Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vroeg het maar omdat ik gisteren aan IONITY in België stond en de paal zelf 0,79 aangaf, newmotion 0,80 en ik dacht maingau iets van een 0,60.....dan ben ik maar verder naar een SUC gereden. Ik moet het allemaal niet uit eigen zak betalen maar dat vond ik erover...

Ben benieuwd of er nog aanbieders zijn die nog een redelijke prijs voor ionity aanrekenen maar das wss voor een ander topic.


Vandaag 2x geladen bij Ionity, 0 bezet. Oke, richting Zweden maar toch;)

Gewoon 35ct met Maingau, rekening staat meteen klaar in de app na laden.
 
Vrijdag de 21 rond 1800 uur suc Wiesbaden. 4 stals. 2 classics 1x 1gewone s. Alle 4 stonden al ruim 45 minuten te laden... wij 4e in de wachtrij... uiteindelijk kunnen laden. Blijkt men zeer sociaal uitgebreid gegeten te hebben en de auto door laten laden.

Ik had meer sociaal gedrag verwacht...
Wij verplaatsen de auto of rijden weg als er genoeg geladen is, zeker als het druk is.
 
Vrijdag de 21 rond 1800 uur suc Wiesbaden. 4 stals. 2 classics 1x 1gewone s. Alle 4 stonden al ruim 45 minuten te laden... wij 4e in de wachtrij... uiteindelijk kunnen laden. Blijkt men zeer sociaal uitgebreid gegeten te hebben en de auto door laten laden.

Ik had meer sociaal gedrag verwacht...
Wij verplaatsen de auto of rijden weg als er genoeg geladen is, zeker als het druk is.
Mee eens. Maar ergens verbaast het me ook niks.
 
Om een beetje soepel te reizen wil ik gewoon minimaal 120kw bij aanvang hebben. Als je in de rij komt te staan krijg je max 60kw en dan vindt ik het echt niet fijn meer. 3 uur laden is 30% meer reistijd.

Er zijn genoeg chargers van ionity waarbij je dat niet hebt. En ik heb genoeg berichten gezien van superchargers die niet vol stonden.

3 uur laden is sowieso overdreven. Ik heb buiten laden op bestemming en laden wat niet nodig was, maar we stopten toch 1 uur en 10 minuten geladen. Hoe gaat dat nou ineens 3 uur worden?

Ik vind het vooral heel erg meevallen. Ja, je zal wel eens een keer niet snel genoeg kunnen laden. Even een alternatief zoeken en doorrijden. Dat is gewoon de beste oplossing.
 
  • Informative
Reactions: Tuhhje
Het is zooooo moeilijk om even te wachten tot die ene vakantie week en dan pas conclusies te trekken .... :rolleyes:

Nou, verrek.

Tot wanneer moeten we wachten om conclusies te trekken?

Ik zal nog maar een keertje een quote plaatsen uit autoblog.nl:
Een hoop posts zijn van het kaliber van één week voor je bevalling roepen dat het allemaal wel meeviel.

Nou, goed, zie jullie dan op 23 februari!

Moet ik nog tot morgen wachten of kunnen we nu al conclusies trekken? ;)
 
  • Funny
Reactions: Tuhhje
Er zijn genoeg chargers van ionity waarbij je dat niet hebt. En ik heb genoeg berichten gezien van superchargers die niet vol stonden.

3 uur laden is sowieso overdreven. Ik heb buiten laden op bestemming en laden wat niet nodig was, maar we stopten toch 1 uur en 10 minuten geladen. Hoe gaat dat nou ineens 3 uur worden?

Ik vind het vooral heel erg meevallen. Ja, je zal wel eens een keer niet snel genoeg kunnen laden. Even een alternatief zoeken en doorrijden. Dat is gewoon de beste oplossing.
Wat betreft door rijden: Ik ben super blij met mijn 100D.

Ik heb meerdere keren wel twee SuperChargers kunnen overslaan. En je hebt langs de snelweg in DE nu echt wel heel veel laders.
 
Gister ochtend om 07:00 vertrokken met de ICE naar Zwitserland. Had ook wel met de Tesla kunnen rijden. Gisteren flink wat lege stalls gezien onder weg.

Geloof graag dat het vandaag anders is.

Blij met luxe probleem dat ze bij ons op vrijdag een studiedag hebben en wij vandaag al een topdag op de pistes hebben gehad. :D