Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Let bij Centraal Beheer even op nieuwwaarde regeling. Is volgens mij max 50k. Wel 3 jaar (net als Turien met de addendum van PMP tenminste).

Verder viel me op dat PMP (Turien) zelf dacht dat EAS goedkoper zou zijn , maar voor mij bleek juist PMP goedkoper.

(En een veel vriendelijkere dame bij PMP dan een wat norse meneer van EAS.)

En daarnaast is bij Turien geen extra beveiliging + (kosten) nodig. Zoals bekend. Nog niet(?), want dit is intern daar best wel een dingetje.

Die nieuwwaarde/aanschafwaarde regeling is trouwens ook wel raar. Iedereen zet 'lease' of zelf ook met naam 'financial 'lease' als uitsluiting voor deze regeling in hun voorwaarden. Maar als je doorvraagt bedoelt iedereen 'operational 'lease' en zou 'financial 'lease' gewoon onder de voorwaarde vallen. :confused:

Maar goed, shoppen blijft handig vanwege prijsverschillen + let aub op in/ex BTW.
 
http://www.tesla-insurance.nl (EAS), eist (nu ook) een volgsysteem, ze geven onderstaande aanbieding:

Apart, ik heb ook vandeweek een aanbod gekregen van EAS maar je raad het al: zonder deze eis. Op het voorstel staat dat Tesla Model X beveiliging voldoet.

Ik vind het al met al nog best verwarrend met al die verschillende en blijkbaar steeds wisselende aanbiedingen en eisen. :)

Ik heb zojuist ook mijn verlengingsvoorstel van EAS ontvangen. De verzekering loopt nog wel via Turien, maar is ondergebracht bij Ansvar & DAS.

Ook bij mijn verlenging geen sprake van aanvullende eisen over inbraakbeveiliging, maar wel de volgende zin
Het in het motorrijtuig aanwezig beveiligingssysteem dient na het verlaten van het motorrijtuig geactiveerd te zijn, anders zal geen uitkering plaats vinden. Lijkt me ook niet heel onlogisch ;)

Verder is er nu ook weer sprake van normaal Bonus Malus treden. Netto gaat de premie wel 25 euro omhoog, helaas, maar nog wel acceptabel.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Amlin eist dat er vanaf nu een MI6 beveiliging in een Tesla moet zitten in verband met de recent gestolen auto's.
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-08-26 at 18.25.16.png
    Screen Shot 2017-08-26 at 18.25.16.png
    84.2 KB · Views: 59
Schattig die peilzenders. Helpt geen moer tegen zeecontainers of andere kooien van Faraday, of jammers, of mobiele gsm palen. Een betere keuze zou een extra startonderbreking zijn, maar die zullen (nog) wel niet op de Tesla passen.
Ben ook erg nieuwsgierig hoeveel auto’s met MI6 sinds 2013 zijn gestolen en niet terug gevonden. Als er via statistieken een overtuigend voor argument wordt geplaatst moet er ook worden vergeleken met de statistieken van de oplossing.
 
thx voor de tip. Gisteren contact gehad met EAS en is een wat minder prettig/soepel contact als ik gewend ben van een tussenpersoon. Mijn model S is daar verzekerd (via EAS bij Turnien), maar ik moet voor vervanging naar een model X gewoon opnieuw compleet aanvraagformulier invullen etc etc. Best wel nonchalant (zeg maar gerust ongeinteresseerd) te woord gestaan.
Vanochtend gebeld met PMP, situatie uitgelegd, auto is al in voorlopige dekking genomen (waar EAS al beetje moeilijk over deed want had het ondertekende aanvraagformulier nodig) en offerte volgt morgen (ivm vakantie).
Gevoel is dus goed. Nu alleen de premie en de voorwaarden nog.
 
  • Like
Reactions: Nexus
af en toe contact met EAS gehad.

Wel snel en direct contact per telefoon, je zit iig niet in een wachtrij of doorverbind circuit. Dus wel vrij snel vraag stellen en antwoord. Ervaar dan wel toch een wat stugge communicatie en niet echt een prettig gesprek. ( houding en ontvangst zou beter kunnen )

De afhandeling na schade behandeling was daarin tegen helder en duidelijk. Waarbij ik nog wat zorge puntjes had werd mij de zorg uit handen genomen.
 
thx voor de tip. Gisteren contact gehad met EAS en is een wat minder prettig/soepel contact als ik gewend ben van een tussenpersoon. Mijn model S is daar verzekerd (via EAS bij Turnien), maar ik moet voor vervanging naar een model X gewoon opnieuw compleet aanvraagformulier invullen etc etc. Best wel nonchalant (zeg maar gerust ongeinteresseerd) te woord gestaan.
Vanochtend gebeld met PMP, situatie uitgelegd, auto is al in voorlopige dekking genomen (waar EAS al beetje moeilijk over deed want had het ondertekende aanvraagformulier nodig) en offerte volgt morgen (ivm vakantie).
Gevoel is dus goed. Nu alleen de premie en de voorwaarden nog.

Premie en voorwaarden inmiddels binnen.
Deze zijn zowat gelijk aan EAS, echter bij PMP heb ik nu 36 maanden nieuwwaarderegeling terwijl bij EAS 'maar' 24 maanden.
En bij EAS verplichting tot inbouw LoJack-systeem en bij PMP niet.
Dus overgestapt naar PMP.
 
  • Like
Reactions: HWS
Premie en voorwaarden inmiddels binnen.
Deze zijn zowat gelijk aan EAS, echter bij PMP heb ik nu 36 maanden nieuwwaarderegeling terwijl bij EAS 'maar' 24 maanden.
En bij EAS verplichting tot inbouw LoJack-systeem en bij PMP niet.
Dus overgestapt naar PMP.

PMP loopt toch ook via Turien? Ik kreeg net de informatie van Turien dat alle huidige offertes niet geldig meer zijn, een LoJack-systeem is nu ook bij Turien een verplichting (sinds eind vorige week). De kans is heel groot dat het ook bij bestaande polissen moet.
 
PMP loopt toch ook via Turien? Ik kreeg net de informatie van Turien dat alle huidige offertes niet geldig meer zijn, een LoJack-systeem is nu ook bij Turien een verplichting (sinds eind vorige week). De kans is heel groot dat het ook bij bestaande polissen moet.
Daar heb ik ook een offerte van gekregen een week geleden en heb geen bericht gehad dat het nu alsnog een vereiste is.
 
Daar heb ik ook een offerte van gekregen een week geleden en heb geen bericht gehad dat het nu alsnog een vereiste is.

Had ik hetzelfde, geen bericht tot ik door de acceptatie heen moest. Nog gebeld met 2 tussenpersonen en daarna met Turien zelf (waren daar niet blij mee want moet via tussenpersoon).
Maar alle 3 gaven aan dat het vanaf afgelopen vrijdag verplicht is.
 
  • Informative
Reactions: basvk
Afgelopen week mijn verlengingspolis binnengehad (loopt bij Turien) en nu eisen ze blijkbaar weer wel een peilzender, terwijl offerte van maand daarvoor geen peilzender vereist was.

Wat een drama zeg. Kost weer een hoop geld en gedoe zo.

Ik moet nog horen hoe dit uiteindelijk afloopt omdat ik al akkoord ben gegaan met offerte zonder peilzender eis.