Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had vd schrik de diesel BMW al volledig ingepakt. Maar mijn zonen wilden nog eens een avontuur alla naar Alicante gaan in de tijd dat er nog maar enkele SUC’s waren.
Vannacht naar Mellau in Oostenrijk gereden vanuit Retie ( vlakbij Eindhoven).

Waldlauberheim (1 m3), Leonberg ( wederom dezelfde M3 en in Bregenz ( 2 oostenrijkers)...

Het enige wat ik vervelend vond was dat met de regen de cruise en autopilot veelvoudig weigerde.

Maar geen stau, geen niks..
 
Heb maar ff 6 pagina's vd de pingpong wedstrijd geskipt. Weet dat ik sinds 2013 EV rijd en nog nooit langer heb moeten wachten dan regelmatig met mijn fossiel. Zowel zomer als winter. Dit herkent natuurlijk niemand meer... Zal wellicht ooit anders gaan worden.

764364.jpg
 
Heb maar ff 6 pagina's vd de pingpong wedstrijd geskipt. Weet dat ik sinds 2013 EV rijd en nog nooit langer heb moeten wachten dan regelmatig met mijn fossiel. Zowel zomer als winter. Dit herkent natuurlijk niemand meer... Zal wellicht ooit anders gaan worden.

764364.jpg

Als je net als nagenoeg alle Sucs een locatie kiest die 5km (of verder) van de snelweg is, is er geen kip.

Bij suc erfstad, leonberg, etc is ook een regulier tankstation. Daar is echt niemand in de vakantieperiode (in tegenstelling tot de suc zelf)
 
Meer en meer snelladers.

Echt, Duitsland staat al vrij vol met +100kW snelladers en meer zijn onderweg.

View attachment 491423

Zekers goede alternatieven, is ook broodnodig om de 3x+ toename te dekken. Als mensen die straks ook gaan gebruiken zou dat mooi zijn maar helaas doet de Tesla navigatie er helemaal niets mee. Tenzij je dus goed voorbereid met abetterrouteplanner.com op pad gaat.
 
Apart, niet nodig. Ze hadden beter de website meer responsive kunnen maken. Daar heeft iedereen wat aan op wat voor device ook.
Misschien is de capaciteit van ABRP wel het grote probleem inderdaad ;) zat zaterdag de routes een beetje in de gaten te houden en de website was dramatisch. Laadde meestal niet helemaal.


Dat komt goed uit, ABRP kwam vandaag uit met een app.
Bedankt voor de tip! Nog gratis ook, dat zou hij best iets voor kunnen vangen. Nog maar eens een donatie doen.
 
  • Like
Reactions: HWS
De app is overzichtelijk maar ik mis wel een aantal setting. Ik mis bijvoorbeeld de settings om voor snelladers een minimum van 100kw in te voeren en aan te geven dat ik bij voorkeur bij Ionity wil laden

Grootste probleem is dat je niet meer kan aangeven dat je tot maximaal x % wilt laden. Ik krijg nu allemaal routes in de app die uitgaat van laden tot 98% terwijl ik altijd als setting instel "aankomstlimiet SuC 6 a 8%" en "laadlimiet SuC 65 a 70%". Ik wil met de M3P het liefste weg als de max laadsnelheid onder de 60kw/h komt. Dan weegt wachten niet meer op tegen een extra laadstop langs de snelweg in mijn beleving.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Grootste probleem is dat je niet meer kan aangeven dat je tot maximaal x % wilt laden. Ik krijg nu allemaal routes in de app die uitgaat van laden tot 98% terwijl ik altijd als setting instel "aankomstlimiet SuC 6 a 8%" en "laadlimiet SuC 65 a 70%". Ik wil met de M3P het liefste weg als de max laadsnelheid onder de 60kw/h komt. Dan weegt wachten niet meer op tegen een extra laadstop langs de snelweg in mijn beleving.
kijk, dat zijn de tips waar we wat aan hebben