Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
De reis van Nederland naar Oostenrijk is steeds minimaal 14 uur , 1000 km. Inclusief vaak stoppen en laden om de hogere laadsnelheid te halen. Stop eigenlijk iedere 200 km. Voordeel is wel koffie halen, toilet en gelijk weer verder. Dus rond 5 stops.

Kinderen en vrouw klagen al dat het te lang duurt. Laat staan als ik straks steeds 15 min moet gaan wachten omdat het bezet is.

Kortom in februari met volkswagen polo. Iemand anders mag mijn laadplek hebben.

Ben benieuwd wat het gaat schelen en hoor graag terug of het druk was.
Met de Model 3 LR deed ik er 9,5 uur inclusief stops over 975 km. Volgende week naar Flachau in denk ik ongeveer 10-10,5 uur.
 
Ik heb het ook meerdere keren gedaan, met diesel en benzine, en toen ik het de eerste keer met onze Model X deed viel mijn mond open van verbazing over hoe relax het was, hoe ik niet vermoeid was en hoeveel ik van de reis had kunnen zien. Tevoren had ik enkel van tankstation naar tankstation geracet en was ik uitermate vermoeid bij aankomst want ik had 10 uur zitten racen.

Ik ben jaren met een tesla op vakantie geweest. Dat gaat idd prima en mensen hoeven echt niet te twijfelen om met een tesla op vakantie te kunnen.

Voor mij persoonlijk zijn 4 a 5 stops van minimaal 30m teveel van het goede. Soms een kopje koffie meenemen voor onderweg kan ook gewoon prima.

En nee, ik race niet van punt tot punt. Als ke de eerste 3u rond de 150 kan zonder stop, heb je bijns de helft al gehad.

Ik heb vaak genoeg om 5u bij erfstad de km lopen wegkijken of bij bregenz met volle zon op een parkeerplaats gelopen terwijl ik de piste al kon ruiken.

De volgende wintersport maar weer eens kijken, zou zomaar de tesla kunnen worden.

Mijn vrouw heeft echter vaak genoeg gezegd, “en, zou je nu 40m willen stoppen bij die “gezellige” suc”
 
Ik ben groot voorstander van met de EV op vakantie, dit jaar met de model 3 naar Tsjechië en met de vouwwagen erachter aankomende zomer naar Frankrijk en Spanje.

Dat gezegd hebbende zijn behoorlijk wat Suc locaties (erg) troosteloos, daar is nog wel wat werk aan de winkel.

De reistijd is absoluut langer, uur of 2 voor wintersport locatie en 2,5 a 3 voor zuid frankrijk / Spanje komt er toch wel bij. Ik merk zelf dat ik er wat meer rust voor terugkrijg en zo frisser op m’n bestemming kom. Kan me echter prima voorstellen dat er mensen zijn die dat als vervelend ervaren.

Denk niet het het druk wordt aan de SuC’s onderweg naar Tsjechië. ;)
 
Met de Model 3 LR deed ik er 9,5 uur inclusief stops over 975 km. Volgende week naar Flachau in denk ik ongeveer 10-10,5 uur.

Dan weet je
Met de Model 3 LR deed ik er 9,5 uur inclusief stops over 975 km. Volgende week naar Flachau in denk ik ongeveer 10-10,5 uur.

Haal daar de laadstops af en een wat hogere snelheid en je weet wat je er langer over doet.
 
Met de Model 3 LR deed ik er 9,5 uur inclusief stops over 975 km. Volgende week naar Flachau in denk ik ongeveer 10-10,5 uur.

Pas maar op, in Flachau kan het erg druk zijn, dit is deze zomer...
upload_2020-1-19_20-38-2.png
 
Ik ben de afgelopen 3 jaar op wintersport gegaan met de MS, en dit jaar op verzoek van mijn vrouw met een Peugeot station (was de enige reële optie via een ICE auto ruil).

Qua comfort was dat wel wat inleveren uiteraard, maar als je zit dan zit je ook. De reistijd was enorm veel sneller.

Het scheelt sowieso 4 laadstops van toch al snel 30m (inclusief soms enkele km rijden vanaf de snelweg en weer terug). Daarnaast kon ik nu redelijk constant 160 a 170 rijden. In het begin dacht ik nog “uitkijken dit kost bereik”, maar dat was ontwennen.

Daarnaast kon ik de troosteloze sucs bij erfstad etc vermijden.

Ieder zal zijn eigen afweging maken, maar dit was ook gewoon weer even lekker.
Respect! En bedankt voor het meewerken. We zijn uw soort mensen dankbaar!
 
  • Funny
  • Disagree
Reactions: Timmm and wooter
Je moet er toch rond de 300-360 km er een keer uit voor 20-25 min. En keer ontbijten of lunchen. Denk dat ik met ICE niet veel sneller zou zijn.

Voor mij was het ook een nieuwe ervaring na jaren met de s op reis te zijn geweest. Ik was om 2u snachts vertrokken (bedoeling was later, maar werd al eerder wakker). Kinderen. Sliepen tot 7u en toen de eerste stop gehad. Toen had ik er al bijna 750km op zitten. Tussendoor uiteraard wel zelf kopje koffie gehaald.

Een keer met de ICE voelde echt niet als een slechte ervaring en ik was al die jaren langzamer dan met de s. Dan had ik een lagere snelheid en 3 stops van 30 a 40m extra.

Volgend jaar aankijken. Met de s kan ook gewoon prima. Dat heb ik ook ervaren.
 
Je moet er toch rond de 300-360 km er een keer uit voor 20-25 min. En keer ontbijten of lunchen. Denk dat ik met ICE niet veel sneller zou zijn.


Voor mij was het ook een nieuwe ervaring na jaren met de s op reis te zijn geweest. Ik was om 2u snachts vertrokken (bedoeling was later, maar werd al eerder wakker). Kinderen. Sliepen tot 7u en toen de eerste stop gehad. Toen had ik er al bijna 750km op zitten. Tussendoor uiteraard wel zelf kopje koffie gehaald.

Een keer met de ICE voelde echt niet als een slechte ervaring en ik was al die jaren langzamer dan met de s. Dan had ik een lagere snelheid en 3 stops van 30 a 40m extra.

Volgend jaar aankijken. Met de s kan ook gewoon prima. Dat heb ik ook ervaren.


Kunnen we het aub ontopic houden? Dit topic gaat over drukte bij SuperChargers op vakantie. Niet zo zeer over persoonlijke ervaringen met rijden naar vakantie.

Dank u!
 
Afgelopen weken een paar keer overdag onderweg geweest door Duitsland: nergens meer dan 2-3 voertuigen. Wat wel opviel, was dat ik tijdens drie SuC-stops moest vragen of de bestuurder zo vriendelijk zou willen zijn de Tesla te verplaatsen om stall-pairing te voorkomen. Telkens wel een ‘aha-erlebnis’, maar kennelijk nog geen automatisme.
 
Maar jij moet toch Venlo vanaf Waldlaubersheim kunnen halen zonder stop in Erftstadt?
Zeker. Maar vrienden van mij verder uit het land kwamen met een Model 3 LR via Venlo rijden en moesten dus laden. Toen ook direct aan de SuC gegaan om beide op zelfde niveau te zitten en samen te kunnen rijden.

zelfds de tijdelijke stalls in Erfstadt waren toen druk bezet. Was op een Vrijdag en een Maandag.
 
Zeker. Maar vrienden van mij verder uit het land kwamen met een Model 3 LR via Venlo rijden en moesten dus laden. Toen ook direct aan de SuC gegaan om beide op zelfde niveau te zitten en samen te kunnen rijden.

zelfds de tijdelijke stalls in Erfstadt waren toen druk bezet. Was op een Vrijdag en een Maandag.
Alles klar.

Ik vind het maar gek dat ze geen tijdelijke stalls plaatsen in Waldlaubersheim en Achern.
 
Afgelopen weken een paar keer overdag onderweg geweest door Duitsland: nergens meer dan 2-3 voertuigen. Wat wel opviel, was dat ik tijdens drie SuC-stops moest vragen of de bestuurder zo vriendelijk zou willen zijn de Tesla te verplaatsen om stall-pairing te voorkomen. Telkens wel een ‘aha-erlebnis’, maar kennelijk nog geen automatisme.
Waarom moet hij zijn auto verplaatsen? Jij behoudt jouw maximale laadsnelheid, omdat jij de eerste lader aan de stall-pair bent.

Laatst heb ik de auto bewust aan een stall-pair gezet waar al een Tesla stond te laden, omdat ik wist dat mijn lunch langer dan een uur zou duren. Een wat lagere laadsnelheid paste mij dus beter. Dan bleef er ook een stall vrij voor iemand met meer haast.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Bas. and BMW740iL