Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Heb inmiddels ook bericht gehad van Centraal Beheer dat mijn verzekering voor de Model Y van 85 naar 137 gaat. Na een uitgebreide zoektocht kom ik uit bij AON, hier kom ik uit op 75,- enige wat ik dan mis met CB is de no-claim beschermer. Iemand ervaring met AON ? alles lijkt gedekt (ook panoramadak) en zie geen eisen voor volgsysteem/alarm..
 
Ik heb Promovendum opgezegd en verloopt per 2 juli. Ik ga die dag over naar de ANWB. Na 4 jaar hebben die voor de SR+ geen eis meer voor een lojack, en de verzekering is iets goedkoper, met daarbij een betere dekking voor het panoramadak.

Nou vandaag is mijn auto 4 jaar oud, dus ik dacht ga ik mooi bij de ANWB de verzekering afsluiten. Eerst een paar keer in de wacht gezet zodat het allemaal volledig nagevraagd kon worden over de eis voor wel of geen lojack, en alles was goed. En nu komt het: Bij het maken van de offerte komt toch de mededeling dat er een volgsysteem benodigd is, en nu is het ineens tot en met 4 jaar. Dus pas nadat de auto 5 jaar is, kan je de auto tegen diefstal verzekeren bij de ANWB zonder Lojack. Wat een stom geneuzel en daar hang je dan bijna een uur voor aan de telefoon.

Dus iemand nog tips? Of anders ga ik maar weer terug naar Promovendum.
 
He vervelend.

Wil je 'm überhaupt nog tegen diefstal verzekerd hebben als ie 4 jaar oud is?
Of gaat 't je om de rest van de schadedekking van het all-risk pakket?

Ja ik wil mijn eigen schade ook nog wel dekken, diefstal hoeft misschien niet perse maar beetje een gevoelskwestie. Daarnaast wordt een Tesla eigenlijk nooit gestolen, dus dat is dan ook weer de andere kant.
 
  • Informative
Reactions: ERvee
Nou vandaag is mijn auto 4 jaar oud, dus ik dacht ga ik mooi bij de ANWB de verzekering afsluiten. Eerst een paar keer in de wacht gezet zodat het allemaal volledig nagevraagd kon worden over de eis voor wel of geen lojack, en alles was goed. En nu komt het: Bij het maken van de offerte komt toch de mededeling dat er een volgsysteem benodigd is, en nu is het ineens tot en met 4 jaar. Dus pas nadat de auto 5 jaar is, kan je de auto tegen diefstal verzekeren bij de ANWB zonder Lojack. Wat een stom geneuzel en daar hang je dan bijna een uur voor aan de telefoon.

Dus iemand nog tips? Of anders ga ik maar weer terug naar Promovendum.
Turien en & Co vraagt ook geen Lojack
 
Nog een leuke ontdekking gedaan bij Inshared, maar meer eigenlijk een vreemde registratie vanuit Tesla bij de RDW.

Inshared geeft voor mijn auto de mededeling dat hij niet verzekerd kan worden omdat hij teveel vermogen heeft. Maar nu had ik in het draadje over de Model Y al wat gehoord dat die soms wel verzekerd kan worden bij Inshared. Dus wat kentekens geprobeerd, en zelfs Model Y LR modellen komen door de check heen. Ook net 1 cijfer van mijn kenteken veranderd, en deze komt er ook door en dat is een Tesla Model 3 LR AWD.

Mijn vermoeden is dat Inshared kijkt naar twee waardes of 1 van die twee:
- Nominaal continu maximumvermogen
- Netto maximumvermogen elektrisch

Voor mijn auto staan die op:
- Nominaal continu maximumvermogen -> 100 Kw
- Netto maximumvermogen elektrisch -> 225 Kw

Voor de Tesla Model 3 LR AWD met 1 cijfer verschil met mijn auto, 1 dagje ouder:
- Nominaal continu maximumvermogen -> 65 Kw
- Netto maximumvermogen elektrisch -> 155 Kw

Dus helaas val ik buiten de boot omdat blijkbaar Tesla rare waardes voor mijn model heeft geregistreerd, terwijl ik de langzaamste Tesla heb 😥
Toch jammer, dat ze hierdoor zoveel klandizie missen bij Inshared ;)

Overigens heb ik ze dit nog wel via een mail laten weten maar ik verwacht er eigenlijk niks van.