Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Zwitserland laat toch sowieso transit verkeer toe, dat dacht ik althans gelezen te hebben. Voor Oostenrijk heb je nog een maximaal 4 dagen oude gezondheidsverklaring nodig, waaruit blijkt dat je geen corona hebt.
Hoop wel dat er snel duidelijkheid komt, vertrek in principe 1/7 en anders wordt het toch vliegen
Vliegen wordt ook nog een uitdaging.

Ik heb de ambassade gemaild over hoe en wat. Wil niet het risico lopen dat ik straks Italië niet meer uit kan.
 
Vliegen wordt ook nog een uitdaging.

Ik heb de ambassade gemaild over hoe en wat. Wil niet het risico lopen dat ik straks Italië niet meer uit kan.

Waarom zou je Italië niet uit kunnen dan? De grenzen zijn open en klm heeft in ieder geval tickets in de aanbieding. Enige vraagstuk zou dan het negatieve reisadvies (code oranje) zijn, dat is natuurlijk iets wat je niet wil. Ga er vanuit dat op basis van de opening van Italië en de overige EU landen dit advies wel wordt teruggeschaald
 
Waarom zou je Italië niet uit kunnen dan? De grenzen zijn open en klm heeft in ieder geval tickets in de aanbieding. Enige vraagstuk zou dan het negatieve reisadvies (code oranje) zijn, dat is natuurlijk iets wat je niet wil. Ga er vanuit dat op basis van de opening van Italië en de overige EU landen dit advies wel wordt teruggeschaald
Omdat Zwitserland (en Oostenrijk) hun grenzen met alleen Italië nog dicht laten. Ik heb ook gelezen dat Zwitserland een uitzondering maakt voor transit en dat je binnen 24 uur het land weer uit moet zijn. Maar officieel zijn de grenzen dicht. Dat Italië ze op 3 juni opent heeft alleen symbolische betekenis.

KLM vliegt idd op Milaan en nog een enkele andere Italiaanse bestemming. De meeste andere vliegvelden zijn nog gesloten.
 
Omdat Zwitserland (en Oostenrijk) hun grenzen met alleen Italië nog dicht laten. Ik heb ook gelezen dat Zwitserland een uitzondering maakt voor transit en dat je binnen 24 uur het land weer uit moet zijn. Maar officieel zijn de grenzen dicht. Dat Italië ze op 3 juni opent heeft alleen symbolische betekenis.

KLM vliegt idd op Milaan en nog een enkele andere Italiaanse bestemming. De meeste andere vliegvelden zijn nog gesloten.

Voor mij gaat de reis niet naar Italië maar naar Kroatië, is net even wat anders. Ik wilde in de week van 15 juni gaan rijden, Duitsland geen probleem, Oostenrijk-Duitsland is dan ook open, in Slovenië doen ze niet meer aan corona en Kroatië is open voor booteigenaren. Nu duimen dat het niet ineens verslechterd.

Ik begrijp nu inderdaad dat het leuk is dat Italië op 3 juni heropent, maar dat dit zeker nog niet betekend dat je er ook daadwerkelijk kunt komen. En eventueel via Duitsland, Oostenrijk en dan via Slovenië bij Italië naar binnen? Of is dat ook geen optie?
 
Voor mij gaat de reis niet naar Italië maar naar Kroatië, is net even wat anders. Ik wilde in de week van 15 juni gaan rijden, Duitsland geen probleem, Oostenrijk-Duitsland is dan ook open, in Slovenië doen ze niet meer aan corona en Kroatië is open voor booteigenaren. Nu duimen dat het niet ineens verslechterd.

Ik begrijp nu inderdaad dat het leuk is dat Italië op 3 juni heropent, maar dat dit zeker nog niet betekend dat je er ook daadwerkelijk kunt komen. En eventueel via Duitsland, Oostenrijk en dan via Slovenië bij Italië naar binnen? Of is dat ook geen optie?
Volgens mij houden alle landen de grens met Italië gesloten. Bovendien zou dat een enorme omweg zijn. Idem via Frankrijk.
We wachten maar af. Who knows??
 
Voor mij gaat de reis niet naar Italië maar naar Kroatië, is net even wat anders. Ik wilde in de week van 15 juni gaan rijden, Duitsland geen probleem, Oostenrijk-Duitsland is dan ook open, in Slovenië doen ze niet meer aan corona en Kroatië is open voor booteigenaren. Nu duimen dat het niet ineens verslechterd.

Ik begrijp nu inderdaad dat het leuk is dat Italië op 3 juni heropent, maar dat dit zeker nog niet betekend dat je er ook daadwerkelijk kunt komen. En eventueel via Duitsland, Oostenrijk en dan via Slovenië bij Italië naar binnen? Of is dat ook geen optie?
PS de grens tussen Oostenrijk en Slovenië is ook nog dicht. We zitten in hetzelfde bootje @M@rtinV!
 
Volgens mij houden alle landen de grens met Italië gesloten.

Vandaag zonder enige douaneformaliteit over de grens Oostenrijk - Italie bij Brennero. Oostenrijk in vanuit Dld. kostte wel extra tijd (papieren invullen en tekenen). En een van de entreevoorwaarden is dat je onderweg niet mag stoppen, dus wat extra geladen in Dld. Onderweg geen enkele “stall-pairing anxiety” ervaren...
 

Attachments

  • CB08E808-B06D-4196-BC05-C17A40CC63AE.jpeg
    CB08E808-B06D-4196-BC05-C17A40CC63AE.jpeg
    281.6 KB · Views: 52
  • Informative
Reactions: Eddos and Exiteer
Vandaag zonder enige douaneformaliteit over de grens Oostenrijk - Italie bij Brennero. Oostenrijk in vanuit Dld. kostte wel extra tijd (papieren invullen en tekenen). En een van de entreevoorwaarden is dat je onderweg niet mag stoppen, dus wat extra geladen in Dld. Onderweg geen enkele “stall-pairing anxiety” ervaren...
Zal idd wel rustig zijn. Inmiddels bericht van de Zwitserse ambassade gekregen dat doorgang door Zwitserland naar Italië en omgekeerd toegestaan is. Je mag ook tanken of laden maar je mag er niet overnachten. Ik denk trouwens dat vanaf 15 juni ook de grenzen met Italië zullen opengaan maar hoe dan ook, we kunnen er geraken.
 
Vandaag zonder enige douaneformaliteit over de grens Oostenrijk - Italie bij Brennero. Oostenrijk in vanuit Dld. kostte wel extra tijd (papieren invullen en tekenen). En een van de entreevoorwaarden is dat je onderweg niet mag stoppen, dus wat extra geladen in Dld. Onderweg geen enkele “stall-pairing anxiety” ervaren...
Rijdt je met NLs kenteken? Wat is/was je eindbestemming in Italie?
 
Nu Oostenrijk de grenzen gaat openen toch maar besloten om begin juli via Oostenrijk te rijden en daarmee Lombardije maar "west te laten liggen". Als code oranje er ook nog af gaat in Oostenrijk, dan daar een nachtje pakken en anders vlak over de grens in Italië
 
Nu Oostenrijk de grenzen gaat openen toch maar besloten om begin juli via Oostenrijk te rijden en daarmee Lombardije maar "west te laten liggen". Als code oranje er ook nog af gaat in Oostenrijk, dan daar een nachtje pakken en anders vlak over de grens in Italië
Dat kan ja. Ik rij er doorheen gewoon volgende week en moet of in Melegnano of in Piacenza laden. Beide waren donkerrood maar handschoentjes aan en alcoholgel, ben er niet bang voor.
 
handschoentjes aan en alcoholgel,

Vergeet niet het mondkapje (verplicht), dat je geheel volgens de laatste mode weliswaar aan het hoofd dient te dragen, maar niet per se als bedekking van neus en mond (het is tenslotte een Italiaans gebod, dus verplicht, maar ook nogal vaag). Bijvoorbeeld losjes bungelend aan het oor. Alcohol is daarbij inderdaad belangrijk. Ik koos niet voor een gel, maar voor een Aperol Spritz.
 

Attachments

  • 6F8A30D2-DB52-4F03-8E53-20726E7C1DA3.jpeg
    6F8A30D2-DB52-4F03-8E53-20726E7C1DA3.jpeg
    416.9 KB · Views: 34
  • Funny
  • Love
Reactions: pvkeep and nico180
Vergeet niet het mondkapje (verplicht), dat je geheel volgens de laatste mode weliswaar aan het hoofd dient te dragen, maar niet per se als bedekking van neus en mond (het is tenslotte een Italiaans gebod, dus verplicht, maar ook nogal vaag). Bijvoorbeeld losjes bungelend aan het oor. Alcohol is daarbij inderdaad belangrijk. Ik koos niet voor een gel, maar voor een Aperol Spritz.
:p:p

Ik las dat je in in inmiddels ook een codice fiscale hebt. Wij zaten met zijn 10'en bij de notaris. Mijn Italiaans was beter dan het Engels van de tolk.
 
Hi, eind volgende maand ga ik ook naar Italie met een model S75. We verblijven op de camping in Moniga del Garda. Via een review van de camping kwam ik erachter dat de camping niet accepteert om op de plek of bij de receptie te laden. Ik ga al drie jaar met de model S op vakantie en heb nog nooit echte laad problemen gehad. Dat reviewbericht viel dus flink tegen. Nu heb ik gekeken wat de laad mogelijkheden zijn, wat ik kan vinden lijkt dit heel erg beperkt. Heb een Recharge laadpas aangevraagd, omdat op 4 km van de camping een Recharge laadpaal staat. Ook verwacht ik meer te moeten laden op de tripjes vanuit de camping. Op de heenweg vanuit NL kan ik gewoon super chargen, dat is geen issue.

Aantal vragen voor hier:
- Hebben jullie nog tips voor mij?
- Welke laadpas(sen) moet ik echt aanvragen naast de recharge pas?

Alvast dank voor jullie reactie!