Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, mijn ervaring - gebaseerd op 4 zomervakanties - is dat je daar niet 100% vanuit kan gaan. Sommige plaatsten hebben slechts één of twee laadplaatsen. Ik heb toch altijd wel een plan-B in m'n achterhoofd - uiteindelijk kan je bij elk stopcontact laden natuurlijk. En de italianen zijn vriendelijk genoeg om je te willen helpen.

Dank je. Aanmelden bij de app is gelukt. Ik zie 2 knoppen: reserveren en laden. Reserveren dan wordt de paal vrijgehouden, gaat ook geld kosten zie ik, en op laden klik ik als de stekker verbonden is??? Klinkt logisch maar in Italië is niks logisch...
En ik kan in de app niet zien of de paal beschikbaar is? Daar zijn wel weer andere apps voor geloof ik.
 
Available betekent beschikbaar - zou het dus gewoon moeten doen. Anders is het occupied of maintenance. Inderdaad gewoon Type 2 - is de standaard die we in NL ok gebruiken bij een lokaal laadpaal.. Moet je wel zelf een Type2 kabel meenemen. Ik heb er twee- die van 2 meter gebruik ik doorgaans. In Italië wel meerdere keren blij geweest met de 8 meter kabel. Je hebt daar niet altijd de flexibiliteit om de auto te keren (eenrichtingsverkeer) of de palen staan gewoon onhandig. Foto is bij het Vaticaan - Piazza Del Risorgimento. Hier gaat kabel onder auto door.

vaticaan - 1.jpg
 
  • Like
Reactions: Noelis
Available betekent beschikbaar - zou het dus gewoon moeten doen. Anders is het occupied of maintenance. Inderdaad gewoon Type 2 - is de standaard die we in NL ok gebruiken bij een lokaal laadpaal.. Moet je wel zelf een Type2 kabel meenemen. Ik heb er twee- die van 2 meter gebruik ik doorgaans. In Italië wel meerdere keren blij geweest met de 8 meter kabel. Je hebt daar niet altijd de flexibiliteit om de auto te keren (eenrichtingsverkeer) of de palen staan gewoon onhandig. Foto is bij het Vaticaan - Piazza Del Risorgimento. Hier gaat kabel onder auto door.

View attachment 264324
Duidelijk. De standaardkabel van Tesla is niet afdoende?
 
Duidelijk. De standaardkabel van Tesla is niet afdoende?

Wat bedoel je precies met "de standaard kabel van Tesla" ? Wordt er ook nog een Type 2 kabel met de auto meegeleverd?

Ik heb het over een kabel als deze. Ga dan voor een 32A kabel. (dan kan je op het maximum - 24A laden). In Italië zijn veel lokale laders 22kW - voordeel is dat je dan 81 km per uur kunt laden onderweg, lunchstop etc.. 8 meter is weinig duurder dan 6 - geeft je lig meer flexibiliteit voor weinig extra geld. Bij mij ligt deze standaard in de frunk.

Tussen de kabels is geen verschil - anders dan de lengte. Je kan uiteraard ook volstaan met één lange kabel. Alleen heb je dan het gedoe met die lengte.

Ok gevonden wat ik zocht. Deze kable komt van Tesla is niet duur, en doet de trick. (inderdaad de blauwe -;)

Misschien heb ik overigens ook wel een 7 meter... is al weer paar jaar gelden.
 
Last edited:
Wat bedoel je precies met "de standaard kabel van Tesla" ? Wordt er ook nog een Type 2 kabel met de auto meegeleverd?

Ik heb het over een kabel als deze. Ga dan voor een 32A kabel. (dan kan je op het maximum - 24A laden). In Italië zijn veel lokale laders 22kW - voordeel is dat je dan 81 km per uur kunt laden onderweg, lunchstop etc.. 8 meter is weinig duurder dan 6 - geeft je lig meer flexibiliteit voor weinig extra geld. Bij mij ligt deze standaard in de frunk.

Tussen de kabels is geen verschil - anders dan de lengte. Je kan uiteraard ook volstaan met één lange kabel. Alleen heb je dan het gedoe met die lengte.

Ik bedoel de standaard meegeleverder kabel, althans, die krijg ik erbij. #1303, het screenshot. Volgens de verkoopster zou die kabel het moeten doen in Italië (en ook in Nederland).
 
Je krijgt 2 kabels
-UMC zoals post 1303 daar kun je mee thuis opladen
-Type 2 kabel 7M daar kun je dat publieke laadpalen gebruiken

Wat wordt standaard geleverd bij uw Tesla?
Elke Tesla wordt geleverd met de Mobile Connector. Deze kan gebruikt worden op vaak voorkomende stopcontacten door middel van adapters. De volgende adapters worden meegeleverd:

  • Rode adapter voor een krachtstroomaansluiting om tot 54 km bereik per uur bij te laden.
  • Adapter voor uw standaard stopcontact in huis om tot 14 km bereik per uur bij te laden.
Een losse Type 2 kabel voor publieke laadstations wordt met de auto meegeleverd.**
 
Dat is de Mobile Connector. Die gebruik je op lokatie als er een krachtstroom-aansluiting is (met de rode adapter) of op een gewoon stopcontact. Een Type kabel (Voluit Mennekes Type 2) gebruik bij laadpalen op straat. Ehh.. hoe lang heb je de auto al??

ok - gezien - mei 2018 -;)

Heb je nog genoeg tijd om je voor te bereiden... heb hier wel eens mensen gezien die ter plekke in Toscane via het forum zich afvroegen hoe ze moesten laden. Maar ook die zijn thuisgekomen.
 
  • Funny
Reactions: Frank C and HWS
Dat is de Mobile Connector. Die gebruik je op lokatie als er een krachtstroom-aansluiting is (met de rode adapter) of op een gewoon stopcontact. Een Type kabel (Voluit Mennekes Type 2) gebruik bij laadpalen op straat. Ehh.. hoe lang heb je de auto al??

ok - gezien - mei 2018 -;)

Heb je nog genoeg tijd om je voor te bereiden... heb hier wel eens mensen gezien die ter plekke in Toscane via het forum zich afvroegen hoe ze moesten laden. Maar ook die zijn thuisgekomen.

Ja, ben me aan het oriënteren. Bedankt, ik snap het nu. En ik hoop toch niet echt dat ik in Toscane moet vragen hoe te laden...:eek:
 
Je krijgt 2 kabels
-UMC zoals post 1303 daar kun je mee thuis opladen
-Type 2 kabel 7M daar kun je dat publieke laadpalen gebruiken

Wat wordt standaard geleverd bij uw Tesla?
Elke Tesla wordt geleverd met de Mobile Connector. Deze kan gebruikt worden op vaak voorkomende stopcontacten door middel van adapters. De volgende adapters worden meegeleverd:

  • Rode adapter voor een krachtstroomaansluiting om tot 54 km bereik per uur bij te laden.
  • Adapter voor uw standaard stopcontact in huis om tot 14 km bereik per uur bij te laden.
Een losse Type 2 kabel voor publieke laadstations wordt met de auto meegeleverd.**

Dank je wel. Na één week gebruik van de Tesla in mei lach ik me suf om mijn domme vragen...
 
  • Funny
Reactions: Noelis