Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
We zijn er weer. Om 0400 vertrokken uit Limburg en 1291 erg natte kilometers om 20.23 aangekomen. 189 gemiddeld, 3 weken geleden 181. In Italië nul Nederlanders, Belgen of Duitsers gezien. Alleen 2 Deense auto's. Nog steeds dramatisch dus qua toerisme, geen enkele vooruitgang.

is heel erg stil hier in Italië. Hier boven op een berg in de Montalbano zitten we toevallig wel met 3 Nederlandse gezinnen. Je kunt dit jaar wel in alle rust de toeristische hotspots bezoeken, zonder te hoeven aanschuiven.
 
Nu ruim een week in Italie en wat je aan buitenlanders ziet komt vooral uit Duitsland. Voor ons een ideale tijd om eens een bezoek aan Venetië te brengen. Wel veel musea gesloten of beperkt open, restaurants idem maar perfect om Venetie als Italiaans stad met vooral Italianen te ontdekken in plaats van in overvolle steegjes in de weg te worden gelopen door horden lAmerikanen, Aziaten en Arabieren. Inmiddels de Cinque Terre aan het ontdekken waar het zelfde geld.
De corona crises heeft zijn voordelen.
De laadinfrastructuur is wel duidelijk minder ontwikkeld dan bij ons, Duitsland en Oostenrijk.
Met het Teslanetwerk lukt het allemaal wel maar het is af en toe wel wat puzzelen.
Wat de kosten van het superchargen betreft, al mijn laadsessies hier bij de superchargers bij Tesla staan steeds op € 0,00. Ook in mijn Tesla-account. Klopt dat of wordt dit nog achteraf gecorrigeerd ?
 
Nu ruim een week in Italie en wat je aan buitenlanders ziet komt vooral uit Duitsland. Voor ons een ideale tijd om eens een bezoek aan Venetië te brengen. Wel veel musea gesloten of beperkt open, restaurants idem maar perfect om Venetie als Italiaans stad met vooral Italianen te ontdekken in plaats van in overvolle steegjes in de weg te worden gelopen door horden lAmerikanen, Aziaten en Arabieren. Inmiddels de Cinque Terre aan het ontdekken waar het zelfde geld.
De corona crises heeft zijn voordelen.
De laadinfrastructuur is wel duidelijk minder ontwikkeld dan bij ons, Duitsland en Oostenrijk.
Met het Teslanetwerk lukt het allemaal wel maar het is af en toe wel wat puzzelen.
Wat de kosten van het superchargen betreft, al mijn laadsessies hier bij de superchargers bij Tesla staan steeds op € 0,00. Ook in mijn Tesla-account. Klopt dat of wordt dit nog achteraf gecorrigeerd ?
Wat ik me meen te herinneren is dat in Italië alleen leveranciers geld mogen vragen voor kWh's en dat is Tesla niet dus e' gratuito!
Veel plezier nog.
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
en sorry nog een vraag over de verloop stekker. Ik heb op het forum gezien dat je 10A verloopstekkers kan bestellen. Maar kan je in de supermarkten in Italië ook hogere amperes vinden? Dat lijkt mij dan beter of maakt het niet zoveel uit en zal het laden toch langzaam gaan aan de Shuko?
FWIW, ik heb verloopstekkers gewoon bij Amazon.it besteld. "Spina grande" of "spina 16a" zijn de grote en "spina piccola" zijn de kleine..

https://www.amazon.it/gp/product/B018EGGC9E/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
image.png


https://www.amazon.it/gp/product/B0198QY10Q/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

image.jpeg
 
DECA4012-627A-4969-8B50-3F1C4BCE8C28.jpeg


Gisteravond mijn auto aan de laadpaal gezet in Aosta en gezien dat laden van ca 65% naar limiet op 90% ging laden. Volgend Teslamate was de auto rond 01:00 vanacht op 90%. Vanochtend was de batterij weer terug op 65% met deze melding op de paal. Mijn batterij is dus door de paal weer leeggetrokken vanacht. Iemand hier ervaring mee?
 
Vrijdag een dagje Venetië gedaan en sinds gisteren zitten we in de buurt van Siena. Het is duidelijk een stuk rustiger dan normaal, maar uitgestorven zou ik het zeker niet willen noemen. Eigenlijk vind ik het wel goed zo, op deze manier is Toscane weer leuk.

Overigens geldt de vermeende mondkapjesplicht inderdaad alleen als je ergens naar binnen gaat; op straat zie je wel wat mensen met mondkapjes, maar de meerderheid loopt buiten zonder.
Vrijwel elke winkel heeft een pompje met desinfecterend middel aan de ingang staan en sommige winkels laten een maximum aantal klanten binnen. Verder zou ik zeggen dat dit de beste tijd ooit is om naar Toscane te gaan.
 
View attachment 566216

Gisteravond mijn auto aan de laadpaal gezet in Aosta en gezien dat laden van ca 65% naar limiet op 90% ging laden. Volgend Teslamate was de auto rond 01:00 vanacht op 90%. Vanochtend was de batterij weer terug op 65% met deze melding op de paal. Mijn batterij is dus door de paal weer leeggetrokken vanacht. Iemand hier ervaring mee?
Je bent natuurlijk niet geholpen met mijn antwoord, maar als de laadpaal de auto heeft leeggetrokken en daar lijkt het patroon wel op, dan is dit geen probleem, maar een feature. Want dan heb je een rijdende powerwall.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Kan het niet Sentry Mode oid zijn geweest, of iets anders waardoor de auto wakker bleef? Ik dacht dat Tesla geen V2G ondersteunde, dus stroom 'terugleveren' kan toch haast niet?
Ik had sentry mode en climate control aanstaan en dacht zelf ook dat daar de verklaring in kon zitten. De ontlading is daarvoor echter te sterk en is ook precies gestopt op het niveau waarop het laden aan de paal was gestart. Dat de paal ook nog aangeeft dat er een ontlading heeft plaatsgevonden lijkt te bevestigen dat mijn Tesla inderdaad heeft toegestaan dat V2G levering heeft plaatsgevonden. De melding op de paal was “assorbimento anomalo”, in goed nederlands: abnormale absorptie (door de paal). Na wat navraag te hebben gedaan bij lokale gebruikers kan dit een italiaans(?) alternatief zijn voor idle fees, als je blijft staan terwijl je auto is volgeladen pakt de paal de geleverde stroom weer terug. Wat ik nergens op de interwebs kan vinden is dat het Tesla BMS toestaat dat de laadpaal kan bepalen dat V2G plaatsvindt.
 
Last edited: