Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Steekmaat.nl kun je alle info vinden van orginele setup.

Op willtheyfit.com kun je vervolgens de gegevens van je nieuwe setup naast die van je oude zetten om te zien hoeveel dit zou afwijken.
dank voor de steekmaat.nl link! Daar vind ik: 5x114.3 / 64.1 / ET40 / band 235/40/19. Ik zag geen J waarde, maar die is volgens mij 8.5, dat geloof ik wel.
willtheyfit zou ik niet nodig hebben, want ik probeer gewoon hetzelfde te krijgen als de originele 19inch OEM setup.
 
Na ontvangst van de MYLR op 20" uberturbine zit de eerste gelukkig lichte schade er na 2 weken al op. Nu al flink door het forum heen gezocht naar post over eventuele andere banden die meer bescherming bieden voor de velgen. Nu ben ik een 3 opties tegen gekomen:

  • kleinere 19" eronder doen met bredere banden.
  • een band met velgbescherming te kopen. De Michelin Pilot Sport heeft dat onder andere als mogelijkheid.
  • velgbeschermers zoals AlloyGator
Zijn er hier nog mensen die ook wat hebben ondernomen.
De velgen zoals ze zijn vind ik mooi staan dus andere velgen liever niet. En ook zoiets als een Alloygator zie ik ook niet zitten want dan heb je alsnog schade alleen dan op een ander onderdeel.
Banden met velgbescherming lijkt me de beste optie?
 
Na ontvangst van de MYLR op 20" uberturbine zit de eerste gelukkig lichte schade er na 2 weken al op. Nu al flink door het forum heen gezocht naar post over eventuele andere banden die meer bescherming bieden voor de velgen. Nu ben ik een 3 opties tegen gekomen:

  • kleinere 19" eronder doen met bredere banden.
  • een band met velgbescherming te kopen. De Michelin Pilot Sport heeft dat onder andere als mogelijkheid.
  • velgbeschermers zoals AlloyGator
Zijn er hier nog mensen die ook wat hebben ondernomen.
De velgen zoals ze zijn vind ik mooi staan dus andere velgen liever niet. En ook zoiets als een Alloygator zie ik ook niet zitten want dan heb je alsnog schade alleen dan op een ander onderdeel.
Banden met velgbescherming lijkt me de beste optie?
Zojuist bij de banden expert geweest.
Zijn advies is een smallere velg met dezelfde band. Dan maar deze banden en velgen oprijen en t.z.t. vervangen.
 
Zojuist bij de banden expert geweest.
Zijn advies is een smallere velg met dezelfde band. Dan maar deze banden en velgen oprijen en t.z.t. vervangen.
Waarom 2000+ euro uitgeven aan andere velgen? Je kunt ook bredere banden (275-35-20) nemen en het hogere verbruik voor lief nemen, 2000+ euro zijn heel veel kWh... Je kan dan eventueel ook 4 seizoenbanden nemen om de winter zonder stress door te komen.
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Waarom 2000+ euro uitgeven aan andere velgen? Je kunt ook bredere banden (275-35-20) nemen en het hogere verbruik voor lief nemen, 2000+ euro zijn heel veel kWh... Je kan dan eventueel ook 4 seizoenbanden nemen om de winter zonder stress door te komen.
We hebben hier wel na gekeken. Echter was er geen band specifiek voor de Tesla. Heb jij dit formaat er wel op? En zo ja welke dan?
 
We hebben hier wel na gekeken. Echter was er geen band specifiek voor de Tesla. Heb jij dit formaat er wel op? En zo ja welke dan?
Ik heb de Y net, pas 2000 km gereden, dus voorlopig rij ik nog de originele banden. Stoeprandschade kan dus nog komen.

Band specifiek voor Tesla (met schuimlaag erin) hoef ik niet perse, dus zat voor volgende winter aan Michelin Cross Climate 2 of aan Pirelli Scorpion All Season SF2 Elect te denken, maar dan wel in de originele 255-40-20 maat en gewoon op de bestaande velgen.
 
Dag Forumleden,

Ik heb een vraag over een afwijkende rolomtrek.

Ik heb een set 21” velgen voor de zomer. Daarop heb ik de afgelopen 4 jaar gereden met 245/35 vóór (9J velgen) en 285/30 achter (10J velgen). Na 78.000km zijn de banden vóór aan vervanging toe (4mm profiel, achter nog 6mm). Omdat ik de 245/35 banden eigenlijk té strak om de velg vind zitten, wil ik vóór naar 255/35. De afwijking van de rolomtrek zou daarmee veranderen van 0,25% t.o.v. de originele Tesla 19” naar 1,25%. Dit is nog ruim binnen de toegestane marge van 5%, maar mijn bandenboer zegt dat er “auto’s van streek raken” als de afwijking van de rolomtrek té groot wordt. Zeker bij all wheel drive. Ik zou zelf niet weten waarom en dus is mijn vraag: heeft iemand ervaring met 255/35 vóór en heb je gemerkt dat je auto “van streek is geraakt” of dat er andere afwijkingen ontstaan die niet wenselijk of acceptabel zijn?

Dank!
 
Ik heb sinds een paar maanden een zeer langzaam lekkende rechter voorband (Michelin cross climate plus).
Mijn M3 LR had een week of 3 stil gestaan, meteen na het wegrijden kreeg ik een waarschuwing dat mijn bandendruk laag was (1.5 bar)
Meteen band weer op 3.0 bar gezet en sindsdien moet ik de band 2 a 3 keer per week weer op spanning brengen (van 2.5 bar naar 2.9 of 3.0 bar)
Mijn vrouw is al bij onze banden specialist geweest maar hij kon geen lek vinden ook niet in het water.

Komt dit misschien bekend voor? Ik heb geen idee wat het probleem is.
 
Ik heb sinds een paar maanden een zeer langzaam lekkende rechter voorband (Michelin cross climate plus).
Mijn M3 LR had een week of 3 stil gestaan, meteen na het wegrijden kreeg ik een waarschuwing dat mijn bandendruk laag was (1.5 bar)
Meteen band weer op 3.0 bar gezet en sindsdien moet ik de band 2 a 3 keer per week weer op spanning brengen (van 2.5 bar naar 2.9 of 3.0 bar)
Mijn vrouw is al bij onze banden specialist geweest maar hij kon geen lek vinden ook niet in het water.

Komt dit misschien bekend voor? Ik heb geen idee wat het probleem is.
Al drie keer gehad bij mijn MX en was het steeds een kromme velg of zelfs een scheur in de velg. Ja de 22” van de X zijn erg zacht/gevoelig 😞
 
  • Helpful
Reactions: Roden787
Ik heb sinds een paar maanden een zeer langzaam lekkende rechter voorband (Michelin cross climate plus).
Mijn M3 LR had een week of 3 stil gestaan, meteen na het wegrijden kreeg ik een waarschuwing dat mijn bandendruk laag was (1.5 bar)
Meteen band weer op 3.0 bar gezet en sindsdien moet ik de band 2 a 3 keer per week weer op spanning brengen (van 2.5 bar naar 2.9 of 3.0 bar)
Mijn vrouw is al bij onze banden specialist geweest maar hij kon geen lek vinden ook niet in het water.

Komt dit misschien bekend voor? Ik heb geen idee wat het probleem is.
Ik had hetzelfde na een bandenwissel. De linker achterband liep steeds langzaam leeg, maar geen lek te vinden. Uiteindelijk hebben ze bij Profile Tyre Center in Culemborg (aanrader) de band op 4,5 ATM gezet, waarna ze met sop een lek tussen de band en de velg vonden. Nadat ze de band opnieuw hadden gemonteerd, met een speciale pasta/coating/lijm tussen de velg en de band, was het probleem bij mij verholpen. Lag bij mij niet aan de velg of band maar aan de montage van de AlloyGator.
 
We hebben hier wel na gekeken. Echter was er geen band specifiek voor de Tesla. Heb jij dit formaat er wel op? En zo ja welke dan?
Volgens deze meneer zou je de achterbanden naar voren kunnen verplaatsen, en dan achter naar 295 gaan. Kost het je 2 nieuwe banden. Ziet er ook nog eens beter uit en je krijgt er iets meer comfort voor terug. Je moet dan wel het hogere verbruik voor lief nemen.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Ik heb sinds een paar maanden een zeer langzaam lekkende rechter voorband (Michelin cross climate plus).
Mijn M3 LR had een week of 3 stil gestaan, meteen na het wegrijden kreeg ik een waarschuwing dat mijn bandendruk laag was (1.5 bar)
Meteen band weer op 3.0 bar gezet en sindsdien moet ik de band 2 a 3 keer per week weer op spanning brengen (van 2.5 bar naar 2.9 of 3.0 bar)
Mijn vrouw is al bij onze banden specialist geweest maar hij kon geen lek vinden ook niet in het water.

Komt dit misschien bekend voor? Ik heb geen idee wat het probleem is.

Is soms ook echt heel lastig op te sporen als de band zo langzaam leegloopt.
Band eraf laten halen, velgrand goed na laten kijken op ongelijkmatigheden en band er weer terug op met een nieuw ventiel wil 't nog wel eens oplossen.
 
  • Helpful
Reactions: Roden787
Volgens deze meneer zou je de achterbanden naar voren kunnen verplaatsen, en dan achter naar 295 gaan. Kost het je 2 nieuwe banden. Ziet er ook nog eens beter uit en je krijgt er iets meer comfort voor terug. Je moet dan wel het hogere verbruik voor lief nemen.
Hier zegt die ook om een 275 breed te nemen waarbij het gebruik wat hoger is maar wel meer bescherming voor de velg.

Er zit op de MYLR 255 breed op alle 4 ze velgen. Dus dan zou ik alsnog 4 nieuwe banden moeten aanschaffen.
Weet niet als op een MYP andere banden zitten.
 
Al drie keer gehad bij mijn MX en was het steeds een kromme velg of zelfs een scheur in de velg. Ja de 22” van de X zijn erg zacht/gevoelig 😞
Bedankt voor het meedenken @ERvee @Leatherneck , ik ben gisteren weer bij de banden specialist geweest en het bleek gewoon een spijker te zijn. Mijn vrouw is eerder daar geweest en toen konden ze niks vinden maar het zou zomaar kunnen dat zij toen de verkeerde band heeft aangewezen...😂🙈
 
  • Funny
Reactions: Alain13 and ERvee
Hmm...zit ook wat te zoeken naar zomerbanden...was van plan om terug naar Dunlop of Pirelli testen maar...

Heeft iemand ervaring met Michelin E-primacy?

View attachment 850269
Is er niemand met ervaring met deze band? Ik ben op zoek naar nieuwe zomerbanden en deze komen toch aardig uit de test @EddieW welke zijn het geworden?
Hmm...zit ook wat te zoeken naar zomerbanden...was van plan om terug naar Dunlop of Pirelli testen maar...

Heeft iemand ervaring met Michelin E-primacy?

View attachment 850269
 
Schrok vanochtend best van de hoeveelheid lood wat erop de 19” uber turbine velgen zit.
CDFF0177-56F8-4688-95D8-DCAC49C49D03.jpeg
 
Is er niemand met ervaring met deze band? Ik ben op zoek naar nieuwe zomerbanden en deze komen toch aardig uit de test @EddieW welke zijn het geworden?
Ik heb uiteindelijk Pirelli met extra "velgbescherming" omdat de alloygators op mijn andere 4 velgen behoorlijk schade heeft gemaakt...

Enkel 1 alloygator was geraakt...alle 3 andere waren clean
Maar bij alle 4 velgen zijn er enorme oxidatie plekken waar het alloygators werden bevestigd
En bij verwijderen trok de alloygators stukken van het velgverf mee o_O


Maar mijn oude banden hadden nog oké profiel over (Michelin PS 3 T0 Acoustic)
110-120.000km meegereden maar ze zijn hard ge-cupped en mijn vrouw klaagt over het rolgeluid
En achterste banden zijn aan zijkant geen geen profiel meer over
Ik heb wel vaak uitgelijnd en balanceren met roteren bij 40.000km


Front
IMG_0127.jpg


Back
IMG_0126.jpg
IMG_0125.jpg
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Ik heb uiteindelijk Pirelli met extra "velgbescherming" omdat de alloygators op mijn andere 4 velgen behoorlijk schade heeft gemaakt...

Enkel 1 alloygator was geraakt...alle 3 andere waren clean
Maar bij alle 4 velgen zijn er enorme oxidatie plekken waar het alloygators werden bevestigd
En bij verwijderen trok de alloygators stukken van het velgverf mee o_O


Maar mijn oude banden hadden nog oké profiel over (Michelin PS 3 T0 Acoustic)
110-120.000km meegereden maar ze zijn hard ge-cupped en mijn vrouw klaagt over het rolgeluid
En achterste banden zijn aan zijkant geen geen profiel meer over
Ik heb wel vaak uitgelijnd en balanceren met roteren bij 40.000km


Front
View attachment 922104

Back
View attachment 922106View attachment 922107

Het cuppen van de Michelins is een (in ieder geval voor mij) bekend probleem.
Heb er tot twee keer met verschillende types Michelin last van gehad: enorm irritant.
Sindsdien alleen maar met Pirelli's gereden en er geen last meer van gehad.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: nico180 and EddieW