Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb jij een rekening bij de Rabobank? Wij niet. En toch Interpolis Alles-in-éénpolis. Dat maakt wellicht uit voor het afsluiten en via welke system het gaat. Vandaar mijn vraag.

Dat zou best kunnen inderdaad. Heb een rekening bij de Rabobank ja.

Maar net nog even verder gezocht, bij Promovendum is het veel goedkoper. Kost daar 113 euro per maand all-risk met schadeverzekering inzittenden en rechtsbijstand. Hetzelfde kost 138 euro per maand bij Interpolis. Tot nu toe nog niet echt goedkoper gevonden. Volgens mij hebben velen hier bij Promovendum verzekerd, denk dat ik dat ook maar doe.
 
Bijzonder als ik bij Promovendum een premieberekening doe komt ie op een nieuwwaarde van iets boven de €48000 voor een M3 AWD die als ik deze configureer bij Tesla toch echt €61500 kost. vind dat wel een flink gat.

Zie dat ik bij Centraal beheer nog eens 10% collectiviteitskorting krijg...... blijf toch een Nederlander haha
 
Dat zou best kunnen inderdaad. Heb een rekening bij de Rabobank ja.

Maar net nog even verder gezocht, bij Promovendum is het veel goedkoper. Kost daar 113 euro per maand all-risk met schadeverzekering inzittenden en rechtsbijstand. Hetzelfde kost 138 euro per maand bij Interpolis. Tot nu toe nog niet echt goedkoper gevonden. Volgens mij hebben velen hier bij Promovendum verzekerd, denk dat ik dat ook maar doe.

Idd zeg, die all-risk premies van Promovendum voor een Model 3 SR+ zijn wel erg scherp, zeg! Ik ga morgen maar eens bellen. Aandachtspuntjes:
- nieuwaarde: als ik mijn kenteken invul, staat er geen nieuwwaarde; als ik mijn kenteken niet invul, maar via de 'kenteken onbekend' optie een SR+ invul, is de default waarde voor nieuwwaarde 39504. Dit, terwijl de cataloguswaarde volgens de RDW toch echt €47.800,- is (en dat is ook ongeveer wat ik ervoor betaal (als ik afleverkosten, recyclingbijdrage en aanbetaling van de eindfactuur even buiten beschouwing laat). Je kunt bij de premieberekening op de website de nieuwwaarde zelf aanpassen (en dan zijn de premies nog steeds concurrerend).. maar kan dat bij het afsluiten van de verzekering ook?
- ik kan geen eisen vinden aan de beveiliging van de auto. zijn die er ook niet voor diefstaldekking?
 
Idd zeg, die all-risk premies van Promovendum voor een Model 3 SR+ zijn wel erg scherp, zeg! Ik ga morgen maar eens bellen. Aandachtspuntjes:
[...] default waarde voor nieuwwaarde 39504. Dit, terwijl de cataloguswaarde volgens de RDW toch echt €47.800,- is [...]

Valt me ineens op €39.504 * (1+21%) = €47800. Zouden ze bij Promovendum de waarde exclusief btw tonen op hun website? Of zelfs ex btw uitkeren? Of per ongeluk de waarde excl. btw hebben overgenomen in een veld in hun database waar de incl. btw had moeten staan? Ik vraag woensdag gelijk even...
 
dag allen, vrijdag kan ik mijn Model 3 RWD ophalen.
Ik gebruik hem zakelijk, heb een eenmanszaak.
Ik kom er nu achter dat verschillende verzekeraars zakelijk verzekeren nogal lastig vinden.
op de site van Promovendum krijg ik bijvoorbeeld zojuist door dat zij in principe niet zakelijk verzekeren.

Wie heeft suggesties?
Ik heb sinds gisteren al een aanvraag bij Carmeleon lopen (super goede voorwaarden en de laagste prijs) , maar weet niet zeker of zij vrijdag de verzekering hebben verstrekt (ze kunnen daar 3 werkdagen voor nemen, dus kan net te laat zijn) .
Zoek dus een alternatief, zodat ik in ieder geval vrijdag de model 3 af kan halen in Tilburg

dank voor het meedenken!
 
dag allen, vrijdag kan ik mijn Model 3 RWD ophalen.
Ik gebruik hem zakelijk, heb een eenmanszaak.
Ik kom er nu achter dat verschillende verzekeraars zakelijk verzekeren nogal lastig vinden.
op de site van Promovendum krijg ik bijvoorbeeld zojuist door dat zij in principe niet zakelijk verzekeren.

Wie heeft suggesties?
Ik heb sinds gisteren al een aanvraag bij Carmeleon lopen (super goede voorwaarden en de laagste prijs) , maar weet niet zeker of zij vrijdag de verzekering hebben verstrekt (ze kunnen daar 3 werkdagen voor nemen, dus kan net te laat zijn) .
Zoek dus een alternatief, zodat ik in ieder geval vrijdag de model 3 af kan halen in Tilburg

dank voor het meedenken!
Klopt. Je keuzes zijn wel wat beperkter. Ik heb uiteindelijk voor Centraal Beheer gekozen. Wel iets duurder dan andere verzekeraars in mijn geval.
 
Klopt. Je keuzes zijn wel wat beperkter. Ik heb uiteindelijk voor Centraal Beheer gekozen. Wel iets duurder dan andere verzekeraars in mijn geval.
centraal beheer niet duur vond ik (zelfs een van de goedkoopsten), echter sluiten zij het glazen dak uit van de verzekering las ik in de voorwaarden. Ik vrees dat de kosten van reparatie/bvervanging van dat grote glazen M3 dak een vermogen kost.
 
Ze sluiten het dak niet uit, het valt niet onder ruitschade. Dit houd in dat als je het via de verzekering laat repareren dat je dan in schadevrije jaren terugvalt.

Misschien lees/interpreteer ik iets verkeerd, maar hier staat expliciet dat een glazen dak wordt uitgesloten. Of is dat alleen een uitsluiting op RUIT? Dan zou het volgens jou dus in de standaard all risk verzekering zitten? Maar waarom zouden ze dan bij Ruit aangeven dat het glazen dak wordt uitgesloten. De Ruit verzekering is volgens mij altijd een aanvulling op de standaard verzekering
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-06-19 om 09.04.39.png
    Schermafbeelding 2019-06-19 om 09.04.39.png
    296.6 KB · Views: 65
dag allen, vrijdag kan ik mijn Model 3 RWD ophalen.
[..]
Ik heb sinds gisteren al een aanvraag bij Carmeleon lopen (super goede voorwaarden en de laagste prijs) , maar weet niet zeker of zij vrijdag de verzekering hebben verstrekt (ze kunnen daar 3 werkdagen voor nemen, dus kan net te laat zijn) .
Zoek dus een alternatief, zodat ik in ieder geval vrijdag de model 3 af kan halen in Tilburg
Volgens mij kun je bij Carmeleon ook zo'n beetje 'per direct' verzekerd zijn als je ze belt - in mijn geval heb ik de verzekering ook op korte termijn een paar dagen eerder in laten gaan. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben dan zou ik het zeker een kans geven.
 
  • Like
Reactions: Slvrsurfer
dag allen, vrijdag kan ik mijn Model 3 RWD ophalen.
Ik gebruik hem zakelijk, heb een eenmanszaak.
Ik kom er nu achter dat verschillende verzekeraars zakelijk verzekeren nogal lastig vinden.
op de site van Promovendum krijg ik bijvoorbeeld zojuist door dat zij in principe niet zakelijk verzekeren.

Wie heeft suggesties?
Ik heb sinds gisteren al een aanvraag bij Carmeleon lopen (super goede voorwaarden en de laagste prijs) , maar weet niet zeker of zij vrijdag de verzekering hebben verstrekt (ze kunnen daar 3 werkdagen voor nemen, dus kan net te laat zijn) .
Zoek dus een alternatief, zodat ik in ieder geval vrijdag de model 3 af kan halen in Tilburg

dank voor het meedenken!
De vraag is of je wel zakelijk moet verzekeren. Een eenmanszaak is geen juridische entiteit en dus komt de verzekering op de eigenaar van de eenmanszaak. Mijn insteek is dat je dan ook een particuliere verzekering kunt nemen. Tenzij het expliciet is uitgesloten in de voorwaarden. Maar er is al heel veel over gediscussieerd hier op het forum en echt zekerheid krijg je er niet over.
 
De vraag is of je wel zakelijk moet verzekeren. Een eenmanszaak is geen juridische entiteit en dus komt de verzekering op de eigenaar van de eenmanszaak. Mijn insteek is dat je dan ook een particuliere verzekering kunt nemen. Tenzij het expliciet is uitgesloten in de voorwaarden. Maar er is al heel veel over gediscussieerd hier op het forum en echt zekerheid krijg je er niet over.
ik ga de kosten gewoon aftrekken in mijn bedrijf, dan moet het toch een zakelijke verzekering zijn ?
 
De vraag is of je wel zakelijk moet verzekeren. Een eenmanszaak is geen juridische entiteit en dus komt de verzekering op de eigenaar van de eenmanszaak. Mijn insteek is dat je dan ook een particuliere verzekering kunt nemen. Tenzij het expliciet is uitgesloten in de voorwaarden. Maar er is al heel veel over gediscussieerd hier op het forum en echt zekerheid krijg je er niet over.
heb het even gecheckt. Mijn situatie: ik ga ALLE kosten van de auto aftrekken, dus ook zaken als afschrijving. Dan moet je een zakelijke verzekering nemen. Part of the deal. Eigenlijk ook wel logisch.
 
Dit gaat over de dekking ruit! Het dak zelf is gedekt via de allrisk verzekering zelf, maar zoals gezegd kost het je dan wel no-claim. Er zijn best wel veel verzekeringen die een glazen dak niet onder de ruitverzekering hebben.
Ik heb nog geen enkele verzekeraar gevonden die het glazen dak verzekert onder de glasverzekering. Welke zijn er dan die dit wel dekken onder ruitschade?
 
Ik had een lijst gevonden maar daar stond Centraal beheer ook op dat ze dit wel onder de glasverzekering hebben, dus daar heb je niks aan. Dat was een te oude lijst. Zoals dus gezegd zijn er niet veel verzekeringen die dit binnen de ruitschade verzekering hebben.

Unigarant lijkt er wel dekking voor te hebben, maar ik weet niet of die weer andere eisen stellen aan beveiliging van de auto tegen diefstal.
 
dag allen, vrijdag kan ik mijn Model 3 RWD ophalen.
Ik gebruik hem zakelijk, heb een eenmanszaak.
Ik kom er nu achter dat verschillende verzekeraars zakelijk verzekeren nogal lastig vinden.
op de site van Promovendum krijg ik bijvoorbeeld zojuist door dat zij in principe niet zakelijk verzekeren.

Wie heeft suggesties?
Ik heb sinds gisteren al een aanvraag bij Carmeleon lopen (super goede voorwaarden en de laagste prijs) , maar weet niet zeker of zij vrijdag de verzekering hebben verstrekt (ze kunnen daar 3 werkdagen voor nemen, dus kan net te laat zijn) .
Zoek dus een alternatief, zodat ik in ieder geval vrijdag de model 3 af kan halen in Tilburg

dank voor het meedenken!
Carmeleon dekt de auto gewoon terwijl zij de administratie verwerken, dus geen zorgen

In de tussentijd verlenen wij u voorlopige dekking en bent u dus tijdelijk verzekerd, Deze voorlopige dekking is alleen van toepassing als u alle gegevens naar waarheid ingevuld heeft. Uiterlijk binnen 3 werkdagen ontvangt u per mail of de verzekering geaccepteerd is, u ontvangt dan uw polisblad en de polisvoorwaarden.
 
  • Like
Reactions: Slvrsurfer
heb het even gecheckt. Mijn situatie: ik ga ALLE kosten van de auto aftrekken, dus ook zaken als afschrijving. Dan moet je een zakelijke verzekering nemen. Part of the deal. Eigenlijk ook wel logisch.
Nogmaals er zijn hele pagina’s op dit forum over vol geschreven, maar het feit dat je de auto voor de belasting op de balans hebt staan zegt niets over de noodzaak tot een zakelijke verzekering. Als de auto eigendom is van een BV en dus ook op naam van de BV staat, moet de BV verzekeren, dat is helder. Maar bij een eenmanszaak staat de auto gewoon op naam van een persoon en die persoon sluit een verzekering af. De verzekeringsmaatschappij weet toch helemaal niet dat het ding op de balans staat?
 
  • Like
Reactions: elu_r
Valt me ineens op €39.504 * (1+21%) = €47800. Zouden ze bij Promovendum de waarde exclusief btw tonen op hun website? Of zelfs ex btw uitkeren? Of per ongeluk de waarde excl. btw hebben overgenomen in een veld in hun database waar de incl. btw had moeten staan? Ik vraag woensdag gelijk even...

Het is Promovendum geworden. Mijn vrouw werkt in een vof (dan ben je als natuurlijke persoon ondernemer voor de inkomstenbelasting (IB) en als vof ondernemer voor de omzetbelasting (btw)). De auto gebruikt ze zakelijk voor woon-werkverkeer (niet als taxi of bezorgdienst oid). Ze kan als natuurlijke persoon een verzekering afsluiten. Omdat ze voor de omzetbelasting de btw aftrekt, keert de verzekering (Promovendum) alleen bedragen exclusief btw uit. De nieuwwaarde bij diefstal dus ook exclusief btw. Klinkt ook ergens wel logisch... anders zou je de btw van een schadevergoeding weer moeten afdragen. De persoon van promovendum die ik aan de lijn vertelde zelfs dat het voor verzekeraars verboden was om dan bedragen inclusief btw uit te keren.
 
Heb zelf toch besloten om niet voor Promovendum te gaan ondanks dat ze veel goedkoper zijn. Lees er toch wat minder goede verhalen over, met name dat ze na 2-3 jaar de premie flink omhoog gooien. Is dus iets om rekening mee te houden, binnen 2 jaar misschien overstappen naar een andere verzekeraar. ;)

Interpolis valt ook af, raadt ik bij deze ook af voor iedereen. Kreeg te horen dat ze Tesla's niet verzekeren tegen diefstal. Snap hier de rede niet echt van, ook niet echt verder naar gevraagd en meteen maar het gesprek afgebroken. Wat een onzin.

Allsecur kan niet verzekeren, kenteken wordt niet herkend en kunnen ze verder niets mee doen. Dus die valt dan ook af denk ik.

Best lastig te regelen een verzekering voor een Tesla.. Handig ook dat ze mijn Model 3 al op naam hebben gezet terwijl ik nu pas dinsdag ga afhalen. Ben dus nu verplicht om een verzekering te hebben maar het lukt niet eens om ergens een verzekering af te kunnen sluiten voor een redelijke prijs.. Wel Nationale Nederlanden gevonden die ongeveer hetzelfde vraagt qua premie als Interpolis, daar maar eens proberen.