat je er 8A over trekt.
Bij een oud huis is het altijd de vraag wat er na de originele bouw allemaal bij geklust is en door wie en het eventuele doel. :D
 
Zelfde al bij Lille. Er zijn beperkte openingstijden van de receptie en daarna gaat het hek dicht.
Ik heb zojuist gekeken in de Tesla en op de sites van Tesla en Accor maar ik kan nergens iets vinden over beperkte openingstijden. Waar maak jij uit op dat dit momenteel aan de hand is?
Ik wil maandag rond 7:00 uur ‘s ochtends daar laden, dus zou wel handig zijn als het heck dan open is. :)
Update: toch maar even het hotel gebeld. Ze zijn 24x7 open. Als het hek dicht is moet je aanbellen en kan je het terrein op om te laden.
 
Ik heb zojuist gekeken in de Tesla en op de sites van Tesla en Accor maar ik kan nergens iets vinden over beperkte openingstijden. Waar maak jij uit op dat dit momenteel aan de hand is?
Ik wil maandag rond 7:00 uur ‘s ochtends daar laden, dus zou wel handig zijn als het heck dan open is. :)
Update: toch maar even het hotel gebeld. Ze zijn 24x7 open. Als het hek dicht is moet je aanbellen en kan je het terrein op om te laden.
Was prè Corona ook al zo
 
Ik heb zojuist gekeken in de Tesla en op de sites van Tesla en Accor maar ik kan nergens iets vinden over beperkte openingstijden. Waar maak jij uit op dat dit momenteel aan de hand is?
Ik wil maandag rond 7:00 uur ‘s ochtends daar laden, dus zou wel handig zijn als het heck dan open is. :)
Update: toch maar even het hotel gebeld. Ze zijn 24x7 open. Als het hek dicht is moet je aanbellen en kan je het terrein op om te laden.
Ga er vanuit dat je Lille bedoeld. Daar is de boel al weer tijdje open. In begin was dit niet zo. Navigatie van Tesla is actueel en je kan sommige locaties in Frankrijk ook bekijken waar er nog wel beperkingen zijn.
 
Lille was vanochtend om 7:30 gewoon al open. Ik mocht alleen geen koffie kopen. :(
Ik sta nu bij Orleans en daar is het (zoals altijd) gezellig druk met alleen Fransen om me heen. Er is totaal geen grenscontrole en ook geen politie op de weg. Heb ik verdorie die PCR test voor niets gedaan. ;)
 
  • Like
Reactions: Cely
Snelle vraag, zijn de meeste SUC ook te bereiken zonder over een Peage te moeten rijden?
Ik zat naar een leuke binnendoor route te kijken maar abetterrouteplanner stuur me dan grotendeels over de Peage.
Denk wel dat de meeste SuC's buiten een peage-traject liggen, maar je zal soms wat moeite moeten doen om ze te bereiken zonder over een page-traject te rijden.

Je kan binnen ABRP tolwegen uitsluiten.

1620296359604.png
 
Snelle vraag, zijn de meeste SUC ook te bereiken zonder over een Peage te moeten rijden?
Ik zat naar een leuke binnendoor route te kijken maar abetterrouteplanner stuur me dan grotendeels over de Peage.
Degene die ik sinds 2013 meerdere keren heb aangedaan richting Nimes liggen allemaal buiten de Peage. Sterker nog, ik ben er nog nooit één tegengekomen die op de Peage lag.
 
Ik heb een keer een lijstje gemaakt welke op de peage liggen in Frankrijk sommige liggen net voor of net na de peage maar je kan er volgensmij niet komen zonder gebruik te maken van de peage:
A4 - Aire de Reims
A5 - Aire de Châteauvillain
A8 - Aire de Cambarette
A8 - Aire de Vidauban
A16 - Aire de la Baie de Somme
A26 - Aire d'Urvillers
A39 - Aire du Poulet de Bresse
A43 - Aire de Saint-Priest
A43 - Aire de Manissieux
A83 - Aire de la Vendée

Kunnen er vast enkele missen omdat de V3's in Frankijk worden uitgerold en ik door corona al tijd niet meer in Frankrijk ben gekomen.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
In de auto wordt deze supercharger (Clermont Ferrand) op dit moment als gesloten aangegeven, op de website staan er geen bijzonderheden bij en in ABRP wordt deze ook niet meegenomen in de planning ivm 'limited access or function'. Weet iemand hoe het echt zit? Ik zit daar komende zomer in de buurt en zou fijn zijn als ik daar af en toe kan supercharger ivm beperkte mogelijkheden om op locatie te laden.