Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voordeur / portier geblokkeerd

Wie heeft dit probleem ook gehad?

  • Ja, volledige deurklink moest vervangen worden

    Votes: 0 0.0%
  • Ja, kon ik zelf oplossen

    Votes: 0 0.0%
  • Nee, onbekend

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Op de lijst van onderdelen voor het bezoek van de rangwr staat nu:

complete vervanging secondary latch €70,25
Complete deurgreep: 181,82
Deurhandle controller: 31,42

hoop natuurlijk dat ze alleen de controller hoeven te vervangen en niet de hele deurgreep.

totaal 1 uur werk a 130 euro voor de arbeid. Nou ja dat zijn dan ook de eerste onderhoudskosten sinds 2,5 jaar
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nou de ranger is geweest en heeft de boel in de stromende regen gerepareerd. Bij de frunk uiteindelijk de complete secondary latch vervangen en bij de deurgreep eerst nog geprobeerd de deurhandle te kalibreren. Dit lukte niet goed. Daarna zowel de complete deurhandle als ook de controller die aan de binnenkant van de deur zit vervangen. Weet helaas niet welke van de twee nu kapot is. Anyway alles is weer ok a raison van 400 euro ex btw. Super aardige man die ranger overigens
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Nou de ranger is geweest en heeft de boel in de stromende regen gerepareerd. Bij de frunk uiteindelijk de complete secondary latch vervangen en bij de deurgreep eerst nog geprobeerd de deurhandle te kalibreren. Dit lukte niet goed. Daarna zowel de complete deurhandle als ook de controller die aan de binnenkant van de deur zit vervangen. Weet helaas niet welke van de twee nu kapot is. Anyway alles is weer ok a raison van 400 euro ex btw. Super aardige man die ranger overigens

Knetter, bijna 500 EUR voor een deurhandletje...

Dat zou ik dus niet bij Tesla laten doen buiten de garantie.
 
Frunk was 100 deurhandle 300. Helaas kun je met de handle van de 3e generatie niet veel zelf omdat hjj via een laptop moet worden ingeleerd

nou ja behalve dit heb ik de afgelopen 85.000 km en 3 jaar alleen de ruitenwissers vervangen
 
  • Like
Reactions: job-lek
Volgende week wordt de tweede deurhendel van de model S vervangen door onze Ranger, binnen 1 maand. Eerst links achter, nu links voor.
kostprijs. 309.39€ inclusief BTW
2 pas, dat valt nog wel mee. Bij mij zijn ze ondertussen alle 4 vervangen. Na vervanging door een recentere versie geen problemen meer gehad. Wat mij betreft een incorrect ontworpen component wat later een update heeft gehad en toen wel afdoende robuust is ontwikkeld.
 
Is er iemand die weet waar ik het gietijzeren stukje kan bestellen dat op de kleine as zit (door het motortje aangedreven) en dat met een paar tanden op het tandwieletje van de motor meedraait om het deurportier naar buiten te brengen? Er zou iemand in Oostenrijk zijn (volgens filmpje op dit forum) die dit gietijzeren stukje in staal maakt. Maar in het filmpje wordt de persoon niet genoemd. In bijlage zie je het gebroken stuk dat normaal gesloten moet zijn om er een as te kunnen doorsteken.
 

Attachments

  • 3140F979-4AF2-4BA9-8011-EE7C06E3D888.jpeg
    3140F979-4AF2-4BA9-8011-EE7C06E3D888.jpeg
    311.1 KB · Views: 70
Is er iemand die weet waar ik het gietijzeren stukje kan bestellen dat op de kleine as zit (door het motortje aangedreven) en dat met een paar tanden op het tandwieletje van de motor meedraait om het deurportier naar buiten te brengen? Er zou iemand in Oostenrijk zijn (volgens filmpje op dit forum) die dit gietijzeren stukje in staal maakt. Maar in het filmpje wordt de persoon niet genoemd. In bijlage zie je het gebroken stuk dat normaal gesloten moet zijn om er een as te kunnen doorsteken.

Bij Tesla maar ik heb ze ook liggen, is niet bij je om de hoek maar als je haast hebt kan je hem op halen maar ik kan hem eventueel ook opsturen met de post.
 
  • Like
Reactions: bpsmits
Lijkt erop dat nu de deurhendel linksvoor aan de beurt is. Bij het in de oarkeerstand zetten springt de deur spontaan open. Bij het sluiten via de keyfob blijft het motortje nog een tijdje draaien. Het is een 3e generatie deurhendel. Valt hier nog iets aan te doen of is het weer vervangen geblazen?
 
Lijkt erop dat nu de deurhendel linksvoor aan de beurt is. Bij het in de oarkeerstand zetten springt de deur spontaan open. Bij het sluiten via de keyfob blijft het motortje nog een tijdje draaien. Het is een 3e generatie deurhendel. Valt hier nog iets aan te doen of is het weer vervangen geblazen?
Het lijkt er op dat de paddle gear gebroken is. Gelukkig deze is los te vervangen.

Ik heb er hier een paar op voorraad liggen, Gouda is niet zo ver van hier
 
  • Like
Reactions: Sjors
Gek genoeg lijkt het probleem spontaan weg te zijn gegaan. Kan dat? Onderussen ook een software update gehad. Toeval dat het juist nu weg is?
Vaak als je het motortje nog hoort draaien is de paddle gear gebroken (dan heeft het motortje namelijk vrij spel om te draaien en dat doet hij dan ook omdat de handle zijn gewenste positie wil bereiken wat hem niet lukt) maar dit is niet iets wat een update kan fixen.

Als het nu weer werkt moet het toch iets anders geweest zijn, hopelijk blijft het weg. De geüpgrade deurhendels zijn helaas ook niet probleem vrij.
 
  • Like
Reactions: Sjors
Ik
Hm, balen dat je het niet gefixed kreeg. Heb je al gegoogled op de part nr's die op de actuator staan? Zie geloof ik Hella staan dus het is een ingekocht part en niet ontwikkeld door Tesla.

Eerst was het [email protected] maar nu zou het [email protected] moeten zijn.
heb net [email protected] geprobeerd om wat andere onderdelen te bestellen, maar kreeg een foutmelding. Weet iemand het correcte adres om onderdelen te bestellen?