Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verbruik bij dakkoffer en fietsendrager

This site may earn commission on affiliate links.
wat is het effect op het verbruik ongeveer bij montage van 1) een dakkoffer en 2) van een fietsendrager op trekhaak?

Je Tesla Model? gaat aanzienlijk meer verbruiken...

Misschien kan je ons eens vertellen over welk model wagen het gaat, gaan er 1, 2 of 3 fietsen op de rek. Zonder de juiste informatie lijkt mijn antwoord een beetje flauw, maar is het wel het enige correcte...

Misschien kan je je handtekening aanvullen, dan moet je de gegevens over je wagen al niet meer bij elke vraag meedelen...
 
Ik heb een model S, maar is voor nu niet relevant. Gaat mij om keuze voor een nieuwe 3 of Y. Ben vooral benieuwd hoeveel hoger het verbruik is.

Gebruik je nu op je S een dakdrager en/ of fietsenrek? Dan heb je toch een referentie.
Ondertussen hebben er 3 personen de moeite gedaan om te antwoorden, maar die antwoorden zijn, voor uw vraag, compleet nietszeggend. Wat jij wil weten is het procentueel meerverbruik, niet het verbruik in Wh/100km...

Desalniettemin staat een handtekening met je model en relevante gegevens wel netjes.
 
Afgelopen vakantie rondje Spanje/Portugal gemaakt met de fietsendrager (2 fietsen) achter de auto.
Ik schat in 6000km snelweg waarvan op de heenweg vmax +5 en soms wat sneller, op de terugweg vmax maar wel flinke tegenwind in een groot del van Frankrijk. Daarnaast bijna 2000km lokale wegen en stukken snelweg zonder fietsendrager.
Gemiddeld verbruik 228Wh/km.
 
I just completed a 3000 km road trip with 4 bikes, for the most part on motorways. Two bikes on the towbar, and two on the roof. Trying to keep the speed at around 110-120 km/h on average, I ended up with between 230 and 280 wh/km on a 2021 model 3 long range. When it got windy that figure quickly rose to well above 300 wh/km on certain legs, but that wasn't the average.

Anyway, I had to do a lot of charging. I did feel the range was a little to short with this setup, which is something I haven't really thought about earlier.

Hope this helps.
 
  • Like
Reactions: Leon70
Nog niet, ben zelf ook erg benieuwd. Hopelijk donderdag volledige montage van trekhaak (+ extra module) en dan hoop ik het dit weekend goed te kunnen testen.
Benieuwd of de module er is. Ik heb nog geen nieuws. Trekhaak gemonteerd op 6 juni. Een week binnen geweest omdat de elektriciteit niet werkte. Ze hebben de module dan besteld.
Als jij de li-ion laagspanningsbatterij hebt en de module is er donderdag ook, dan neem ik opnieuw contact op.