Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist Promovendum aan de lijn gehad, ze konden nog geen premie indicatie geven zonder kenteken. Proefberekening wees uit dat de auto teveel vermogen zou hebben?? Betreft een Model 3 Long Range AWD.. Iemand anders met een Longe Range bij Promovendum of nog andere tips?

Ik kom nu op Carmeleon uit, maar gezien dure postcode (Den Haag + zakelijk) kom ik uit op 111 euro per maand.. hopelijk zijn er nog goedkopere? ANWB nog gebeld en doet geen diefstal verzekering.
Ik heb mijn M3 LR AWD verzekerd bij de zusterorganisatie van de ANWB; de KNAC. Alles, echt alles erin voor Euro 1600 per jaar,incl pechhulp Europa en lidmaatschap.
 
Ik heb mijn M3 LR AWD verzekerd bij de zusterorganisatie van de ANWB; de KNAC. Alles, echt alles erin voor Euro 1600 per jaar,incl pechhulp Europa en lidmaatschap.
Zit daar dan ook nog 1 maal per jaar een vakantie bij in? ;)

Beste bak geld. Ik ben blij met 660 euro per jaar bij CB. Wat een verschillen zijn er toch. Maar goed, het is ook maar hoeveel risico je wilt en kunt lopen met bepaalde zaken.
 
Waarom verzekeren jullie niet gewoon via:

InsureMyTesla Autoverzekering

Omdat die veel te duur zijn, voor mij in ieder geval met 4 schadevrije jaren. Zou me 224 euro per maand kosten terwijl ik nu bij Centraal Beheer 153 euro per maand kwijt ben en dat al best veel vind. Beide met 0 euro eigen risisco. Ben zelf ook nog altijd op zoek naar een goedkoper alternatief maar nog niet echt gelukt..

Paar weken terug zei iemand hier nog dat AllSecur de TV01 eis had weggehaald voor Tesla's, heb contact met ze opgenomen hierover en dit is weer teruggedraaid omdat Tesla geen gegevens wil delen van hun beveiligingssysteem. TV01 is dus weer verplicht als je een Tesla bij AllSecur hebt verzekerd of wil verzekeren. Die valt voor mij dus ook af, ga geen extra beveiligingssysteem inbouwen als dat van Tesla zelf voor mij al meer dan voldoende is.
 
Omdat die veel te duur zijn, voor mij in ieder geval met 4 schadevrije jaren. Zou me 224 euro per maand kosten terwijl ik nu bij Centraal Beheer 153 euro per maand kwijt ben en dat al best veel vind. Beide met 0 euro eigen risisco. Ben zelf ook nog altijd op zoek naar een goedkoper alternatief maar nog niet echt gelukt..

Paar weken terug zei iemand hier nog dat AllSecur de TV01 eis had weggehaald voor Tesla's, heb contact met ze opgenomen hierover en dit is weer teruggedraaid omdat Tesla geen gegevens wil delen van hun beveiligingssysteem. TV01 is dus weer verplicht als je een Tesla bij AllSecur hebt verzekerd of wil verzekeren. Die valt voor mij dus ook af, ga geen extra beveiligingssysteem inbouwen als dat van Tesla zelf voor mij al meer dan voldoende is.

Mijn overweging om niet bij Insuremytesla te verzekeren waren de drie verschillende offertes die ik kreeg en slechte communicatie met het bedrijf.
 
Zit daar dan ook nog 1 maal per jaar een vakantie bij in? ;)

Beste bak geld. Ik ben blij met 660 euro per jaar bij CB. Wat een verschillen zijn er toch. Maar goed, het is ook maar hoeveel risico je wilt en kunt lopen met bepaalde zaken.
Idd een bak geld, maar daar zit dus de premie voor grote steden in, 3 jaar nieuwwaarde, glazen daken, volledig all risks, volledige dekking incl vandalisme en diefstal, geen eigen risico, (verzekering voor) vervangend vervoer, eigen keuze reparatiepunt, overnachtingen bij schadeherstel in Binnen- en buitenland, dus extra uitgebreide pechhulp en nog meer dingen in, behalve rechtsbijstand verkeer. Dat laatste komt omdat dit ondergebracht is bij CB en CB dit niet los kan koppelen van de andere rechtsbijstand. ( maar dat maakt qua kosten haast niets uit.) Leuk bijkomend iets.....je bent tevens lid van de club en kan dan naar evenementen, kortingen op vakanties en in de ANWB winkels. Het lidmaatschap van de Wegenwacht heb ik dus opgezegd; het lidmaatschap van de ANWB niet. Ivm doorloop ledenjaren. Enig nadeel. Woonplaats hulpverlening is niet inbegrepen, maar daar komt Tesla zelf voorrijden.
Als je de dekkingen afzet tegen de dekkingen die CB levert, snap je het verschil onmiddellijk. Want een groot aantal van de dekkingen zitten gewoon niet bij de verzekering van CB. Anders was ik ook bij CB (gebleven!).
 
Paar weken terug zei iemand hier nog dat AllSecur de TV01 eis had weggehaald voor Tesla's, heb contact met ze opgenomen hierover en dit is weer teruggedraaid omdat Tesla geen gegevens wil delen van hun beveiligingssysteem. TV01 is dus weer verplicht als je een Tesla bij AllSecur hebt verzekerd of wil verzekeren. Die valt voor mij dus ook af, ga geen extra beveiligingssysteem inbouwen als dat van Tesla zelf voor mij al meer dan voldoende is.

Mijn prolongatiepolis per begin juli heeft alleen als tekst

"Diefstalbeveiliging: De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM- klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."

Wordt nergens over TV01 gesproken, heb dezelfde tekst en voorwaarden (v13) als in maart, en toen is bevestigd dat hij verzekerd was:

"Zoals besproken bevestiging ik bij deze dat het alarmsysteem van Tesla model 3 automatisch de vereiste beveiligingsklasse heeft conform onze acceptatierichtlijnen. Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie"

Is dit dus weer aangepast? Ga er van uit dat aangezien alle teksten hetzelfde zijn, de auto gewoon verzekerd is. Mij is iig nergens ooit iets over TV01 verteld..
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Mijn prolongatiepolis per begin juli heeft alleen als tekst

"Diefstalbeveiliging: De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM- klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."

Wordt nergens over TV01 gesproken, heb dezelfde tekst en voorwaarden (v13) als in maart, en toen is bevestigd dat hij verzekerd was:

"Zoals besproken bevestiging ik bij deze dat het alarmsysteem van Tesla model 3 automatisch de vereiste beveiligingsklasse heeft conform onze acceptatierichtlijnen. Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie"

Is dit dus weer aangepast? Ga er van uit dat aangezien alle teksten hetzelfde zijn, de auto gewoon verzekerd is. Mij is iig nergens ooit iets over TV01 verteld..
Voor zover ik het juridisch kan inschatten gaat het niet over wat men heeft verteld, maar over wat men heeft geschreven. Dus contractueel op papier heeft staan, incl eventuele aanvullingen. Iets anders geldt m.i. niet.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Ik ben op zoek naar een verzekering voor onze nieuwe Model 3. Ik denk dat InsureMyTesla prima is, maar heb ook bij Turien en Carmeleon gevraagd. Carmeleon kwam direct met beveiligingseisen met een Lojack en zo. Is dat ook jullie ervaring? Ik begreep uit het forum dat Carmeleon het Tesla systeem wellicht ook zou accepteren (maar is mij nog even niet gelukt...). Hoor het graag.
 
Mijn prolongatiepolis per begin juli heeft alleen als tekst

"Diefstalbeveiliging: De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM- klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5)."

Wordt nergens over TV01 gesproken, heb dezelfde tekst en voorwaarden (v13) als in maart, en toen is bevestigd dat hij verzekerd was:

"Zoals besproken bevestiging ik bij deze dat het alarmsysteem van Tesla model 3 automatisch de vereiste beveiligingsklasse heeft conform onze acceptatierichtlijnen. Bij een Tesla mogen geen wijzigingen worden aangebracht anders dan door Tesla zelf. Om deze reden is daarom de afspraak gemaakt dat het optionele veiligheidspakket dat Tesla heeft voldoende is voor onze acceptatie"

Is dit dus weer aangepast? Ga er van uit dat aangezien alle teksten hetzelfde zijn, de auto gewoon verzekerd is. Mij is iig nergens ooit iets over TV01 verteld..

De Allsecur tekst re Diefstalbeveiliging is in mijn polis dd feb 2019 wat uitgebreider, nl:

" Diefstalbeveiliging
De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-
klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
Bij een schade moet de verzekeringnemer op verzoek van de maatschappij de aanwezigheid van het beveiligingssysteem aantonen, bijvoorbeeld met een
VbV/SCM-certificaat of aankoopnota. Kun je dit niet aantonen, dan verleent Allsecur geen dekking voor schade door diefstal van de auto of door joyriding.
Schade door diefstal van of braak aan het motorrijtuig (of poging daartoe) of door joyriding vergoedt Allsecur uitsluitend als het beveiligingssysteem ten
tijde van de schade functioneerde en ook in werking was gesteld.
Is de gevraagde beveiliging nog niet ingebouwd in de auto, dan heb je hiervoor 30 dagen de tijd na afgifte van het polisblad. Tijdens deze periode wordt, in
tegenstelling tot het hiervoor vermelde, de dekking niet beperkt. "

Vanochtend gebeld met Mw Whitley van Allsecur, zij bevestigde bovenstaande van @JPDeckers geheel, ook dat ik, die als privékoper zelf dus een aankoopnota heeft, qua Tesla Model 3 Allsecur Diefstalbeveiliging automatisch goed zit. Op haar advies, heb ik eea nog in een WhatsApp naar Allsecur gestuurd ter verdere schriftelijke bevestiging. Zelf emailen naar Allsecur is als klant min of meer onmogelijk merkte ik..! Trouwens zij leggen zo'n gesprek zelf vast, ik dus ahw. ook... Namen tijd ed.
 
De Allsecur tekst re Diefstalbeveiliging is in mijn polis dd feb 2019 wat uitgebreider


Ok, die rest stond er ook bij, maar ging mi over eerste deel

Op haar advies, heb ik eea nog in een WhatsApp naar Allsecur gestuurd ter verdere schriftelijke bevestiging. Zelf emailen naar Allsecur is als klant min of meer onmogelijk merkte ik..! Trouwens zij leggen zo'n gesprek zelf vast, ik dus ahw. ook... Namen tijd ed.

Ik heb zowel via whatsapp als via e-mail bevestigd gekregen indertijd, die ook bewaard, en ga daarmee er van uit dat ik aan mijn informatieinwinningsplicht heb voldaan.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
De Allsecur tekst re Diefstalbeveiliging is in mijn polis dd feb 2019 wat uitgebreider, nl:

Allsecur, Beveiligingseisen en aankoopnota

" Diefstalbeveiliging
De auto moet zijn beveiligd met een systeem dat minimaal voldoet aan de normen van VbV/SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie (voorheen SCM-
klasse 3) aangevuld met een goedgekeurd VbV/SCM voertuigvolgsysteem (voorheen SCM klasse 4 of 5).
Bij een schade moet de verzekeringnemer op verzoek van de maatschappij de aanwezigheid van het beveiligingssysteem aantonen, bijvoorbeeld met een
VbV/SCM-certificaat of aankoopnota. Kun je dit niet aantonen, dan verleent Allsecur geen dekking voor schade door diefstal van de auto of door joyriding.
Schade door diefstal van of braak aan het motorrijtuig (of poging daartoe) of door joyriding vergoedt Allsecur uitsluitend als het beveiligingssysteem ten
tijde van de schade functioneerde en ook in werking was gesteld.
Is de gevraagde beveiliging nog niet ingebouwd in de auto, dan heb je hiervoor 30 dagen de tijd na afgifte van het polisblad. Tijdens deze periode wordt, in
tegenstelling tot het hiervoor vermelde, de dekking niet beperkt. "

Vanochtend gebeld met Mw Whitley van Allsecur, zij bevestigde bovenstaande van @JPDeckers geheel, ook dat ik, die als privékoper zelf dus een aankoopnota heeft, qua Tesla Model 3 Allsecur Diefstalbeveiliging automatisch goed zit. Op haar advies, heb ik eea nog in een WhatsApp naar Allsecur gestuurd ter verdere schriftelijke bevestiging. Zelf emailen naar Allsecur is als klant min of meer onmogelijk merkte ik..! Trouwens zij leggen zo'n gesprek zelf vast, ik dus ahw. ook... Namen tijd ed.

@JPDeckers @Mergoscia
Ontvang nu net per WhatsApp van Allsecur, deze keer van Zakaria, via 088 548 5080 zie hun pagina Service & Contact, de schriftelijke bevestiging dat zoals ik hierboven aan Allsecur vroeg ...de aankoopnota volstaat om aan te kunnen tonen dat je voldoet aan de vereiste beveiligingseisen... ! :rolleyes:

Ps
Desondanks houden we de pincodebeveiliging er toch maar op!
 
  • Informative
Reactions: JPDeckers
Snap niet dat jullie wel gewoon kunnen verzekeren/verzekerd blijven bij AllSecur, bij mij blijven ze toch echt zeuren over die TV01 eis. Zal even het volledige whatsapp bericht kopiëren dat ik van een van hun medewerkers kreeg.

AllSecur said:
Ik heb het even bekeken. Wij hebben inderdaad tijdelijk akkoord gegeven voor Tesla verzekeringen zonder dat TV01 systeem. Dit is echter meteen weer ingetrokken omdat Tesla weigert om de gegevens, die uit hun systemen naar voren komen, met ons te delen. Om die reden zijn we toch weer om het TV01 systeem gaan vragen. Ook de klanten die de verzekering hadden afgesloten in de periode waarin het niet vereist was, dienen dit TV01 systeem binnen een bepaalde tijd te installeren. Anders mogen zij ook niet meer bij ons verzekerd zijn.

Zeggen dus gewoon dat een Tesla verzekeren niet mogelijk is tenzij je een TV01 beveiligingssysteem laat inbouwen. Zou graag bij AllSecur verzekeren aangezien mijn oude auto ook bij hun verzekerd was en ik zeer tevreden was. Maarja dat lukt dus niet echt op deze manier.
 
Snap niet dat jullie wel gewoon kunnen verzekeren/verzekerd blijven bij AllSecur, bij mij blijven ze toch echt zeuren over die TV01 eis. Zal even het volledige whatsapp bericht kopiëren dat ik van een van hun medewerkers kreeg.



Zeggen dus gewoon dat een Tesla verzekeren niet mogelijk is tenzij je een TV01 beveiligingssysteem laat inbouwen. Zou graag bij AllSecur verzekeren aangezien mijn oude auto ook bij hun verzekerd was en ik zeer tevreden was. Maarja dat lukt dus niet echt op deze manier.
Aan allen, Kijk even in dit draadje rond de datum half tot eind maart. Toen heb ik een aantal documenten en teksten van Tesla geplaatst die geaccepteerd kunnen worden door alle verzekeringen (behalve de ANWB). Dan zijn alle problemen opgelost. Succes ermee!
 
  • Love
Reactions: MusQueTear
Kwam het document net tegen, zie alhier nogmaals.

Ben benieuwd als ik Mn kenteken weet, heb nu het volgende lijstje om te bellen (SR+ zakelijk regio Westland, 5 schade vrije jaren):
  • Promovendum
  • Insure my tesla
  • Turien
  • Centraal beheer (bedrijfsverzekering?)
  • KNAC
  • Carmeleon (geen vrije keuze rep. bedrijf?)

Mocht iemand nog aanvullingen hebben dan hou ik mij aanbevolen!​
 

Attachments

  • Tesla Alarm approval letter EU Model 3 insurances.pdf
    22.7 KB · Views: 90
  • Like
Reactions: MusQueTear