Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
zipcode heb ik alleen de 4 numerieke componenten gebruikt. Je krijgt daarna eerste een code via email, invoeren en dan een code via SMs die je ok het invoeren. Dat laatste betekent dat ik lig ok de landcode he ingevoerd. Wordt er overigens niet goedkoper op zag ik: 0,45 per kWh. Tenzij je maandabbo neemt van €20.
 
0031, +31, 0931 werkt allemaal niet

heb het nog even nagekeken - was toch ect 00316 etc... misschien veld eerst geheel "schoon" maken.. of geheel opnieuw beginnen . Probeer het ander s eens via de website.

Uiteindelijk moet je je creditcard gegevens opgeven in de app. Welkt zo te zien vergelijkbaar met CYC in de UK. Heb je geen laadpas meer nodig, werkt direct via je telefoon - je kan ook nog wel pas bestellen voor €16.

Wel apart is dat je een chargepoint kan "reserveren" voor 15 minuten. Dat wordt dan zichtbaar in de app - is niet helemaal duidelijk of het laadpunt dan ook geblokkeerd is voor anderen.
 
Het telefoonnummer was bij mij al goed gegaan (met 00316... en dan na de 6 het restant van mijn 06-nummer). Op je mail adres krijg je een code gemaild en daarna op je mobiel een sms met weer een code. Maar verder kwam ik aanvankelijk niet. Nu heb ik de cijfers van mijn zip-code ingevoerd, en dan is de registratie inderdaad succesvol. Vervolgens bij je account nog een payment method opgeven en je bent ready to go (denk ik).
Bijna jammer dat ik van de zomer naar Namibie ga i.p.v. Italie...
 
Na drie keer opnieuw installeren werkt het nu. WW issue bleek te zijn dat een punt niet als speciaal teken wordt geaccepteerd. Vervolgens bleek dat ik niet kon registreren omdat het mailadres al bekend was. Nieuw wachtwoord link gevraagd en eccoci. De aanhouder wint.

Nog even over de laadpas: ik heb meer dan eens onleesbare displays op Enel palen gezien, en sowieso vind ik een pas swipen makkelijker dan een App starten.

Edit: shipping address ingevuld, resultaat: "oops location not found":confused:
 
Last edited:
Na drie keer opnieuw installeren werkt het nu. WW issue bleek te zijn dat een punt niet als speciaal teken wordt geaccepteerd. Vervolgens bleek dat ik niet kon registreren omdat het mailadres al bekend was. Nieuw wachtwoord link gevraagd en eccoci. De aanhouder wint.

Nog even over de laadpas: ik heb meer dan eens onleesbare displays op Enel palen gezien, en sowieso vind ik een pas swipen makkelijker dan een App starten.

Edit: shipping address ingevuld, resultaat: "oops location not found":confused:
Wellicht niet zo'n slimme vraag, maar ik stel 'm toch: kun je geen gebruik maken van NewMotion of PlugSurfing pas in Italie? Zo nee, wat is zinvol om te regelen voor een Italietrip? Enel?