Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Goed ingeschat Devils son! We verbleven in een aftands pension waarvan de eigenaresse geen Tesla op de stoep wilde hebben ivm brandgevaar..... Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte maar toen ik vroeg of ik het stopcontact buiten op de parkeerplaats mocht gebruiken werd ik gesommeerd de Tesla meteen weg te zetten. Gevalletje kansloos dus ik heb maar gewoon gelachen om zoveel domheid,

Dit doet mij denken aan het hotel/restaurant in Bergisch Gladbach waar ik een paar maanden geleden was. Ik vroeg aan de dame bij de receptie of ze misschien ook een laadmogelijkheid voor onze auto hadden en ze keek me aan of ik een onzedelijk voorstel deed. Nee dat hadden ze niet en er had ook nog nooit iemand naar gevraagd. Toen ik antwoordde dat er voor alles een eerste keer moet zijn en dat ze kon verwachten dat ze de vraag veel vaker zou krijgen en daar misschien al op kon anticiperen kreeg ik zo'n boze blik dat ik mijn mond maar verder heb gehouden.
 
  • Funny
Reactions: Danny n and job-lek
Dit doet mij denken aan het hotel/restaurant in Bergisch Gladbach waar ik een paar maanden geleden was. Ik vroeg aan de dame bij de receptie of ze misschien ook een laadmogelijkheid voor onze auto hadden en ze keek me aan of ik een onzedelijk voorstel deed. Nee dat hadden ze niet en er had ook nog nooit iemand naar gevraagd. Toen ik antwoordde dat er voor alles een eerste keer moet zijn en dat ze kon verwachten dat ze de vraag veel vaker zou krijgen en daar misschien al op kon anticiperen kreeg ik zo'n boze blik dat ik mijn mond maar verder heb gehouden.

Ik weet nog dat ik een aantal jaar geleden wilde laden in de parkeergarage van Hotel Gran Risa (naast de gelijknamige WC piste in La Villa). Het mocht, maar wel allerlei vragen over hoeveel stroom ik dan wel niet zou verbruiken, of het wel veilig was, enz.

Recentelijk zag ik staan dat ze daar inmiddels al een laadpaal hebben.

Wat mij trouwens opvalt is dat hotels met een DeC vaak een eigenaar hebben met een BEV. Eigenlijk moet ik eens de kip-ei vraag gaan stellen, want daar ben ik dan wel benieuwd naar.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Kunnen we concluderen dat nu 20/21/28 dec en 4 jan achter de rug zijn (beetje de zwarte dagen) dat de problematiek nogal mee viel. Het is wat voorbarig misschien aangezien 22 en 29 feb er nog aan komen (de echte chaos dagen in Duitsland en Frankrijk) maar ik moet zeggen dat ik nu niet echt berichtgeving in dit opic heb gezien waardoor ik de M3P zou thuis laten of heb ik wat gemist?

Wat ik wel mis is een overzicht van Tesla waar de mobile SuC's zijn geplaatst en tot wanneer deze er blijven staan.
 
Kunnen we concluderen dat nu 20/21/28 dec en 4 jan achter de rug zijn (beetje de zwarte dagen) dat de problematiek nogal mee viel. Het is wat voorbarig misschien aangezien 22 en 29 feb er nog aan komen (de echte chaos dagen in Duitsland en Frankrijk) maar ik moet zeggen dat ik nu niet echt berichtgeving in dit opic heb gezien waardoor ik de M3P zou thuis laten of heb ik wat gemist?

Ik zou van harte adviseren, en dat geldt voor alle Tesla rijders, om NIET met de Tesla naar Oostenrijk te rijden op 22 februari.

Op 29 februari zie ik geen probleem - ik rijd zelf pas op zondag naar huis! Graag dan ook niet met de Tesla rijden aub.

:)
 
Dit doet mij denken aan het hotel/restaurant in Bergisch Gladbach waar ik een paar maanden geleden was. Ik vroeg aan de dame bij de receptie of ze misschien ook een laadmogelijkheid voor onze auto hadden en ze keek me aan of ik een onzedelijk voorstel deed. Nee dat hadden ze niet en er had ook nog nooit iemand naar gevraagd. Toen ik antwoordde dat er voor alles een eerste keer moet zijn en dat ze kon verwachten dat ze de vraag veel vaker zou krijgen en daar misschien al op kon anticiperen kreeg ik zo'n boze blik dat ik mijn mond maar verder heb gehouden.

Heb je een link?
Ga ik direct even mailen, om mijn zomervakantie tussenstop te regelen. :D

Voor alles is een tweede keer...
 
Tja. Begin dit jaar een trendsetter. Nu al establishment. Maar dit ging over Stau bij de SuC in Duitsland. Dat is mij erg meegevallen. Volgende week donderdag naar de Frabse Alpen. Maar buiten hoogseizoen dus geen issue.