bugboy
Active Member
Ik ben geen voorstander van bandenrotatie. Als je het al doet dan enkel de banden van de voor- naar achteras wisselen, maar aan dezelfde kant laten. Dan heb je op de as in ieder geval altijd even oude banden en dezelfde slijtage (als het onderstel in orde is). Ook hebben veel banden tegenwoordig een verplichte draairichting, dus dan kan je niet eens anders. Daarbij kost het ook gewoon tijd en geld.Ahoy! Een nieuwe Tesla-rijder hier en het is tijd voor een bandenrotatie. Waar zou je dit liever doen (Tesla, Kwik Fit, iets anders)? En waarom
Als je de banden niet wisselt, dan kan het inderdaad zijn dat je voor- of achterbanden eerder aan vervanging toe zijn dan de andere set, maar dan vervang je enkel die. Het is niet zo dat je gemiddeld genomen langer met je banden doet, dus een kostenbesparing zit er niet in. Het voordeel van je banden altijd op dezelfde plek te laten is ook dat je bij wisselen het slijtagepatroon kan bekijken. Dan weet je meteen of er iets aan je onderstel/uitlijning scheelt en dat wordt bij roteren ook lastiger.