Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig via Airbnb een huis gehuurd en zonder kosten kunnen annuleren. Dat met die vouchers zie ik helemaal niet zitten want het geld is waarschijnlijk al op voordat je de voucher gebruikt. Dan hebben ze nog geen inkomsten in de tijd dat je er zit. Daarnaast heb ik nu al veel teveel geld in vouchers zitten voor festivals/concerten..
 
Het lijkt er toch een beetje op dat we iets aan de EU hebben... Press corner

Ik krijg straks ook nog een voucher van Transavia, wellicht krijg ik er dan een gratis kop koffie bij om het aantrekkelijker te maken :D
Duitsland weigert nog steeds een invoer van personen vanuit Italië. Dus de grenzen van d3 BRD met Oostenrijk en Zwitserland gaan uiterlijk op 15 juni open, de grenzen die die twee landen hebben met Italië blijven voorlopig gesloten.
 
Goed om te weten.

Enel: We also remind you that from 1/6/2020 we will start to bill the penalty amount for plug occupancy once the charging session is completed*. You will have 30 minutes to free the plug, after which we will blame for 0,09€/min for AC plugs (Type2 and Type3a) and 0,18€/min for DC plugs (CHAdeMO and CCS Combo 2).
There will be no penalty in the nighttime (from 22:00 to 8:00) for AC plugs (Type 2 and Type3a) up to 22 kW.
 
  • Like
Reactions: horta
Goed om te weten.

Enel: We also remind you that from 1/6/2020 we will start to bill the penalty amount for plug occupancy once the charging session is completed*. You will have 30 minutes to free the plug, after which we will blame for 0,09€/min for AC plugs (Type2 and Type3a) and 0,18€/min for DC plugs (CHAdeMO and CCS Combo 2).
There will be no penalty in the nighttime (from 22:00 to 8:00) for AC plugs (Type 2 and Type3a) up to 22 kW.

Tegelijkertijd heeft ENEL ook de kosten per kWh verlaagd naar € 0,40 voor AC-laden.
 
Eind juni zouden we naar Sorrento rijden, uiteraard mits de grenzen open zijn.
Vanmiddag gemaild naar ons hotel. Alle hotels daar zijn nog gesloten. Nog aanpassen aan de normen en uiteraard geen toeristen. Eind juli op zijn vroegst gaan ze weer open hoewel ze ook bang waren voor een tweede piek.
Ziet er dus allemaal niet goed uit.
 
Wij hebben onze vakantie naar Italië geboekt in September. Het idee (destijds) was om na de grote meute te gaan die normaliter in de bouwvak gaat. Ik ben erg benieuwd hoe druk het nu is in September, dat moment kon weleens verschuiven. Hoewel ik ook lees dat 'gewoon' vastgehouden wordt aan al geplande vakanties in heel veel branches. Ben benieuwd :)
 
Wij hebben onze vakantie naar Italië geboekt in September. Het idee (destijds) was om na de grote meute te gaan die normaliter in de bouwvak gaat. Ik ben erg benieuwd hoe druk het nu is in September, dat moment kon weleens verschuiven. Hoewel ik ook lees dat 'gewoon' vastgehouden wordt aan al geplande vakanties in heel veel branches. Ben benieuwd :)
Vermoed van niet. Onder normale omstandigheden, maar wat is nog normaal, is het vanaf de eerste maandag in september naseizoen. Alleen nog wat ouders met jonge kinderen.
Hoop dat je terecht kunt!
 
  • Like
Reactions: Eddos
Voor 90% zeker kunnen we vanaf 15 juni weer op en neer naar Italië rijden. Duitsland schrapt met ingang van die datum alle reisbeperkingen, althans, dat is het idee. Oostenrijk en Zwitserland zullen dat dan hoogstwaarschijnlijk volgen.
Fazit: op 18 juni reizen we naar Piotta om de dag erop door te reizen naar Toscane
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Voor 90% zeker kunnen we vanaf 15 juni weer op en neer naar Italië rijden. Duitsland schrapt met ingang van die datum alle reisbeperkingen, althans, dat is het idee. Oostenrijk en Zwitserland zullen dat dan hoogstwaarschijnlijk volgen.
Fazit: op 18 juni reizen we naar Piotta om de dag erop door te reizen naar Toscane
Helaas toch te optimistisch gedacht. Wat zeker is voor Zwitserland: op 3-6 gaat de grens met Italië niet open maar uiterlijk op 6-7 wel. De rest is fraglich. Oostenrijk staat onder zware druk van Rome maar is ook nog niet om. Bang voor import van covid uit Lombardije. Aspettiamo
 
Helaas toch te optimistisch gedacht. Wat zeker is voor Zwitserland: op 3-6 gaat de grens met Italië niet open maar uiterlijk op 6-7 wel. De rest is fraglich. Oostenrijk staat onder zware druk van Rome maar is ook nog niet om. Bang voor import van covid uit Lombardije. Aspettiamo

Zwitserland laat toch sowieso transit verkeer toe, dat dacht ik althans gelezen te hebben. Voor Oostenrijk heb je nog een maximaal 4 dagen oude gezondheidsverklaring nodig, waaruit blijkt dat je geen corona hebt.
Hoop wel dat er snel duidelijkheid komt, vertrek in principe 1/7 en anders wordt het toch vliegen