Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Versie Navigatiedata

This site may earn commission on affiliate links.
Per vannacht de laatste kaartupdate ontvangen (EU-2019.20-10482). Een respectabele +/- 7GB aan data gedownload naar de auto. Ik was mij vanmorgen nog niet bewust van de update, maar op het moment dat ik bij Utrecht de tunnelbak inging en NoA niet werd uitgeschakeld en ik zelfs in de tunnel van baan kon wisselen, kreeg ik een vermoeden dat er iets ge-update was. Het was niet de software, dus het moest iets anders zijn. De kaart dus.

Verder viel mij vandaag op dat ondanks de regen deze ochtend, ik geen Poor Weather Detected melding meer heb ontvangen. Ook tijdens de zware regenbui bleef NoA actief.

Ik had ook het gevoel dat ik bij het wisselen van baan (van links naar rechts) meer dan 5 seconden de tijd had. Sterker nog, ik heb op x moment bewust de richtingaanwijzer naar rechts aangetikt toen er nog een vrachtwagen naast mij zat en op mijn display duidelijk een rode lijn naar rechts verscheen. Ondanks dat (en uiteindelijk ruim 10 klikken verder) had de auto probleemloos de rechterbaan bereikt. E.e.a. lijkt dus weer de goed kant op te gaan.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: wooter and Hbrink
Resumerend: er is geen verschil tussen model auto (X, S, 3), HW AP versie (0,1,2,2.5) of MCU (1, 2).

OUDE VERSIES
EU-2018.20-1131

EU-2018.42-1729

RECENT

EU-2019.20-10482 approx vanaf 20 juni 2019

je kan de versie vinden bij het info scherm waar ook je firmware staat (Software). Je krijgt bij een update géén melding: niet op je telefoon, niet in de auto!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Frankvr
Kwam er vanavond achter dat ik ook op 2019.20 nav data zit; mij is vandaag (Ein-Ams vv) absoluut geen verschil in gedrag opgevallen (nog steeds geen NoA in de Utrechtse Tunnelbak). Ik heb niet opgelet of op de A2 er 2 snelheden (120/130 en 100/130) zichtbaar waren... maar dat zou me toch wel opgevallen zijn?

Ook zeker geen beter gedrag van lane change - nog altijd alleen in zeer rustig verkeer en <125 enigszins bruikbaar.

MX 12/2017, Software 2019.20.1
 
Helaas worden de kaarten nog steeds nauwelijks bijgewerkt. Zowel kaartdata als database met snelheden bevatten veel fouten. Ik denk dat dat de oorzaak is van veel problemen, zoals plotseling in de remmen. Ik maak af en toe een melding, maar dit gaat op deze manier FSD tegenwerken. Ideaal zou een Google Maps frequentie zijn (bijna continue), maar twee per jaar is echt onacceptabel....
 
Navigatie wordt vaker bijgewerkt dan twee keer per jaar maar het gekke is dat fouten iedere keer weer terug komen. Ik heb om en om bij de auto updates dat de navigatie daarna mijn adres niet weet te vinden.

Vorige week in Antwerpen zat er ook weer iets raars in de route waardoor ik een stuk om moest rijden.
 
Navigatie wordt vaker bijgewerkt dan twee keer per jaar maar het gekke is dat fouten iedere keer weer terug komen. Ik heb om en om bij de auto updates dat de navigatie daarna mijn adres niet weet te vinden.

Vorige week in Antwerpen zat er ook weer iets raars in de route waardoor ik een stuk om moest rijden.

Even nieuwsgierig: ik zie alleen maar EU-2019.20-10482 staan. Waaraan kan je zien dat er tussentijds wordt bijgewerkt? Ik heb er althans niets van gemerkt...