Ja, tankfiles heb je altijd, en verkeersfiles ook. Maar SuC-files zijn er heus wel geweest hoor: skiverlof Kerst was in het heengaan de SuC van Beaune volledig volzet met 2 wachtenden voor ons toen we arriveerden; toen we vertrokken stonden er al zeven (7!) in een rijtje aan te schuiven om te mogen wachten tijdens het laden. Veel NL nummerplaten trouwens, dus misschien zat er wel iemand van op dit forum tussen. Daarnaast in het heenrijden nog file gehad aan Chateauvillain-Orges en Lyon.
Kerst Krokus ook meerdere keren moeten wachten (heen en terug), en dat was zelfs heen op vrijdag en terug op zondag.
Dus ze zijn er wel degelijk, de SuC-files. En als je op 1 heenreis (Kerst) naar de Alpen op een kleine 900km 4x moet laden waarvan 3x in de SuC-file en je dus meer dan 11 uur doet over een traject dat ik vroeger met mijn ICE nog in een kleine 8 uur heb gedaan, ja, dan is de fun er wel wat van af voor mij. Ik denk niet dat er veel mensen 3 uur in de file aan het tankstation hebben gestaan.
Sommigen hebben hier precies meer geluk dan ik qua SuC-files, maar mijn punt blijft : op heel veel Franse SuC-locaties (behalve Beaune, dus) zijn er, desondanks de explosie aan Tesla's, geen SuCs bijgekomen. Ik ben natuurlijk wel wat gehandicapt omdat ik enkel V2s kan gebruiken, maar ik kan op 900km nu eenmaal geen 3'30 uur volmaken met plassen en lunchen, of ik zou al heel veel water moeten meedoen waardoor mijn auto weer zwaarder wordt en ik nòg meer moet stoppen om te laden (en te plassen) en ik in een vicieuze cirkel dreig terecht te komen.
Jawel, maar nog nooit mee op reis geweest