Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
De reis van Nederland naar Oostenrijk is steeds minimaal 14 uur , 1000 km. Inclusief vaak stoppen en laden om de hogere laadsnelheid te halen. Stop eigenlijk iedere 200 km. Voordeel is wel koffie halen, toilet en gelijk weer verder. Dus rond 5 stops.

Kinderen en vrouw klagen al dat het te lang duurt. Laat staan als ik straks steeds 15 min moet gaan wachten omdat het bezet is.

Kortom in februari met volkswagen polo. Iemand anders mag mijn laadplek hebben.

Ben benieuwd wat het gaat schelen en hoor graag terug of het druk was.
 
De reis van Nederland naar Oostenrijk is steeds minimaal 14 uur , 1000 km. Inclusief vaak stoppen en laden om de hogere laadsnelheid te halen. Stop eigenlijk iedere 200 km. Voordeel is wel koffie halen, toilet en gelijk weer verder. Dus rond 5 stops.

Kinderen en vrouw klagen al dat het te lang duurt. Laat staan als ik straks steeds 15 min moet gaan wachten omdat het bezet is.

Kortom in februari met volkswagen polo. Iemand anders mag mijn laadplek hebben.

Ben benieuwd wat het gaat schelen en hoor graag terug of het druk was.
Zo, 12 posts en direct zaniken.

Wij rijden ook 1000km naar Oostenrijk. Al 3 keer met de EV gedaan. Volgens TeslaFi deden we dat op 9 uur rijden en 3 uur laden met de Model X, en met de Model 3 waren we zelfs een uur sneller. Dus wat voor auto heb je dat je ca 5 uur staat te laden?

Voor ons valt die trip heel goed mee overigens; na ca 2 uren zijn we vaak toch toe aan een pauze. Laatste trip met de Model 3 vielen de pauzes perfect bij het ontbijt (Mogendorf), lunch (Geiselwind), vieruurtje (Irschenberg) en avondeten (eindbestemming). Met de Model X waren dat Schweitenkirchen (vieruurtje) en Bernau am Chiemsee.

Op terugweg werd dat dan Bernau, Hilpoltstein, Wertheim en Mogendorf.
 
De reis van Nederland naar Oostenrijk is steeds minimaal 14 uur , 1000 km. Inclusief vaak stoppen en laden om de hogere laadsnelheid te halen. Stop eigenlijk iedere 200 km. Voordeel is wel koffie halen, toilet en gelijk weer verder. Dus rond 5 stops.

Kinderen en vrouw klagen al dat het te lang duurt. Laat staan als ik straks steeds 15 min moet gaan wachten omdat het bezet is.

Kortom in februari met volkswagen polo. Iemand anders mag mijn laadplek hebben.

Ben benieuwd wat het gaat schelen en hoor graag terug of het druk was.

Ik zou de volgende keer ook de route over Hamburg links laten liggen.
 
  • Funny
Reactions: Jopie
De reis van Nederland naar Oostenrijk is steeds minimaal 14 uur , 1000 km. Inclusief vaak stoppen en laden om de hogere laadsnelheid te halen. Stop eigenlijk iedere 200 km. Voordeel is wel koffie halen, toilet en gelijk weer verder. Dus rond 5 stops.

Kinderen en vrouw klagen al dat het te lang duurt. Laat staan als ik straks steeds 15 min moet gaan wachten omdat het bezet is.

Kortom in februari met volkswagen polo. Iemand anders mag mijn laadplek hebben.

Ben benieuwd wat het gaat schelen en hoor graag terug of het druk was.

Nou, 1 Tesla minder gaat geen groot verschil maken. Dat kan ik je op voorhand al vertellen. :D
 
De reis van Nederland naar Oostenrijk is steeds minimaal 14 uur , 1000 km. Inclusief vaak stoppen en laden om de hogere laadsnelheid te halen. Stop eigenlijk iedere 200 km. Voordeel is wel koffie halen, toilet en gelijk weer verder. Dus rond 5 stops.

Kinderen en vrouw klagen al dat het te lang duurt. Laat staan als ik straks steeds 15 min moet gaan wachten omdat het bezet is.

Kortom in februari met volkswagen polo. Iemand anders mag mijn laadplek hebben.

Ben benieuwd wat het gaat schelen en hoor graag terug of het druk was.

Dank voor je laadplek :) maar ik denk dat je echt iets niet helemaal goed doet. Mijn ervaring is dat 100 km/u incl laden gewoon realistisch is. Ik ben met de kerstvakantie in de Stau-Hell in 12 uur vanuit Saalbach naar huis gereden en dat is veruit het langste dat ik er ooit over gedaan heb. De heenreis naar Salzburg was in 9 uurtjes gepiept. Met welke snelheid rijd je en hoe en waar laad je?
 
De reis van Nederland naar Oostenrijk is steeds minimaal 14 uur , 1000 km. Inclusief vaak stoppen en laden om de hogere laadsnelheid te halen. Stop eigenlijk iedere 200 km. Voordeel is wel koffie halen, toilet en gelijk weer verder. Dus rond 5 stops.

Kinderen en vrouw klagen al dat het te lang duurt. Laat staan als ik straks steeds 15 min moet gaan wachten omdat het bezet is.

Kortom in februari met volkswagen polo. Iemand anders mag mijn laadplek hebben.

Ben benieuwd wat het gaat schelen en hoor graag terug of het druk was.

Ik ben de afgelopen 3 jaar op wintersport gegaan met de MS, en dit jaar op verzoek van mijn vrouw met een Peugeot station (was de enige reële optie via een ICE auto ruil).

Qua comfort was dat wel wat inleveren uiteraard, maar als je zit dan zit je ook. De reistijd was enorm veel sneller.

Het scheelt sowieso 4 laadstops van toch al snel 30m (inclusief soms enkele km rijden vanaf de snelweg en weer terug). Daarnaast kon ik nu redelijk constant 160 a 170 rijden. In het begin dacht ik nog “uitkijken dit kost bereik”, maar dat was ontwennen.

Daarnaast kon ik de troosteloze sucs bij erfstad etc vermijden.

Ieder zal zijn eigen afweging maken, maar dit was ook gewoon weer even lekker.
 
  • Like
Reactions: DR Danny
Ik heb het ook meerdere keren gedaan, met diesel en benzine, en toen ik het de eerste keer met onze Model X deed viel mijn mond open van verbazing over hoe relax het was, hoe ik niet vermoeid was en hoeveel ik van de reis had kunnen zien. Tevoren had ik enkel van tankstation naar tankstation geracet en was ik uitermate vermoeid bij aankomst want ik had 10 uur zitten racen.
 
Ik ben groot voorstander van met de EV op vakantie, dit jaar met de model 3 naar Tsjechië en met de vouwwagen erachter aankomende zomer naar Frankrijk en Spanje.

Dat gezegd hebbende zijn behoorlijk wat Suc locaties (erg) troosteloos, daar is nog wel wat werk aan de winkel.

De reistijd is absoluut langer, uur of 2 voor wintersport locatie en 2,5 a 3 voor zuid frankrijk / Spanje komt er toch wel bij. Ik merk zelf dat ik er wat meer rust voor terugkrijg en zo frisser op m’n bestemming kom. Kan me echter prima voorstellen dat er mensen zijn die dat als vervelend ervaren.