Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Met mij erbij N=3 en met ramonneke erbij N=4. Maar toch bestaan laadfiles niet. Wat een bedenkelijk niveau hier toch tegenwoordig. Het is niet meer wat het ooit was.
Niemand zegt hier dat ze niet bestaan, maar jullie blijven dat toch herhalen.
Wat we wel zeggen is dat ze verwaarloosbaar zijn en dat er zeker niet te weinig laadmogelijkheden zijn en vooral dat ze geen showstopper zijn om op roadtrip te trekken. Jouw N=4 en de 5 minuten van @one-ten bevestigen die bewering.
Tanken duurt ook al 7 minuten gemiddeld en hoe vaak st he dan nog geen 5 minuten aan de kassa. En dan ben je nog niet naar het toilet geweest of een koffie besteld.
 
Het gaat vooral om het trollen van de gevestigde pers dat "op vakantie gaan betekent dat je in de laadfile komt". Waarmee ze insinueren dat je ALTIJD moet wachten voordat je kunt laden en dat je reis daardoor nog langer wordt dan die uren die je al kwijt bent aan het laden.

Dat wij Hollanders al jarenlang met veel plezier in Luxemburg in de tankfile gaan staan omdat de benzine daar goedkoper is wordt er niet bijgezegd. "Dat hoort er bij".
Dat is idd het punt.

Aan de ene kant. Ja het kan best voorkomen dat je onderweg staat te wachten voor je kan laden (n=4? Ik denk dat het wel vaker gebeurt is). Gaat het dan om vertragingen die je uren kosten, volgens mij niet. Tijdens een van de druktste weekenden ook nog via de tesla app geprobeert te kijken waar de teller op 0 beschikbaar stond. Die waren er zeker, maar de meerderheid niet.

Het beeld dat graag geschetst wordt in de media is dat je een vorm van zelfmoord pleegt als je elektisch gaat kachelen naar de wintersport. Dat is de open zenuw van de ene helft

Het beeld dat degenen die daadwerkelijk drukte ondervinden zich niet serieus genomen voelen is de open zenuw van de andere helft.

En allebei de kanten hebben behoorlijk last van aantstelleritus, en 'IK HEB GELIJK!!' dus Ja enzo ook jij past hier een schoen.

(verder wel een vermakelijk draadje voor als je popcorn en cola hebt overigens :) )
 
Het gaat vooral om het trollen van de gevestigde pers dat "op vakantie gaan betekent dat je in de laadfile komt". Waarmee ze insinueren dat je ALTIJD moet wachten voordat je kunt laden en dat je reis daardoor nog langer wordt dan die uren die je al kwijt bent aan het laden.

Dat wij Hollanders al jarenlang met veel plezier in Luxemburg in de tankfile gaan staan omdat de benzine daar goedkoper is wordt er niet bijgezegd. "Dat hoort er bij".
Dat snap ik. En het valt allemaal (nog) mee. Maar het is niet 2 keer per jaar tijdens de krokusvakantie of zelfs nooit. Tenzij dat allemaal grappig bedoeld is...
 
Dat is idd het punt.

Aan de ene kant. Ja het kan best voorkomen dat je onderweg staat te wachten voor je kan laden (n=4? Ik denk dat het wel vaker gebeurt is). Gaat het dan om vertragingen die je uren kosten, volgens mij niet. Tijdens een van de druktste weekenden ook nog via de tesla app geprobeert te kijken waar de teller op 0 beschikbaar stond. Die waren er zeker, maar de meerderheid niet.

Het beeld dat graag geschetst wordt in de media is dat je een vorm van zelfmoord pleegt als je elektisch gaat kachelen naar de wintersport. Dat is de open zenuw van de ene helft

Het beeld dat degenen die daadwerkelijk drukte ondervinden zich niet serieus genomen voelen is de open zenuw van de andere helft.

En allebei de kanten hebben behoorlijk last van aantstelleritus, en 'IK HEB GELIJK!!' dus Ja enzo ook jij past hier een schoen.

(verder wel een vermakelijk draadje voor als je popcorn en cola hebt overigens :) )
Mooie post!
 
  • Like
Reactions: OttoR
Tegenwoordig lijkt het leven te bestaan uit wachten. Vroeger reedt je naar je vakantie adres en moest je wel eens tanken, betalen en naar de WC. Er werd dan weinig gesproken over wachten. Wel eens dat het druk was.
Tegenwoordig is alles wachten. Je rijdt naar de snelweg zet AP op en dan moet je wachten totdat je de afslag kan nemen om te laden. Misschien moet je zelfs wachten totdat je kunt inpluggen en vervolgens begint het echte wachten tot ie vol is en dan rij je weer de snelweg op etc. Ben je na veel wachten op je vakantie bestemming aangkomen dan ga je op het strand liggen te ....... totdat de vakantie over is.

Vroeger wachtte je alleen bij de dokter en de tandarts en daar waren zelfs speciale kamers voor. :D
 
Dat snap ik. En het valt allemaal (nog) mee. Maar het is niet 2 keer per jaar tijdens de krokusvakantie of zelfs nooit. Tenzij dat allemaal grappig bedoeld is...
Ik ben oprecht benieuwd. Ben je nu van mening dat momenteel de laadfiles bij SuCs al vaker voorkomen dan bij reguliere tankstations? En dat ze daadwerkelijk reeds een probleem zijn voor EV rijders?
 
Wanneer ik dit topic doorneem, moet ik altijd wat lachen.
Bijna alle forumleden reageren heftig wanneer er wordt gemeld dat er regelmatig problematische laadfiles zijn. Terecht, want ze komen eigenlijk uiterst zelden voor. Ze doen al die verhalen uit de media af als stemmingmakerij. Dat zijn ze ook hoewel beweren dat er nooit laadfiles zijn ook niet eerlijk is.
Maar anderzijds zijn dezelfde forumleden er van overtuigd dat het voor niet-teslarijders wel een hel is en dat het voor hen onmogelijk is om een lange reis te maken. Blijkbaar hechten ze in dat geval wel geloof aan al die verhalen.
 
Ik ben oprecht benieuwd. Ben je nu van mening dat momenteel de laadfiles bij SuCs al vaker voorkomen dan bij reguliere tankstations? En dat ze daadwerkelijk reeds een probleem zijn voor EV rijders?
Nee hoor. Ook dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het irrelevant is dat er tankfiles zijn. Ik zeg alleen dat er wel degelijk op piekmomenten laadfiles zijn. Ook in Duitsland. En ik zeg evenmin dat je er een uur moet wachten. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Maar laadfiles bestaan en ik voorspel dat er steeds meer komen vanwege het succes van de MY.
 
  • Like
Reactions: Nowyony
Maar laadfiles bestaan en ik voorspel dat er steeds meer komen vanwege het succes van de MY

Mijn glazen bol zegt dat naarmate er meer EV’s komen het laadnetwerk evenredig wordt uitgebreid.

Tesla zelf zit nu op 1000 laders per maand erbij:



Mijn ervaring is nul laadfiles maar ik reis per definitie anti-cyclisch. Ik snap dat dat een luxe is die veel mensen niet hebben met bijvoorbeeld schoolgaande kinderen.

Het lijkt mij vrij normaal dat op het moment dat iedereen op hetzelfde moment naar dezelfde berg of hetzelfde strand rijdt dat er dan opstoppingen ontstaan.

Verwachten dat een laadnetwerk op maximale drukte wordt gedimensioneerd is onrealistisch en kapitaalvernietiging.
 
Laadfiles zijn er vast zo nu en dan, maar het gaat vooral om verkeerde beeld dat de gevestigde (auto)pers schetst (zeer waaarschijnlijk betaald door de ICE lobby) dat laadfiles er (tegenwoordig) altijd en overal zijn in de vakantieperiodes. En dat laatste is onzin weten we inmiddels. Overigens denk ik wel dat gebruik kunnen maken van SuC’s de kans op een laadfile aanzienlijk kleiner maakt.
 
Mijn glazen bol zegt dat naarmate er meer EV’s komen het laadnetwerk evenredig wordt uitgebreid.

Tesla zelf zit nu op 1000 laders per maand erbij:



Mijn ervaring is nul laadfiles maar ik reis per definitie anti-cyclisch. Ik snap dat dat een luxe is die veel mensen niet hebben met bijvoorbeeld schoolgaande kinderen.

Het lijkt mij vrij normaal dat op het moment dat iedereen op hetzelfde moment naar dezelfde berg of hetzelfde strand rijdt dat er dan opstoppingen ontstaan.

Verwachten dat een laadnetwerk op maximale drukte wordt gedimensioneerd is onrealistisch en kapitaalvernietiging.
Ja, ik reis doorgaans ook anticyclisch maar soms gaan we retour in het weekend En ook helemaal eens met je opmerking over kapitaalvernietiging. Soit.
 
Het gaat vooral om het trollen van de gevestigde pers dat "op vakantie gaan betekent dat je in de laadfile komt". Waarmee ze insinueren dat je ALTIJD moet wachten voordat je kunt laden en dat je reis daardoor nog langer wordt dan die uren die je al kwijt bent aan het laden.

Dat wij Hollanders al jarenlang met veel plezier in Luxemburg in de tankfile gaan staan omdat de benzine daar goedkoper is wordt er niet bijgezegd. "Dat hoort er bij".
Wij Belgen deden dat ook in Luxemburg, meer als sport om zo leeg mogelijk aan te kopen.
 
Nee hoor. Ook dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het irrelevant is dat er tankfiles zijn. Ik zeg alleen dat er wel degelijk op piekmomenten laadfiles zijn. Ook in Duitsland. En ik zeg evenmin dat je er een uur moet wachten. We moeten het ook niet groter maken dan het is. Maar laadfiles bestaan en ik voorspel dat er steeds meer komen vanwege het succes van de MY.
Ok. Dus de titel van dit topic is ook naar jouw mening op z’n minst overdreven te noemen?
 
Met het succes van de MY zal het op piekmomenten snel verergeren. Dat zag je de afgelopen maanden al. En voor de rest, ik heb mijn punt gemaakt. Laat die duimpje omlaag maar komen Collateral damage!
Kijk, zo is dit draadje ontstaan. Met doemdenken. Laten we geen “mosselen” roepen voor we aan de huizen zijn.
Is zoals die mop van die man die een platte band had in het bos en ontdekte dat hij geen krik bij had. Hij begint te stappen en ziet in de verte een lichtje branden. Terwijl hij er naar toe stapt denkt hij: “Wie woont er nu in zo’n verlaten bos, dat moeten wel enge mensen zijn”. Hoe verder hij stapt hoe meer hij zich druk maakt over wie daar zou kunnen wonen. “Zo’n enge mensen zullen nooit een krik willen uitlenen”.
Hij belt aan, de deur gaat open en nog voor de bewoner iets kan zeggen, roept de man: “Ik moet uw krik al niet meer hebben”.

We willen hier vooral voorkomen dat mensen al op voorhand beslissen dat ze de krik niet moeten hebben. En het is inderdaad ook correct dat 4 mensen zeggen dat ze wel al eens geen krik kregen van enge mensen, dat schept een realistisch beeld, maar dat zal mij niet weerhouden om aan te bellen en de vraag te stellen. En ik zou iedereen aanraden om dat ook te doen en zich niet te laten afschrikken door N=4.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ok. Dus de titel van dit topic is ook naar jouw mening op z’n minst overdreven te noemen?
Waarom probeert iedereen mij woorden in de mond te leggen? Mijn constatering is simpel dat er wel degelijk laadfiles zijn. Ik zeg niks over aantallen, niks over wachttijden etc. Alleen, ja, er zijn laadfiles, dat valt niet te ontkennen. En ik voorspel dat het met de MY erger wordt. Dat is alles. Punt.
 
Kijk, zo is dit draadje ontstaan. Met doemdenken. Laten we geen “mosselen” roepen voor we aan de huizen zijn.
Is zoals die mop van die man die een platte band had in het bos en ontdekte dat hij geen krik bij had. Hij begint te stappen en ziet in de verte een lichtje branden. Terwijl hij er naar toe stapt denkt hij: “Wie woont er nu in zo’n verlaten bos, dat moeten wel enge mensen zijn”. Hoe verder hij stapt hoe meer hij zich druk maakt over wie daar zou kunnen wonen. “Zo’n enge mensen zullen nooit een krik willen uitlenen”.
Hij belt aan, de deur gaat open en nog voor de bewoner iets kan zeggen, roept de man: “Ik moet uw krik al niet meer hebben”.

We willen hier vooral voorkomen dat mensen al op voorhand beslissen dat ze de krik niet moeten hebben. En het is inderdaad ook correct dat 4 mensen zeggen dat ze wel al eens geen krik kregen van enge mensen, dat schept een realistisch beeld, maar dat zal mij niet weerhouden om aan te bellen en de vraag te stellen. En ik zou iedereen aanraden om dat ook te doen en zich niet te laten afschrikken door N=4.
Niemand hoeft zich te laten afschrikken. Maar we hoeven ook niet te gaan liegen of te gaan ontkennen. Dat is mijn boodschap, van de 3 andere Musketiers neem ik aan tenminste.