Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voordeur / portier geblokkeerd

Wie heeft dit probleem ook gehad?

  • Ja, volledige deurklink moest vervangen worden

    Votes: 0 0.0%
  • Ja, kon ik zelf oplossen

    Votes: 0 0.0%
  • Nee, onbekend

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn voordeur / portier van bestuurder gaat niet meer open. 't Is te zeggen: de deurklink schuift nog naar buiten, maar ik krijg het portier niet meer open door eraan te trekken aan de buitenkant. Langs de binnenkant krijg ik de deur open. De deur sluit verder goed af. De Tesla service beschouwt het als een mechanisch probleem, de auto moet dus binnen om het volledige deurklink mechanisme te vervangen.
Grootste probleem op dit moment deurhendels zijn in HEEL Europa in backorder. Het is dus wachten, en de datum van levering is niet eens bekend. Ik kan dus niet instappen in de auto tenzij langs de passagierskant.
Bad points for Tesla.
Tesla deurhendels blijken een vrij frequent probleem te zijn, wie heeft hier nog ervaring mee?
 
Mijn voordeur / portier van bestuurder gaat niet meer open. 't Is te zeggen: de deurklink schuift nog naar buiten, maar ik krijg het portier niet meer open door eraan te trekken aan de buitenkant. Langs de binnenkant krijg ik de deur open. De deur sluit verder goed af. De Tesla service beschouwt het als een mechanisch probleem, de auto moet dus binnen om het volledige deurklink mechanisme te vervangen.
Grootste probleem op dit moment deurhendels zijn in HEEL Europa in backorder. Het is dus wachten, en de datum van levering is niet eens bekend. Ik kan dus niet instappen in de auto tenzij langs de passagierskant.
Bad points for Tesla.
Tesla deurhendels blijken een vrij frequent probleem te zijn, wie heeft hier nog ervaring mee?

Sinds december ook problemen gehad met deurhendel linksvoor (chauffeursdeur). De hendel komt wel naar buiten maar de deur gaat niet open. Heel af toe lukt het wel maar vaak niet. Echt super irritant. Ook een blamage als je weg wilt rijden en iedereen staat naar die mooie Tesla (model S) te kijken.
Afgelopen week afspraak gehad (Amsterdam) om hier even naar te kijken.
Nog voordat er iets was gedemonteerd kreeg ik al te horen dat een nieuwe hendel geplaatst moet worden en dat de garantie verlopen is. De auto is nog geen twee jaar oud (maart 2016).
Je hebt dus geen enkele keuze. Zelf even kijken of er een contactje vuil is of iets dergelijks is kennelijk geen optie. Ik ben teleurgesteld! Na een klein uurtje auto weer oké. Kosten incl BTW € 791,- !?!

Met alle respect.....ik vind het niet kunnen voor een auto met een dergelijke uitstraling.

Als er dus meer rijders deze ervaring hebben hoor ik het graag. Gaat het hier om een incident en pech of om een productie of ontwerpfout?
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Sinds december ook problemen gehad met deurhendel linksvoor (chauffeursdeur). De hendel komt wel naar buiten maar de deur gaat niet open. Heel af toe lukt het wel maar vaak niet. Echt super irritant. Ook een blamage als je weg wilt rijden en iedereen staat naar die mooie Tesla (model S) te kijken.
Afgelopen week afspraak gehad (Amsterdam) om hier even naar te kijken.
Nog voordat er iets was gedemonteerd kreeg ik al te horen dat een nieuwe hendel geplaatst moet worden en dat de garantie verlopen is. De auto is nog geen twee jaar oud (maart 2016).
Je hebt dus geen enkele keuze. Zelf even kijken of er een contactje vuil is of iets dergelijks is kennelijk geen optie. Ik ben teleurgesteld! Na een klein uurtje auto weer oké. Kosten incl BTW € 791,- !?!

Met alle respect.....ik vind het niet kunnen voor een auto met een dergelijke uitstraling.

Als er dus meer rijders deze ervaring hebben hoor ik het graag. Gaat het hier om een incident en pech of om een productie of ontwerpfout?
 
Het probleem werd intussen opgelost, zonder bijkomende kosten. Het heeft te maken met een defecte microschakelaar, die kon gemakkelijk hersteld worden. Is op een uurtje hersteld .Je kan er hier meer over lezen, Inclusief instructieve video : Fix your door that won't open
Sinds december ook problemen gehad met deurhendel linksvoor (chauffeursdeur). De hendel komt wel naar buiten maar de deur gaat niet open. Heel af toe lukt het wel maar vaak niet. Echt super irritant. Ook een blamage als je weg wilt rijden en iedereen staat naar die mooie Tesla (model S) te kijken.
Afgelopen week afspraak gehad (Amsterdam) om hier even naar te kijken.
Nog voordat er iets was gedemonteerd kreeg ik al te horen dat een nieuwe hendel geplaatst moet worden en dat de garantie verlopen is. De auto is nog geen twee jaar oud (maart 2016).
Je hebt dus geen enkele keuze. Zelf even kijken of er een contactje vuil is of iets dergelijks is kennelijk geen optie. Ik ben teleurgesteld! Na een klein uurtje auto weer oké. Kosten incl BTW € 791,- !?!

Met alle respect.....ik vind het niet kunnen voor een auto met een dergelijke uitstraling.

Als er dus meer rijders deze ervaring hebben hoor ik het graag. Gaat het hier om een incident en pech of om een productie of ontwerpfout?

Wat mij betreft ontwerpfout. De kabel van de microswitch zit zo gemonteerd dat de kabel beweegt. Dat veroorzaak onnodig kabelbreuk. Is inherent aan het ontwerp.

Zou wat mij betreft altijd onder garantie moeten blijven vallen. Je kunt een ontwerpfout niet afschuiven op de gebruiker.

Het zal juridisch wel weer anders in elkaar steken maar billijk en redelijk is het niet dat de gebruiker er voor opdraait.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Dank voor jullie reactie. Nu ik zie wat de oorzaak is ben ik alleen maar meer teleurgesteld in Tesla.
Juridisch zal ik ongetwijfeld geen enkel recht hebben maar op z'n minst zal ik nog een keer de discussie starten en deze nieuwe kennis naar voren brengen.
 
Zijn ze uit de garantie. Hier eens proberen. Doen veel taxi's.

Sky Garage De Hoek

50959079-A08E-4DB8-A03A-6B307596EBF2.jpeg
 
Sinds december ook problemen gehad met deurhendel linksvoor (chauffeursdeur). De hendel komt wel naar buiten maar de deur gaat niet open. Heel af toe lukt het wel maar vaak niet. Echt super irritant. Ook een blamage als je weg wilt rijden en iedereen staat naar die mooie Tesla (model S) te kijken.
Afgelopen week afspraak gehad (Amsterdam) om hier even naar te kijken.
Nog voordat er iets was gedemonteerd kreeg ik al te horen dat een nieuwe hendel geplaatst moet worden en dat de garantie verlopen is. De auto is nog geen twee jaar oud (maart 2016).
Je hebt dus geen enkele keuze. Zelf even kijken of er een contactje vuil is of iets dergelijks is kennelijk geen optie. Ik ben teleurgesteld! Na een klein uurtje auto weer oké. Kosten incl BTW € 791,- !?!

Met alle respect.....ik vind het niet kunnen voor een auto met een dergelijke uitstraling.

Als er dus meer rijders deze ervaring hebben hoor ik het graag. Gaat het hier om een incident en pech of om een productie of ontwerpfout?

Ik snap deze niet, de auto is minder dan 2 jaar oud, blijkbaar heb je dan meer dan 80.000km?
Neemt niet weg dat Tesla mag afwijken van de 2 jaar garantie (ze geven 4 of 80.000km) maar alleen als je er beter van wordt. Als je nu binnen de 2 jaar al dingen niet meer onder garantie krijgt wordt je er dus niet beter van. Persoonlijk had ik dit ter plekke niet geaccepteerd maar soms moet je wat. Ik zou zeker terug gaan of een klacht indienen. Ook omdat dit vaker voor komt.
 
  • Funny
Reactions: Jobbeke
Neemt niet weg dat Tesla mag afwijken van de 2 jaar garantie (ze geven 4 of 80.000km) maar alleen als je er beter van wordt. Als je nu binnen de 2 jaar al dingen niet meer onder garantie krijgt wordt je er dus niet beter van. ....

Het is hier al vaak gepasseerd : de beruchte 2 jaar consumenten-garantie geldt per definitie enkel voor consumenten, dat zijn natuurlijke personen. Heb je je laptop op de zaak laten factureren, en is die na pakweg 13 maand stuk; dan heb je pech : de consumentengarantie van 2 jaar is niet van toepassing.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Het is hier al vaak gepasseerd : de beruchte 2 jaar consumenten-garantie geldt per definitie enkel voor consumenten, dat zijn natuurlijke personen. Heb je je laptop op de zaak laten factureren, en is die na pakweg 13 maand stuk; dan heb je pech : de consumentengarantie van 2 jaar is niet van toepassing.
Klopt. Non-conformiteit geldt wel bij zakelijke transacties tenzij bijv. anders bepaald in eventuele algemene voorwaarden. Gewoon je rechtsbijstandsverzekeraar inschakelen.
 
Ik snap deze niet, de auto is minder dan 2 jaar oud, blijkbaar heb je dan meer dan 80.000km?
Neemt niet weg dat Tesla mag afwijken van de 2 jaar garantie (ze geven 4 of 80.000km) maar alleen als je er beter van wordt. Als je nu binnen de 2 jaar al dingen niet meer onder garantie krijgt wordt je er dus niet beter van. Persoonlijk had ik dit ter plekke niet geaccepteerd maar soms moet je wat. Ik zou zeker terug gaan of een klacht indienen. Ook omdat dit vaker voor komt.
Ik rij 100.000 km/jaar. Teller staat nu op 180.000km. Maar omdat ik alleen maar grote afstanden rij heb ik dus pech gehad. En dat terwijl ik de deuren veel minder gebruik dan een taxi die 80.000 km heeft gereden. Tja regeltjes.....
Wel apart dat iemand anders uit coulance met 110.000 km wel goed geholpen is....