Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom ben je destijds overgestapt van ICE naar EV dan? Ruil je P100D dan in voor een nieuwer model met een hogere laadsnelheid. Ik snap niet dat de te lange laadtijden voor jou zo doorslaggevend zijn om weer terug naar ICE te willen. Er zijn toch ook zoveel voordelen aan een EV?
Ik merk dat ik me in de beginperiode veel minder druk maakte om laadtijden - het lijkt wel alsof ik er langzaamaan genoeg van heb gekregen. Afgelopen wintersportvakantie 's nachts gereden om laaddrukte te vermijden en vond dat ook geen succes; koud, donker & nat buiten en om dan telkens een half uur stil in de auto te gaan zitten wachten pfff... Terugreis werd bepaald door drukte bij de SuC's en ik merk gewoon dat ik met name met de wintersportvakantie eigenlijk gewoon door wil rijden. Mijn lease loopt nog een jaar door en dan ga ik voor een hybrid die me hopelijk het beste van twee werelden geeft. On topic; het viel me overigens op hoeveel SuC's tegen maximale bezetting aan hikten op de terugreis; de V3 SuC's zijn dan echt wel een uitkomst en ik was erg blij met mijn CCS adapter.
 
Beste @SMU, is dat niet ongelofelijk tegen de tijdsgeest in om na een BEV weer een semi ICE te gaan rijden? Vanuit sustainability, rijplezier en alles wat je kan verzinnen.

Ik heb nu een Model Y na twee Model S’en. En mijn familie is de limiterende factor, niet de auto. Met twee keer 25 minuten stoppen was ik in Oostenrijk. Een mens moet toch plassen en een espresso halen.
 
Ik merk dat ik me in de beginperiode veel minder druk maakte om laadtijden - het lijkt wel alsof ik er langzaamaan genoeg van heb gekregen. Afgelopen wintersportvakantie 's nachts gereden om laaddrukte te vermijden en vond dat ook geen succes; koud, donker & nat buiten en om dan telkens een half uur stil in de auto te gaan zitten wachten pfff... Terugreis werd bepaald door drukte bij de SuC's en ik merk gewoon dat ik met name met de wintersportvakantie eigenlijk gewoon door wil rijden. Mijn lease loopt nog een jaar door en dan ga ik voor een hybrid die me hopelijk het beste van twee werelden geeft. On topic; het viel me overigens op hoeveel SuC's tegen maximale bezetting aan hikten op de terugreis; de V3 SuC's zijn dan echt wel een uitkomst en ik was erg blij met mijn CCS adapter.
Bizar!
voor twee vakanties per jaar?
met LR y of 3 heb je echt net genoeg tijd om te plassen en een bak koffie. Als je daar zelfs niet voor wilt stoppen huur je twee maal per jaar een fossiel of je ruilt met je collega, die zich waarschijnlijk verheugt op een weekje sportief rijden.
 
Bizar!
voor twee vakanties per jaar?
met LR y of 3 heb je echt net genoeg tijd om te plassen en een bak koffie. Als je daar zelfs niet voor wilt stoppen huur je twee maal per jaar een fossiel of je ruilt met je collega, die zich waarschijnlijk verheugt op een weekje sportief rijden.
Twee vakanties per jaar? Waar haal je die wijsheid vandaan?
In principe was ik graag elektrisch blijven rijden maar ik geloof niet dat er al een geloofwaardig alternatief is voor Tesla op lange afstanden. Elk ander merk zou een stap terug zijn vwb laadgemak. Maar voor mij geen Tesla meer; wachttijden op lange afstanden, langere reisduur maar bovenal de waardeloze service van Tesla ben ik meer dan zat.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
In principe was ik graag elektrisch blijven rijden maar ik geloof niet dat er al een geloofwaardig alternatief is voor Tesla op lange afstanden.
Kijk eens naar de 1000 km challenge van Tesla Bjorn. Er zijn inmiddels voldoende alternatieven voor de lange afstand.
 
Kijk eens naar de 1000 km challenge van Tesla Bjorn. Er zijn inmiddels voldoende alternatieven voor de lange afstand.
Bedankt, dit is inderdaad heel nuttig.

Maar ik snap @SMU wel : wij zijn dit jaar enkele keren gaan skiën (soms een week, soms een short ski) en dan merk ik ook dat het opladen me zwaarder valt dan in de zomer (+ de skibox doet er ook geen deugd aan), en het op mijn traject (BXL - Alpen) elk jaar erger wordt met de Stau (of temps d'attente gezien Frankrijk), zelfs in die mate dat ik nu op vrijdag vertrek en op zondag terugkeer (en dan nog - te - vaak moet wachten).

Een plug-in wordt dan steeds aantrekkelijker: sommige doen een 100km elektrisch wat voor huis-tuin-keuken trajecten perfect is, en als ik dan eens verder moet dan kan ik tenminste eens langer dan 2 uur doorrijden als ik daar zin in heb.
 
Bedankt, dit is inderdaad heel nuttig.

Maar ik snap @SMU wel : wij zijn dit jaar enkele keren gaan skiën (soms een week, soms een short ski) en dan merk ik ook dat het opladen me zwaarder valt dan in de zomer (+ de skibox doet er ook geen deugd aan), en het op mijn traject (BXL - Alpen) elk jaar erger wordt met de Stau (of temps d'attente gezien Frankrijk), zelfs in die mate dat ik nu op vrijdag vertrek en op zondag terugkeer (en dan nog - te - vaak moet wachten).

Een plug-in wordt dan steeds aantrekkelijker: sommige doen een 100km elektrisch wat voor huis-tuin-keuken trajecten perfect is, en als ik dan eens verder moet dan kan ik tenminste eens langer dan 2 uur doorrijden als ik daar zin in heb.
En in plaats van een plug-in hybride te gaan rijden naar een ander land gaan om te skiën? Bijvoorbeeld naar Oostenrijk? Dat scheelt heel wat kilometers. En dus minder laden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bedankt, dit is inderdaad heel nuttig.

Maar ik snap @SMU wel : wij zijn dit jaar enkele keren gaan skiën (soms een week, soms een short ski) en dan merk ik ook dat het opladen me zwaarder valt dan in de zomer (+ de skibox doet er ook geen deugd aan), en het op mijn traject (BXL - Alpen) elk jaar erger wordt met de Stau (of temps d'attente gezien Frankrijk), zelfs in die mate dat ik nu op vrijdag vertrek en op zondag terugkeer (en dan nog - te - vaak moet wachten).

Een plug-in wordt dan steeds aantrekkelijker: sommige doen een 100km elektrisch wat voor huis-tuin-keuken trajecten perfect is, en als ik dan eens verder moet dan kan ik tenminste eens langer dan 2 uur doorrijden als ik daar zin in heb.
Morgen wordt de benzine een stuk(je) goedkoper. Dan is de plug-in nog aantrekkelijker.
Dan sta je niet in de Stau in duitsland maar in Nederland ;)
 
Bedankt, dit is inderdaad heel nuttig.
Een plug-in wordt dan steeds aantrekkelijker: sommige doen een 100km elektrisch wat voor huis-tuin-keuken trajecten perfect is, en als ik dan eens verder moet dan kan ik tenminste eens langer dan 2 uur doorrijden als ik daar zin in heb.
Precies dat jsopreis; elektrisch op korte ritten en gewoon doorrijden als het wat verder is...
 
20220401_134612.jpg
Bij Berlijn stonden gisteren 'nur Holländer'