Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vervallen van ultrasonic sensors

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben nog altijd sensors. We gaan het niet mee maken.
Die sensors worden straks uiteraard gebypassed. Ze gaan echt geen 2 stacks onderhouden voor autopark.

Dus ja, functionaliteit "vervalt" niet maar de kwaliteit veranderd wel. In hoeverre het straks voor eerst nog slechter wordt voor het beter gaat worden... Time will tell maar ik denk dat de ruimte benodigd om te file parkeren zal toenemen met de huidige generatie hardware.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Een vraag aan jullie: ik heb nogal moeite met achteruit inparkeren als ik alleen gebruik zou maken van de achteruitrijcamera. Als de camera aangeeft dat ik niet meer verder kan, zit er vaak nog minstens 50 cm ruimte. Ik heb nu dat ik vaak nog even uitstap om te kijken hoe ver ik nog kan. Ligt dit aan mij?
 
Een vraag aan jullie: ik heb nogal moeite met achteruit inparkeren als ik alleen gebruik zou maken van de achteruitrijcamera. Als de camera aangeeft dat ik niet meer verder kan, zit er vaak nog minstens 50 cm ruimte. Ik heb nu dat ik vaak nog even uitstap om te kijken hoe ver ik nog kan. Ligt dit aan mij?
De camera geeft geen cm aan. Dat zijn de parkeersensoren. Daamee rij je tot 30cm. Dan zeggen die “stop”.
Met de camera zie je zelf op het beeld hoe ver je bent. Je kan dan perfect tot op 1cm rijden.
 
De camera geeft geen cm aan. Dat zijn de parkeersensoren. Daamee rij je tot 30cm. Dan zeggen die “stop”.
Met de camera zie je zelf op het beeld hoe ver je bent. Je kan dan perfect tot op 1cm rijden.
Dat eerste begrijp ik inderdaad. Maar hoe wil je perfect tot op 1cm rijden? Mij is dat nog niet gelukt. De camera laat veel van de achterbumper zien.
 
Mijn achteruitrijcamera houd er net mee op, dan merk ik pas hoe afhankelijk ik ben hiervan. Gelukkig 2019 model met sensoren dus ik heb nog wel de afstand. (2 keer reset gedaan en niet geholpen, alle ander camera's doen het wel)
Service beurt staat al in de agenda maar eerste afspraak was 13 juli en natuurlijk ben ik echt net over de 80K km voor de garantie heen..
 
Mijn achteruitrijcamera houd er net mee op, dan merk ik pas hoe afhankelijk ik ben hiervan. Gelukkig 2019 model met sensoren dus ik heb nog wel de afstand. (2 keer reset gedaan en niet geholpen, alle ander camera's doen het wel)
Service beurt staat al in de agenda maar eerste afspraak was 13 juli en natuurlijk ben ik echt net over de 80K km voor de garantie heen..
Lijkt me de kabelboom van de achterklep, dit was een recall die niet bij alle 2019 model 3s is uitgevoerd. (bij ons ook niet)
Volgens mij zou hier ook na 80.000km gratis een nieuwe kabelboom voor moeten komen.

 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik