You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Let op -> voor een Tesla is de XL versie nodig (Extra Load)Kent iemand de Pirelli Powergy? Blijkbaar redelijk nieuwe band met fueleconomy B, regenscore A en 70 dB. Kan er geen testen van vinden.
Niet al te prijzig, een A-merk en eigenlijk best wel goede karakteristieken, voorzover je op dat EU scorekaartje kunt afgaan.
Pirelli Powergy 235/40 R19 96 Y
Prijzen voor de Pirelli Powergy 235/40 R19 96 Y zomerband vergelijken. Er zijn 15 aanbiedingen vanaf 154,19 euro.banden.autoweek.nl
Volgens Pirelli is deze band XL, in dat autoweek linkje staat vreemd genoeg inderdaad niet XL.Let op -> voor een Tesla is de XL versie nodig (Extra Load)
En bij bepaalde types Pirelli is de levensduur onder gemiddeld (wellicht even checken hoe deze band scoort op dit punt)
Ik heb tweemaal Pirelli gehad en nooit meer, ze slijten opvallend snel, onder mijn Saab en Volvo. Het waren goede banden enkel slijten ze bijna 2x zo snel itt Michelins.Kent iemand de Pirelli Powergy? Blijkbaar redelijk nieuwe band met fueleconomy B, regenscore A en 70 dB. Kan er geen testen van vinden.
Niet al te prijzig, een A-merk en eigenlijk best wel goede karakteristieken, voorzover je op dat EU scorekaartje kunt afgaan.
Pirelli Powergy 235/40 R19 96 Y
Prijzen voor de Pirelli Powergy 235/40 R19 96 Y zomerband vergelijken. Er zijn 15 aanbiedingen vanaf 154,19 euro.banden.autoweek.nl
Ik heb toevallig die banden sinds Maart onder mijn wagen gezet om te testen sinds op papier...zijn ze precies goed qua grip op natwegdek & verbruikKent iemand de Pirelli Powergy? Blijkbaar redelijk nieuwe band met fueleconomy B, regenscore A en 70 dB. Kan er geen testen van vinden.
Niet al te prijzig, een A-merk en eigenlijk best wel goede karakteristieken, voorzover je op dat EU scorekaartje kunt afgaan.
Pirelli Powergy 235/40 R19 96 Y
Prijzen voor de Pirelli Powergy 235/40 R19 96 Y zomerband vergelijken. Er zijn 15 aanbiedingen vanaf 154,19 euro.banden.autoweek.nl
Bedankt, eindelijk iemand met ervaring bij deze specifieke band, maar geen onverdeeld succes dus. Tenzij je misschien alleen in Nederland rijdt.Ik heb toevallig die banden sinds Maart onder mijn wagen gezet om te testen sinds op papier...zijn ze precies goed qua grip op natwegdek & verbruik
Tot nu toe heb ik enkel met deze banden gereden
Telkens vervangen wegens cuppen maar niet versleten (redelijk profiel)
- Goodyear Eagle (90k KM)
- Michelin PS3 (120k KM)
- Dunlop SP Sport Max RT (80k KM)
- Pirelli Powergy XL / "FSL"
- Pirelli P zero
Na 7.000km (Model S 85)
Voornamelijk Belgische & Duitse wegen
Verbruik
- 9-10 celsius / 110-120km/h = 140-150Wh/km
Grip regen
- Autosnelweg / Autobahn / 110-120km/h = tevreden
Grip droog
- bochten = not good
- Antwerpse ring met groeven = glibberig!!
Rolgeluid
- Belgische autosnelweg = precies een kapotte wiellager
- Duitse autobahn =Alsof Donkey kong hele tijd bongos aan 't spelen is naast jou...
- Nederlandse snelwegen = nauwelijks hoorbaar
Slijtage
- Kan nog niet beoordelen
Ik was redelijk tevreden met Pirelli P zero winterbanden en kocht Pirelli Powergy XL / FSL wegens schade door Alloygators bij mijn andere velgen...maar ik kreeg foutieve band mee (3 keer gevraagd dat ik FSL versie wilt tijdens bestellen & bij betaling vroeg ik nog eens & bij installeren ging ik verhaal halen omdat ik geen velg bescherming ziet zoals beloofd)
Bij mijn oude Pirelli winterbanden was de velg bescherming heel zichtbaar zoals foto
Volgende zomerband heel waarschijnlijk geen Pirelli want die rolgeluid is echt .....
V
of zijn ze van aluminium?
Nee, de originele, de nieuwe zijn titanium.Dat hoop ik niet voor je Aluminium is veel te zacht, zeker te weten Titanium.
Ik heb de ervaring dat de banden veel gelijkmatiger verslijten dan bij een ICE. Waarschijnlijk omdat het gewicht van de wagen gelijkmatiger verdeeld is.Morgen gaan de zomerbanden weer onder de M3. Tesla schrijft voor dat je de banden moet roteren, maar eerlijk gezegd is het rondwisselen van de banden voor mij iets uit een grijs verleden. Mijn vraag: is er een zinnige reden om de banden te roteren? Ik ken eigenlijk alleen een nadeel: je ziet niet meer als de sporing verkeerd staat omdat de slijtage ook verdeeld wordt over alle banden. Ik ben niet geinteresseerd in formele aspecten als het is voorgeschreven dus het moet Want anders wordt Tesla boos.
Wij rijden ook een AWD maar wisselen banden met enige regelmaat van "voor <-> achter" om 2 redenen:Morgen gaan de zomerbanden weer onder de M3. Tesla schrijft voor dat je de banden moet roteren, maar eerlijk gezegd is het rondwisselen van de banden voor mij iets uit een grijs verleden. Mijn vraag: is er een zinnige reden om de banden te roteren? Ik ken eigenlijk alleen een nadeel: je ziet niet meer als de sporing verkeerd staat omdat de slijtage ook verdeeld wordt over alle banden. Ik ben niet geinteresseerd in formele aspecten als het is voorgeschreven dus het moet Want anders wordt Tesla boos.
het moet Want anders wordt Tesla boos.
Ik heb net een discussie met de leasemaatschappij over velgschade aan mijn ingeleverde Model 3. Volgens mij is er geen ingeleverde Model 3 te vinden met 4 gave velgen.....
Maar goed... Ik heb nu een Model Y op 20" en daar is het probleem nog groter dan bij de Model 3. De Model Y velg staat volledig buiten de band. Iemand daar al ervaring mee, met een andere band die wel over de 20" velg valt?