Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben deze zomer, over verschillende routes, 2 keer op-en-neer door Duitsland gereden op weg naar Oostenrijk, en het viel me op hoeveel SuC’s er onderweg beschikbaar waren. Plannen was vrijwel niet nodig. Gewoon rijden en na 2,5 uur eens een SuC selecteren. Meestal ook nog een V3. Nooit hoeven wachten.
Tussen Manchester en Londen verscheen er regelmatig een klokje tijdens de vrijdag spits bij enkele chargers maar toen ik er aankwam was er voldoende plaats
 
Ik ben de afgelopen week op en neer naar het midden van Portugal gereden. Een trip van een dikke 5.200km en heb onderweg enkel gebruik gemaakt van SuCs, 27 in totaal. Zonder uitzondering waren er altijd twee of meerdere stalls beschikbaar, ik heb zelfs geen één keer last gehad van stall pairing. Het SuCs netwerk is naar mijn mening in een indrukwekkend tempo uitgebreid en nagenoeg dekkend in heel de EU.

Daar waar ik in het verleden vaak geen keuze had welke SuCs ik op een roadtrip moest gebruiken kan ik er nu vaak 1 of zelfs 2 overslaan omdat de range van mijn YLR groter is dan de afstand tussen 2 SuCs.
 
Stop 1 van de dag in Oberhonnefeld. Aalbes vrij bij aankomst. Bij vertrek een 5-tal bezet (van de 40). So far so good.
IMG_7817.jpeg
 
  • Funny
Reactions: Michel_AH
Stop 1 van de dag in Oberhonnefeld. Aalbes vrij bij aankomst. Bij vertrek een 5-tal bezet (van de 40). So far so good. View attachment 1017076
En dit is samen met volgend weekend het drukste van het jaar.
De lakmoesproef dus.
Al wie later vandaag nog problemen ondervindt heeft het dus aan zichzelf te danken. Het was gemakkelijk te voorkomen door vroeger te vertrekken.
Wat we hier dus al jaren zeggen.
 
Hier net langs Waldlaubersheim; op 1 na bezet en veel te traag laden😩 een aantal Tesla’s zijn gestopt en aan de overkant bij allegro gaan staan

Waldlaubersheim is altijd een beetje een knelpunt geweest, maar om de hoek heb je een alternatief (Gensingen, 22 stuks a 250 kw, wel iets verder van de snelweg).

Hoe dan ook: meermaals gedaan met de carnavalsvakantie, nooit file gehad.
 
Vorige week heen en gisteren terug (oostenrijk) en overal plek, vaak veel plekken vrij. Overigens geen enkele ander merk EV gezien bij de SC's (terwijl je die wel steeds meer ziet rijden). Wel weer stau gezien bij tankstations.

Enige negatieve wat ik kan bedenken: ik kan niet overal koffie krijgen 🤣
 
Vorige week heen en gisteren terug (oostenrijk) en overal plek, vaak veel plekken vrij. Overigens geen enkele ander merk EV gezien bij de SC's (terwijl je die wel steeds meer ziet rijden). Wel weer stau gezien bij tankstations.

Enige negatieve wat ik kan bedenken: ik kan niet overal koffie krijgen 🤣
Hadden ze nou maar zoiets uitgevonden als een thermosfles waar je koffie in kan warm houden voor de reis…