Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom moet hij zijn auto verplaatsen? Jij behoudt jouw maximale laadsnelheid, omdat jij de eerste lader aan de stall-pair bent.

Laatst heb ik de auto bewust aan een stall gezet waar al een Tesla stond te laden, omdat ik wist dat mijn lunch langer dan een uur zou duren. Een wat lagere laadsnelheid paste mij dus beter. Dan bleef er ook een stall vrij voor iemand met meer haast.
Hola dat klopt niet.

Toen 130kW het maximum was werd de eerste aanwezige aan een pair 90kW toegewezen, en de 2e kreeg de rest, ca 30kW.

Nu met de limiet op 150kW, zie je dat de eerste ook terugvalt naar een 90kW en de 2e een 60kW. Dankzij de andere laadcurve komt er wel sneller meer vermogen vrij voor de 2e.
 
Last edited:
Hola dat klopt niet.

Toen 130kW het maximum was werd de eerste aanwezige aan een pair 90kW toegewezen, en de 2e kreeg de rest, ca 30kW.

Nu met de limiet op 150kW, zie je dat de eerste ook terugvalt naar een 110kW en de 2e een 30kW. Dankzij de andere laadcurve komt er wel sneller meer vermogen vrij voor de 2e.
Als ik hier juist wordt geïnformeerd haalt niemand nog hogere snelheden dan 118kW. Dus verlies Js er maar 8. Ik hoop op weg naar Oostenrijk toch wel een keer over de 120 te halen. Hoeveel kans heb ik?
 
Ik moet me overigens iets corrigeren. Ik heb afgelopen week een paar keren aan volle superchargers gestaan, en daar kreeg ik als 2e 60kW. Ik vermoed dat de tegenpartij dan bleef hangen op 90kW en dat komt ook overeen met mijn ervaringen waar ik als eerste stond aan een pair en bleef hangen op 90kW met iemand anders op de tweede stall.
 
Tot eind januari en daarna met de Maingau pas kun je bij drukke SuCs het ook eens proberen bij Ionity. Is mij erg goed bevallen onderweg naar/van de wintersport. Vrijwel altijd zijn alle stalls leeg en tot 350kW laadvermogen beschikbaar. De beste Ionity laadprestatie op mijn M3 SR+ was 145kW max, 51kWh in 51 minuten, voor €8, 16ct per kWh
 
Maximum bij Ionity Brohtal gehaald met M3 AWD
 

Attachments

  • 4853139C-62B1-4D4D-B880-20E841907959.png
    4853139C-62B1-4D4D-B880-20E841907959.png
    1,019.7 KB · Views: 82
  • Like
Reactions: Louisvdd76 and Bas.
Ik moet me overigens iets corrigeren. Ik heb afgelopen week een paar keren aan volle superchargers gestaan, en daar kreeg ik als 2e 60kW. Ik vermoed dat de tegenpartij dan bleef hangen op 90kW en dat komt ook overeen met mijn ervaringen waar ik als eerste stond aan een pair en bleef hangen op 90kW met iemand anders op de tweede stall.
Tesla verandert het laadgedrag van stall pairs wel eens, maar ik zal hier dan nog eens extra op letten.
 
We hebben écht genoeg topics over hoe snel je bij SuperChargers kan laden en welke snelheden je kan halen.

Is het mogelijk ook dit topic bij het onderwerp te houden? Drukte van SuperChargers op vakantie en wat de ervaringen daar mee zijn.
 
Waarom moet hij zijn auto verplaatsen? Jij behoudt jouw maximale laadsnelheid, omdat jij de eerste lader aan de stall-pair bent.

Laatst heb ik de auto bewust aan een stall-pair gezet waar al een Tesla stond te laden, omdat ik wist dat mijn lunch langer dan een uur zou duren. Een wat lagere laadsnelheid paste mij dus beter. Dan bleef er ook een stall vrij voor iemand met meer haast.

Nope. Dat was zo, maar ik heb al meegemaakt dat door een pair mijn laadsnelheid direct terug zakte tot 60 kW (ook bij 20%).
 
Ik denk dat we er gevoeglijk vanuit kunnen gaan dat je in de geschetste omstandigheden niet de luxe van een vrij paartje SuC stalls gaat vinden... daarbij is het dus fijn om te weten wat samen laden met je laadcurve doet, en is het al helemaal relevant als het nadeel van als tweede aansluiten inderdaad verminderd is (ten koste van nummer 1).
 
Waarom moet hij zijn auto verplaatsen? Jij behoudt jouw maximale laadsnelheid, omdat jij de eerste lader aan de stall-pair bent.

Laatst heb ik de auto bewust aan een stall-pair gezet waar al een Tesla stond te laden, omdat ik wist dat mijn lunch langer dan een uur zou duren. Een wat lagere laadsnelheid paste mij dus beter. Dan bleef er ook een stall vrij voor iemand met meer haast.

dat dacht ik ook altijd, maar in Gouda bleek het niet helemaal zo te werken.

mij met 15% en 137Kw aan het laden en opeens zakt de snelheid in naar 66Kw. Huh?! 66Kw?!

Kijk ik in de achteruitkijkspiegel, is er net iemand achter mij gaan staan en gaan laden.

Ondanks uitleg bleef ze gewoon staan, want het maakte haar niet uit, ze wilde toch Netflixen... Voordat ik kon uitleggen dat mijn snelheid ook lager is, was het raampje al dicht.
 
Geen Stau vandaag. Met de vlieger een weekend naar Italië. Ook wel eens lekker. Met Pasen weer met de Tesla.

Vorige week gezamenlijk heen naar Italie met de Tesla (including lady), terug een korte tussenstop in Milaan MXP. Resultaat: een zeer hoge woman-appreciation-factor en een relaxte return road-trip zonder lady met laadstopongeduldigheid.
 
dat dacht ik ook altijd, maar in Gouda bleek het niet helemaal zo te werken.

mij met 15% en 137Kw aan het laden en opeens zakt de snelheid in naar 66Kw. Huh?! 66Kw?!

Kijk ik in de achteruitkijkspiegel, is er net iemand achter mij gaan staan en gaan laden.

Ondanks uitleg bleef ze gewoon staan, want het maakte haar niet uit, ze wilde toch Netflixen... Voordat ik kon uitleggen dat mijn snelheid ook lager is, was het raampje al dicht.

Stekker eruit trekken. En dan zeggen: je wil toch gaan netflixen, kan jou het schelen hoe lang je hier staat. ;)