Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
We gaan over ruim 3 weken naar het Lago Magiorre in Italie.
Wij hebben overnacht in Colmar. B&B hotel. 49€ én destination lader. Supercharger in Beckenried (vierwoudstedenmeer) is ideaal bij mooi weer. Je passeert een strandje tussen de autoweg en de SuC. Voor laden opbestemming: In Gravellona ad Tigris supermarkt is een gratis laadpaal Mennekens. Geeft wel maar 32A mono (32km/u). Er is een shopping center. Gratis kan duur worden.
Lago Mergozzo is er op fietsafstand. Mooi strand aan camping Continental Lido. Maar dan moet je een beetje camping crashen.
 
  • Informative
Reactions: Frank C
Enel trekt 300 miljoen uit om in 2.5 jaar tijd (?) 12.000 publieke laadpalen bij te plaatsen, en nog eens zo'n 30.000 semi-publieke bij hotels e.d.

Electric Cars Are Coming Faster Than You Think, Enel Chief Says

Het wordt nog eens makkelijk om met de EV naar Italië op vakantie te gaan :)
Dan zou ik ook wat meer in de website en app investeren als ik Enel was. Dat werkt, zeker voor niet Italianen, erg ongemakkelijk. Wellicht iets voor een Fastned of TNM samenwerking?
 
Over drie weken vertrekken wij naar Volterra. Nu heb ik contact gehad met de locatie waar we verblijven en het lijkt erop dat opladen daar , via stopcontact, lastig is. Nu ben ik aan het kijken naar publieke laadpalen maar hier heb je een pas voor nodig. Heeft iemand een enel pas die ik kan overnemen? Of andere makkelijkere alternatieven. Mijn italiaans is namelijk waardeloos en de sites zijn veelal in Italiano:(
 
Over drie weken vertrekken wij naar Volterra. Nu heb ik contact gehad met de locatie waar we verblijven en het lijkt erop dat opladen daar , via stopcontact, lastig is. Nu ben ik aan het kijken naar publieke laadpalen maar hier heb je een pas voor nodig. Heeft iemand een enel pas die ik kan overnemen? Of andere makkelijkere alternatieven. Mijn italiaans is namelijk waardeloos en de sites zijn veelal in Italiano:(

Inderdaad de E-Go app van Enel gebruiken. In volterra zit een 22 KW type 2 lader die je kunt activeren met de app. Het laadpunt zit aan de Viale Ferrucci (volgens de app)
 
Over drie weken vertrekken wij naar Volterra. Nu heb ik contact gehad met de locatie waar we verblijven en het lijkt erop dat opladen daar , via stopcontact, lastig is. Nu ben ik aan het kijken naar publieke laadpalen maar hier heb je een pas voor nodig. Heeft iemand een enel pas die ik kan overnemen? Of andere makkelijkere alternatieven. Mijn italiaans is namelijk waardeloos en de sites zijn veelal in Italiano:(

wij zitten ook over 3 weken in de buurt van Volterra, volgens mij is de app van Enel gekoppeld aan een creditcard voldoende om daar te laden. Wellicht komen we elkaar daar nog tegen bij de paal ;)
 
Leuk verhaal! Wij rijden regelmatig deze route, maar nu deze zomer voor het eerst met de X....die lader van Airolo, voor ons een favoriete stopplek voor overnachting, is dat mat ChaDeMo? En hangt er een omvormer tussen voor de tesla? Of alleen Type 2 aansluiting? Zag namelijk 150kW staan op de foto en ben wel benieuwd of dat met de tesla te halen is...superchargers kom je niet boven de de 115kW is mijn ervaring tot nu toe..weet uberhaupt niet trouwens of ChaDeMo dat kan halen?!
Ja type 2 is tot 22kw dus afhankelijk van de lader in je auto.

En ik dacht dat de andere ChaDeMo. Misschien is het te vinden op de site gofastcharge.com.

Ik kon geen converter voor de Tesla vinden.
 
De laadpaal in Volterra, aan de noordkant van het dorp. Ik dacht dat er twee aansluitingen waren.
Maar ik heb afgelopen twee jaar zo'n zeven vakantieadressen in Toscane bezocht en heb juist goede ervaringen met laden op bestemming. Wel zelf wat verlengsnoeren en adapters meenemen.
En het aantal Tesla Destination Chargers neemt ook toe.

IMG_0884.JPG
 
Ceprano Supercharger - tussen Rome en Napels.
De SuC is duidelijk zichtbaar direct aan een kleine rotonde, op de parkeerplaats van een hotel.
Het is zoals gebruikelijk weer een flink stukje rijden vanaf de snelweg.
De andere parkeerplekken van het hotel zijn overdekt met zonnepanelen, de SuC stalls helaas niet (37 graden, pfff).
Als je de weg links van het hotel inloopt is er na 200 meter een Conad supermarkt waar ze ook lekkere stukken pizza verkopen, op verzoek ook nog even in de oven opgewarmt.
IMG_0885.JPG
IMG_0886.JPG
 
Bij mij blijft het ook hangen zelfs al bij het invullen van de Billing info. Iemand tips?

Wat bij mij hielp was om een oversea account aan te maken. Zie de eerdere meldingen op het forum. Het hangen bij de billing info had ik eerst ook. Toen heb ik de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en via de site van Enel het profiel bewerkt. Het is niet de meest gebruikersvriendelijke aanmelding.....
 
Wat bij mij hielp was om een oversea account aan te maken. Zie de eerdere meldingen op het forum. Het hangen bij de billing info had ik eerst ook. Toen heb ik de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en via de site van Enel het profiel bewerkt. Het is niet de meest gebruikersvriendelijke aanmelding.....

Inschrijving "oversea" gedaan, app 2 keer gegooid en geïnstalleerd, werkt nog niet...