Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Kun je dat apparaatje ook tegen je voorruit houden als je er doorheen rijdt? Dan hoef je er niet steeds er tegenaan te kijken.

Ja, dat lukt heel goed (zie mijn post hierboven). Wel een beetje onhandig. Je plakt trouwens niet het hele ding tegen het glas maar alleen het kunststof houdertje. Die kun je ook nog zo plaatsen dat hij vanuit jouw blikveld net wegvalt achter de spiegel.
 
  • Like
Reactions: Haipac
Wat @michelh zegt, het kan, maar je moet het heel ruim voor het naderen van de poort doen, is me verteld en weet ik uit ervaring.
Valt wel mee hoor. Ik houd niet van zo’n ding tegen mijn raam en houd het daarom met de hand even vast. Als je het poortje binnenrijdt ertegen houden, piepje en doorrijden maar. Inmiddels al tientallen keren gedaan, zowel in Italië als in Frankrijk. Werkt inderdaad fantastisch, tolpoortjes waren nog nooit zo leuk.
 
  • Like
Reactions: Haipac
Dit is hem dan. Alleen in Italië thuisbezorgd. 16 euro. Maar wel via DHL!
 

Attachments

  • 1537614517972478914521.jpg
    1537614517972478914521.jpg
    116.2 KB · Views: 96
Ik betaal de tol altijd met creditkaart. Soms als ik dan de uittreksels krijg zie ik ineens een veel hoger bedrag. Boete ineens mee afgehouden, nooit info gekregen van waar, hoeveel te snel, ....
Dat is raar. Ik was gewoon blijven staan totdat iemand naar me toe zou komen. Bureaucratie...

er is nog rechtvaardigheid in deze wereld;); zie hieronder het antwoord na 1,5 week. Ondertussen netjes betaald.

boete.png
 
  • Like
Reactions: Frank C
Ik ben van plan binnen enkele weken de Stelvio pas te doen op terugweg van Italië.
Verschillende van jullie hebben hem al gedaan. Mijn vraag is: is het haalbaar om met m’n 90 D in Trento 100% geladen te vertrekken en dan in een (niet zo) rechte lijn te rijden over trafoi, stelvio, umbrail, santa maria, de davos pas, davos, en dan naar de SUC Maienfeld?
Abetterrouteplanner denkt dat ik daar met 11% aankom, maar, ik wil niet zuinig rijden op de Stelvio... en er zit uiteraard veel regen (de droge) op eens over de pas.
Of is het aan te raden toch langs Sankt Moritz SUC te gaan?

Bij voorbaat dank voor jullie raad en tips!
 
Ik ben van plan binnen enkele weken de Stelvio pas te doen op terugweg van Italië.
Verschillende van jullie hebben hem al gedaan. Mijn vraag is: is het haalbaar om met m’n 90 D in Trento 100% geladen te vertrekken en dan in een (niet zo) rechte lijn te rijden over trafoi, stelvio, umbrail, santa maria, de davos pas, davos, en dan naar de SUC Maienfeld?
Abetterrouteplanner denkt dat ik daar met 11% aankom, maar, ik wil niet zuinig rijden op de Stelvio... en er zit uiteraard veel regen (de droge) op eens over de pas.
Of is het aan te raden toch langs Sankt Moritz SUC te gaan?

Bij voorbaat dank voor jullie raad en tips!
@Edi99 kan hier zeker en vast iets over vertellen!!
 
  • Like
Reactions: Frank C
@Edi99 kan hier zeker en vast iets over vertellen!!

nu ja dat valt wel mee... ik heb niet die route gevolgd en ook niet bijgehouden hoeveel ik weer genereer down hill... En ik ben van de andere kant genomen. Overigens - als je het leuk vindt staat er een filmpje op Youtube van de rit omhoog. (onder mijn naam). Ik zou gewoon uitgaan van ABRP en tevens kijken naar een paar escape's om langs de route zo nodig wat om wat bij te laden.. er zit daar nog ergens een ChaDemo geloof ik (verder terug in dit draaije moeten ergens nog ergens
IMG_4166.jpg
de details staan.
 
  • Like
Reactions: Frank C