Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Heb nu uiteindelijk zelf voor Centraal Beheer gekozen. Iets duurder maar tenminste geen gedoe met alarmeisen. Heb ook al ervaring met Centraal Beheer, ben toen altijd goed geholpen.

Heb je bij Centraal Beheer gekozen voor een particuliere of zakelijke autoverzekering?

Als je een particuliere verzekering aanvraagt en aangeeft de auto 'vooral privé' te gebruiken, dan zegt de site: "Let op!
U moet de auto voor meer dan 50% privé gebruiken. En de auto mag niet op naam van de zaak staan. Staat de auto wel op naam van de zaak? Sluit dan een
Bedrijfsautoverzekering
af.
"

Ik kom volgens mijn berekeningen niet aan de 50% privé kilometers en zou dan dus voor een bedrijfsverzekering moeten kiezen. Even bellen hoeveel dat dan kost.
 
Je hebt helemaal gelijk. Net gebeld met ANWB en die kunnen voorlopig alleen verzekeren als auto een SCM certificaat heeft en dat heeft de Tesla niet.

Daarmee is de auto niet verzekerd voor diefstal en is de verzekering onzinnig. ANWB polis heb ik dus geannuleerd.

Ik ga kijken naar een alternatief zonder alarm eisen. Centraal Beheer lijkt deze eisen inderdaad pas op te leggen vanaf cataloguswaarde > €75.000,- en heeft een best scherpe premie. Goede tip, thx.

Merkwaardig. Ik heb verzekering aangevraagd, en in de voorwaarden staat:

084: Voertuigvolgsysteem Het voertuig dat op het polisblad staat moet uitgerust zijn met:

- een VbV/SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem. Dit systeem is ingebouwd door een Kiwa/SCM gecertificeerd inbouwbedrijf, of;

- een voertuigvolgsysteem met dezelfde specificaties dat door de fabrikant of merkdealer is ingebouwd.

Dus een systeem met dezelfde specificaties (Lojack) zou ook geschikt moeten zijn. Anyway, ik heb de vraag aan ze gesteld of Lojack ook voldoet en wacht op antwoord.

Los daarvan, ik schrik van de prijzen en prijsverschillen van verzekeraars. Ik heb offertes van €380 p/m en van € 80 p/m en alles daar tussenin. ANWB is tot nog toe verreweg de goedkoopste. Ook de veelgenoemde Promovendum en Centraal Beheer zitten bij mij tussen €140 - € 180 p/m (9 aantoonbare schadevrije jaren). Zonder no-claimbescherming, inzittendenverzekering, rechtsbijstand, etc. Het schijnt dat Rotterdam een dure gemeente is.
 
Kon je bij Promovendum ook aanvragen als de auto als bedrijfsmiddel staat geregistreerd?

Ter info: Heb net telefonisch via Promovendum de auto zakelijk verzekerd (aparte polis). Geen gedoe over het alarmsysteem. Ze accepteren de aanpak van Tesla. Ze waren bovendien coulant in het overhevelen van schadevrije jaren van vrij > zakelijk en kreeg nog extra pakketkorting 5%. Hiermee valt de autoverzekeringspremie all-risk uit op €65,64.

Goed afgehandeld van hen en heel nette premie betreft! Auto in elk geval verzekerd voor de levering van maandag a.s. :)
 
Ik zie nog steeds weer dezelfde vragen en opmerkingen opduiken. Het is even wat werk, maar zoek mijn bijdragen op van rond midden maart. Scm verplichting hoeft niet, als het reeds aanwezige systeem dezelfde of betere specificaties bezit. Dat is in het geval van de M3 het geval. Stuur met een verzekeringsaanvraag de door mij geplaatste teslacriteria aan de verzekeringsma toe en je wordt geaccepteerd. Echter sommige ma deden in maart nog wel wat moeilijk. Dat kan inmiddels anders zijn. Een
Lojack is meestal niet verplicht ( meer vanwege de Teslaspecs); ook omdat de LoJack tevens geen SCM systeem is. ( ik heb LoJack wel als EXTRA beveiliging. Handig zijn de aluzakjes voor de keycards.)
Ik ben voor mijn model 3 als particulier verzekerd bij dezelfde verzekeringsma als van de ANWB, maar dan via de KNAC. Zitten kleine maar belangrijke verschilletjes in. 1500 p.j. all in 3 jaar nieuwwaarde met meest uitgebreide pechhulp en KNAC lidmaatschap.
 
Last edited:
Ik heb jouw bijdrage niet gevonden, heb ik gemist sorry.

Mijn ervaring nu met ANWB en Centraal Beheer waren in elk geval negatief. Die accepteerden het systeem van Tesla gewoon niet, geen uitzondering. ANWB wilde niet eens verzekeren (heb vandaag tijdje met medewerker aan de lijn gehangen).

Er zitten enorme verschillen tussen de verzekeraars. Niet alleen in premies (bedrijfsautoverzekering Centraal Beheer was in mijn geval maar liefst €206,- p/m), maar ook in de voorwaarden (ook de acceptatievoorwaarden, bijvoorbeeld afwijzing ANWB). Flink puzzelen dus.
 
Ik heb jouw bijdrage niet gevonden, heb ik gemist sorry.

Mijn ervaring nu met ANWB en Centraal Beheer waren in elk geval negatief. Die accepteerden het systeem van Tesla gewoon niet, geen uitzondering. ANWB wilde niet eens verzekeren (heb vandaag tijdje met medewerker aan de lijn gehangen).

Er zitten enorme verschillen tussen de verzekeraars. Niet alleen in premies (bedrijfsautoverzekering Centraal Beheer was in mijn geval maar liefst €206,- p/m), maar ook in de voorwaarden (ook de acceptatievoorwaarden, bijvoorbeeld afwijzing ANWB). Flink puzzelen dus.
Ik heb toen behoorlijke inspanningen gedaan voor een juiste verzekering en dat allemaal gedeeld. Conclusie en samenvatting van toen. 30 tal verzekeringsma uitgezocht en vergeleken. Was op een gegeven moment aan het eind van mijn Latijn. Een paar verzekeringsma deden voorkomen dat ik, ivm 3 foutieve meldingen door Centraal Beheer, een crimineel was. Anderen wilden niet ivm het vBv/SCM systeem w.o. ANWB. Insuremytesla gaf tot 4 maal toe verkeerde offertes. Centraal Beheer wilde wel verzekeren, maar niet alles dekken, w.o 2 jaar nieuwwaarde en glazen daken. Uiteindelijk terug gegaan naar de KNAC en samen met de benodigde documenten en verklaringen van Tesla een aanvraag ingediend bij haar verzekeraar. Ik werd meteen geaccepteerd. Premie per jaar is wel het dubbele dan bij centraal beheer, maar de dekking is daar dan wel naar. Een leuke bijkomstigheid. In de premie zit een Europese dekking voor pechhulp en gratis lidmaatschap KNAC en ANWB. Plus kortingen in de ANWB winkels, het gratis autoblad Auto en vrije toegang tot KNAC-evenementen. De pechhulp die ik via de ANWB had, heb ik opgezegd, maar toch komt de ANWB WegenWacht naar mij toe omdat de KNAC een zusterorganisatie is van de ANWB.
 
Ik heb toen behoorlijke inspanningen gedaan voor een juiste verzekering en dat allemaal gedeeld. Conclusie en samenvatting van toen. 30 tal verzekeringsma uitgezocht en vergeleken. Was op een gegeven moment aan het eind van mijn Latijn. Een paar verzekeringsma deden voorkomen dat ik, ivm 3 foutieve meldingen door Centraal Beheer, een crimineel was. Anderen wilden niet ivm het vBv/SCM systeem w.o. ANWB. Insuremytesla gaf tot 4 maal toe verkeerde offertes. Centraal Beheer wilde wel verzekeren, maar niet alles dekken, w.o 2 jaar nieuwwaarde en glazen daken. Uiteindelijk terug gegaan naar de KNAC en samen met de benodigde documenten en verklaringen van Tesla een aanvraag ingediend bij haar verzekeraar. Ik werd meteen geaccepteerd. Premie per jaar is wel het dubbele dan bij centraal beheer, maar de dekking is daar dan wel naar. Een leuke bijkomstigheid. In de premie zit een Europese dekking voor pechhulp en gratis lidmaatschap KNAC en ANWB. Plus kortingen in de ANWB winkels, het gratis autoblad Auto en vrije toegang tot KNAC-evenementen. De pechhulp die ik via de ANWB had, heb ik opgezegd, maar toch komt de ANWB WegenWacht naar mij toe omdat de KNAC een zusterorganisatie is van de ANWB.
Even een kleine correctie. De verzekering all risks met drie jaar nieuwwaarde incl inzittendenverzekeringen en glazen daken plus No-Claim beschermer op basis van 10 schadevrije jaren kost €1500,93 p.j. Deze loopt via de KNAC bij Unigarant. De pechhulp: basis NL plus Europa via KNAC bij de ANWB Wegenwacht kost nog € 113,75. Deze is incl lidmaatschap KNAC en een aantal andere voordelen. Uitgebreidere pechhulp is niet nodig omdat er ook via Tesla een pechhulp loopt. Ik weet de prijs van de pechhulp precies omdat ik gistermiddag een betalingsherinnering ontving voor een factuur voor juni 2019 tot juni 2020, terwijl ik ervan uit was gegaan dat het via een automatische incasso was geregeld, zoals bij de autoverzekering. Maandag even bellen om te zien wat er verkeerd is gegaan.
 
Bij je buurman? :p
Nee, als ik het zo lees bij Centraal Beheer. Maar wel zonder nieuwwaarde garantie en glazen daken uitgesloten. Ik wilde eerst ook bij CB, maar vanwege de uitsluitingen niet gedaan. Er hoeft maar een malloot hard tegen je auto aan te rijden binnen de komende drie jaar en je hebt een behoorlijke strop. Meer dan de € 2000 die je uitspaart op de premie.
 
De volgende tekst van een medewerker van Tesla heb ik meegestuurd met de verzekeringaaanvraag. Zo ook de bijlage.
Gebruik dit maar.
Met deze twee zaken wordt een Model 3 in ieder geval geaccepteerd bij diverse verzekeringsmaatschappijen.


"Wat betreft Security package, geen idee. Maar over het algemeen neemt InsureMyTesla genoegen met het volgende, zie ook bijlage.


Wat betreft het alarm kunnen we melden dat er geen SCM keurmerk op de auto zit, echter hieronder en in de bijlage treft u meer informatie over de specificaties die u door kan zetten naar de verzekeraar:

Hieronder de specificaties die laten zien dat het aan hoge eisen voldoet (alarm klasse 4/ instap 5):

- SECURITY PKG ALARM SPECS: horn, indicator lights, immobilizer + cabin intrusion sensor, battery-backed siren, acoustical alarm/optical alarm, perimeter and spatial detection, slope detection, emergency power alarm.

- SECURITY PKG ALARM TRIGGERS: latch (doors, hood, trunk) transitions + car tilts, object enters vehicle, siren/battery is disconnected.


Buiten dit om is de Tesla nog door de berijder zelf te traceren via de Tesla App en tevens door Tesla op verzoek van autoriteiten".

Inside Sales Advisor, EMEA Sales

Burgemeester Stramanweg 122, Amsterdam, 1101 EN
 

Attachments

  • Tesla Alarm approval letter EU Model 3 insurances.pdf
    22.7 KB · Views: 85
Promovendum.nl is inderdaad scherp:
€ 53,27 per maand inclusief schade inzittenden (excl. rechtsbijstandsverzekering) met 19 jaar schadevrij. Belangrijk: geen eisen t.a.v. aanvullende VBV/SCM gecertificeerde alarmsystemen (die toch niet ingebouwd mogen worden van Tesla).
 
Promovendum.nl is inderdaad scherp:
€ 53,27 per maand inclusief schade inzittenden (excl. rechtsbijstandsverzekering) met 19 jaar schadevrij. Belangrijk: geen eisen t.a.v. aanvullende VBV/SCM gecertificeerde alarmsystemen (die toch niet ingebouwd mogen worden van Tesla).
Da's een mooie premie. Zit daar ook diefstal/vandalisme, drie jaar nieuwwaarde en dekking voor de glazen daken en no-claim bescherming in voor een auto boven de €50.000?
 
Premie van €102.5 / maand bij DVV (België), BA, full omnium, inclusief rechtsbijstand + persoonsverzekering. Voorlopig zonder assistance binnenland/buitenland. (+- €1230 / jaar). Voorwaarde: brandverzekering + auto's ouders ook naar DVV. Kwam even duur / goedkoper uit + zelfde voorwaarden, dus geen probleem

- Auto 24 maand verzekerd voor volledige waarde. Daarna verval van 1% / maand.
- Bij schade waar ikzelf in fout ben,: €650 eigen inbreng.

25 jaar. Rijbewijs sinds mei 2014 en sindsdien ook schadevrij.


Insuremytesla kwam op €2300-€2400 / jaar.
Corona Direct ongeveer €2100-€2200 / jaar
AXA op ongeveer €1850 / jaar
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Gevonden op Facebook:

Vandaag nogmaals gebeld met Allsecur om te vragen wat ze nou precies als eis stellen aan een extra voertuigvolgsysteem. Dan komen ze eerst met een standaard antwoord van SCM dit en VT01 dat. Maar als je dan doorvraagt welke systemen daar aan voldoen en of een LoJack dan voldoet weten ze het niet.

Ik heb gevraagd of ze dat voor mij willen uitzoeken en wat dan precies wel de eisen zijn. Dat hebben ze gedaan en ze hebben me vandaag bevestigd dat het standaard alarm van Tesla voldoende is. Er is dus geen extra alarm- of trackingsysteem nodig.

Misschien dat ik zelf toch nog een LoJack laat inbouwen, gewoon als extra veiligheid. Maar voor Allsecur (en blijkbaar ook enkele andere maatschappijen, gezien de reacties op mijn vorige post) is het dus niet nodig.”


Ik wacht op de voorwaarden bij m'n verlenging per 03/07 (want bij het verlengingsvoorstel staan die specifieke voorwaarden niet, alleen de kosten en verwijzing naar algemene voorwaarden) en ga ze dan eens mailen/appen. Iig volstrekt onduidelijk wat nu de precieze voorwaarden zijn.
 
Gevonden op Facebook:

Vandaag nogmaals gebeld met Allsecur om te vragen wat ze nou precies als eis stellen aan een extra voertuigvolgsysteem. Dan komen ze eerst met een standaard antwoord van SCM dit en VT01 dat. Maar als je dan doorvraagt welke systemen daar aan voldoen en of een LoJack dan voldoet weten ze het niet.

Ik heb gevraagd of ze dat voor mij willen uitzoeken en wat dan precies wel de eisen zijn. Dat hebben ze gedaan en ze hebben me vandaag bevestigd dat het standaard alarm van Tesla voldoende is. Er is dus geen extra alarm- of trackingsysteem nodig.

Misschien dat ik zelf toch nog een LoJack laat inbouwen, gewoon als extra veiligheid. Maar voor Allsecur (en blijkbaar ook enkele andere maatschappijen, gezien de reacties op mijn vorige post) is het dus niet nodig.”


Ik wacht op de voorwaarden bij m'n verlenging per 03/07 (want bij het verlengingsvoorstel staan die specifieke voorwaarden niet, alleen de kosten en verwijzing naar algemene voorwaarden) en ga ze dan eens mailen/appen. Iig volstrekt onduidelijk wat nu de precieze voorwaarden zijn.
Zo zie je maar weer dat verzekekingsmaatschappijen hun acceptattievoorwaarden in een paar maanden kunnen wijzigen als ze zien dat de concurrentie het doen. Half maart kon het bij Allsecure en Allianz nog niet en ging men naar excuses zoeken mij mij te weigeren.