Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren winterset klaargemaakt, zilveren 20 inch satin black laten spuiten en Goodyear UG erom, erg stille band.

Liet ook even mijn huidige 22 inch opmeten en wat schept mijn verbazing, 1,5 mm eraf bij 22000 km. Staan gewoon nog op 6,5 mm. Dat terwijl ik toch goed doorrij.

Dat is andere koek dan bij mijn S, zonder echt veel tussensprintjes etc waren deze na 5000 km totaal op.

Ook daarbij gaat het schijnbaar met stappen voorruit
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Gisteren winterset klaargemaakt, zilveren 20 inch satin black laten spuiten en Goodyear UG erom, erg stille band.

Liet ook even mijn huidige 22 inch opmeten en wat schept mijn verbazing, 1,5 mm eraf bij 22000 km. Staan gewoon nog op 6,5 mm. Dat terwijl ik toch goed doorrij.

Dat is andere koek dan bij mijn S, zonder echt veel tussensprintjes etc waren deze na 5000 km totaal op.

Ook daarbij gaat het schijnbaar met stappen voorruit
Dat je maar 5000 km hebt kunnen rijden heeft niks met 'stappen vooruit' te maken, alleen met een slechte uitlijning.
Ik doe 70.000 km met mijn 21" Michelin Pilot Super Sport banden, met dank aan ... een goede uitlijning.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
5864EB97-46FB-491D-B62F-F559F3CD3EC8.jpeg
Alloygators zullen niet gauw de band leeg laten lopen. Ik denk eerder aan een schroef of spijker o.i.d.
M.i. eerst daarop controleren en dan even langs de bandenboer.



Band lekte langs de velgrand, is door de euromaster gekit. Lijkt goed te helpen. Mogelijke oorzaak mijn nieuwe grind op de oprijlaan icm de 21 inch twin turbine velgen. Woensdag de 19 inch winterwielen er op, hoop dat het grind in het voorjaar wat beter ingereden is.

Ook bij euromaster in Groningen krikken ze de auto op de draagarmen op.
 
2B892E3F-FAC4-46EA-955D-97F2B48C4328.jpeg
Heeft iemand een foto van alloygators, maar dan niet “portrait” maar schuin. Ik meende een te zien rijden, en dat zag er wiebelig uit. Is het wel strak van opzij? Of was dit een goedkope variant?
Alloygators zien er in mijn ervaring bij de juiste montage strak uit. Alleen het ‘slotje’ licht er wat bovenop, maar dit zie je niet bij het rijden. Wanneer je een paar keer goed de stoep geraakt hebt kun je de alloygator los rijden, dan wordt het tijd voor een nieuwe. Zo zag ik laatst iemand met een rode half loshangende alloygator. Geen gezicht, maar goedkoper op te lossen dan een velgrevisie.
 
  • Like
Reactions: FanFromFrslnd
Ik moest er gisteren ook aan geloven. Toen we om half tien in Beaune in de auto stapten had ik rechtsachter nog maar 2,1 bar. Toch maar rustig doorgereden. 20 kilometer moest kunnen. Vanochtend was het gezakt naar 1,3 bar. Met een sukkelgangetje ben ik naar een lokale garage gereden. Die heeft de schroef eruit getrokken en er een veter ingestopt. Kosten: 14,50
 

Attachments

  • 20181022_095315.jpg
    20181022_095315.jpg
    315.8 KB · Views: 47
Ik moest er gisteren ook aan geloven. Toen we om half tien in Beaune in de auto stapten had ik rechtsachter nog maar 2,1 bar. Toch maar rustig doorgereden. 20 kilometer moest kunnen. Vanochtend was het gezakt naar 1,3 bar. Met een sukkelgangetje ben ik naar een lokale garage gereden. Die heeft de schroef eruit getrokken en er een veter ingestopt. Kosten: 14,50
Paul, volgens mij kun je beter laten repareren met een (soort) prop vanaf de binnenzijde. Zo'n veter lijkt mij meer een lapmiddel voor nood...
 
Paul, volgens mij kun je beter laten repareren met een (soort) prop vanaf de binnenzijde. Zo'n veter lijkt mij meer een lapmiddel voor nood...
Een reparatie van binnen uit, ze gebruiken daarvoor een soort paddenstoeltje, is inderdaad veiliger. De druk van binnen uit drukt het paddenstoeltje vaster. Een veter die er van buitenaf ingeperst wordt moet vulcaniseren met het rubber van de band.
Of dat perfect is gebeurd is lastig vast te stellen.

bandreparatie c.jpg
 
  • Like
Reactions: MickC