Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
In 2018 bij aanschaf verzekering via Carmeleon met een premie van 155 euro. In 2019 werd dat 180 per maand. Zojuist een verlengingsvoorstel gekregen met een premie van 230 euro! In de begeleidende e-mail wordt aangeven dat er onlangs wetgeving is ingevoerd die smartegeld bij letselschade mogelijk maakt waarvoor fondsen gereserveerd moeten worden. De voorwaarden veranderen niet.

Dit valt me allemaal nogal tegen. Ik ben aan het kijken naar een andere verzekering.
 
In 2018 bij aanschaf verzekering via Carmeleon met een premie van 155 euro. In 2019 werd dat 180 per maand. Zojuist een verlengingsvoorstel gekregen met een premie van 230 euro! In de begeleidende e-mail wordt aangeven dat er onlangs wetgeving is ingevoerd die smartegeld bij letselschade mogelijk maakt waarvoor fondsen gereserveerd moeten worden. De voorwaarden veranderen niet.

Dit valt me allemaal nogal tegen. Ik ben aan het kijken naar een andere verzekering.

Nog even gebeld met Carmeleon. Zij zijn van risicodragende maatschappij gewisseld. Dit was ASR en is nu Bovemij geworden (van de BOVAG, je weet wel: die van de dealers) Bovemij rekent veel hogere premies en dit wordt allemaal doorgerekend. Ik ruik onraad: er wordt gewisseld naar de BOVAG maatschappij, waar Tesla zeker geen warm hart wordt toegedragen, en de premie voor mijn Tesla's gaat omhoog. De medewerker ontkende dit overigens: ze zeggen niet van de Tesla's af te willen. Ze bevestigde wel dat ze nu aan de lopende band opzeggingen krijgen.

Met een wat hoger eigen risico (750 euro) ga ik bij bij Insuremytesla.nl 90 euro minder premie per maand betalen. Enige verschil is wel dat de nieuwwaarde regeling bij Carmeleon 3 jaar is en 2 bij Insuremytesla.nl.
 
Ik heb wel eerlijk antwoord gehad van Carmeleon medewerker : Verzekering Model 3

Er is een apart onderwerp voor het verzekeren van de Model 3 (volg bovenstaande link), lees deze even door en dan lees je ook naar welke verzekering vele nu gaan!

Dank voor de tip. Helaas is de aanschafprijs van mijn auto boven de grens die de ANWB hanteert. Ook al ben ik bijna 40 jaar lid, dan nog willen ze het niet doen. Ik stap over naar insuremytesla.nl.

Overigens wel echt fout van de BOVAG dat zij op deze manier Tesla dwars probeert te zitten. Amerikaanse praktijken.
 
Ik heb wel eerlijk antwoord gehad van Carmeleon medewerker : Verzekering Model 3

Er is een apart onderwerp voor het verzekeren van de Model 3 (volg bovenstaande link), lees deze even door en dan lees je ook naar welke verzekering vele nu gaan!
Ik denk ik dat jouw verhaal klopt en niet dat van @jww1966. Carmeleon is over maar ASR en ASR wil liever geen Tesla's. Daarom gaat de premie omhoog voor bestaande polissen. Daarnaast wil ASR geen nieuwe polissen afsluiten tegen de voorwaarden die Carmeleon graag wil. En daarom brengt Carmeleon nieuwe Tesla polissen over bij Bovemij.
 
Pff, ik heb vandaag ook een verlengingsvoorstel van European Automotive Services (tesla-insurance.nl) ontvangen, 53 EUR per maand verhoging. Lekker dan. Het was al niet goedkoop maar nu begint het toch wel de spuigaten uit te lopen.
Reden (quote): Reden van de premie-aanpassing is de toenemende schadelast bij Tesla’s. Dit wordt niet alleen veroorzaakt door schaarste van Tesla-onderdelen, hogere schadelast per schade, maar ook door loonstijgingen bij schadeherstelbedrijven. Daarnaast is de premieverhoging mede afhankelijk van de vraag of uw Tesla op basis van nieuw-, aanschaf- of dagwaarde is verzekerd.

Het vervelende is dat ik geen echte schadevrije jaren heb aangezien ik van 2013 tot 2019 in leaseauto's van de werkgever heb gereden. Misschien toch eens achteraan gaan om die schadevrije jaren te gaan inzetten als dat nog lukt…

Iemand nog tips om een Tesla MX (of MS met dezelfde cataloguswaarde) uit begin 2018 te verzekeren? Heb ook een offerte opgevraagd bij insuremytesla.nl maar die waren nog duurder vanwege het ontbreken van schadevrije jaren.
 
Het vervelende is dat ik geen echte schadevrije jaren heb aangezien ik van 2013 tot 2019 in leaseauto's van de werkgever heb gereden. Misschien toch eens achteraan gaan om die schadevrije jaren te gaan inzetten als dat nog lukt.
Goede kans dat je de schadevrije jaren kunt opvragen bij de leasemaatschappij. Ik kon ze tot ongeveer 15 jaar terug opvragen bij de diverse maatschappijen. Gewoon bellen, het is wel handig als je de kentekens nog weet;)
 
Pff, ik heb vandaag ook een verlengingsvoorstel van European Automotive Services (tesla-insurance.nl) ontvangen, 53 EUR per maand verhoging. Lekker dan. Het was al niet goedkoop maar nu begint het toch wel de spuigaten uit te lopen.
Reden (quote): Reden van de premie-aanpassing is de toenemende schadelast bij Tesla’s. Dit wordt niet alleen veroorzaakt door schaarste van Tesla-onderdelen, hogere schadelast per schade, maar ook door loonstijgingen bij schadeherstelbedrijven. Daarnaast is de premieverhoging mede afhankelijk van de vraag of uw Tesla op basis van nieuw-, aanschaf- of dagwaarde is verzekerd.

Het vervelende is dat ik geen echte schadevrije jaren heb aangezien ik van 2013 tot 2019 in leaseauto's van de werkgever heb gereden. Misschien toch eens achteraan gaan om die schadevrije jaren te gaan inzetten als dat nog lukt…

Iemand nog tips om een Tesla MX (of MS met dezelfde cataloguswaarde) uit begin 2018 te verzekeren? Heb ook een offerte opgevraagd bij insuremytesla.nl maar die waren nog duurder vanwege het ontbreken van schadevrije jaren.
Hier net overgestapt van Turien ,die de premie VERDUBBELDE na een schadegeval afgelopen jaar ,naar Avero die met een nette premie kwam die op het oorspronkelijke bedrag van Turien ligt.
 
Bedankt voor de reacties. Afgaande op de premieberekeningen op internet (kan helaas Avero niet online berekenen, misschien wel een belletje aan wagen) komen Allianz Direct en Centraal Beheer redelijk goed uit de verf.

Een forumlid had een paar pagina's ook ANWB geadviseerd, enkel is deze online niet te berekenen, misschien dat ik hen ook eens bel.

En @Mars2020 bedankt, ik ga de leaseverklaring opvragen bij de leasemij's!
 
Carmeleon presteert het weer om de premie van een bestaande klant zwaar te verhogen. Ik heb nu een allrisk met bijtellingbeschermer en 40K km per jaar.
In 2018 was de jaarpremie € 1.883,35
In 2019 was de jaarpremie € 1.959,72
Nu krijg ik een nieuwe polis en moet het € 2.506,08 gaan kosten.

Via de website vraag ik hem op en kom zonder bijtellingbeschermer op € 1.760,85

Deze praktijken bevallen mij niet zo. Wie heeft er en betere aanbieding? Graag met bijtellingbescherming.