Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Slechte dag op kantoor gehad, Frank? :)

Bovendien vind ik de luchtvering op 19" erg goed. Daarvoor reed ik in een A6 met een sportonderstel.

:smile: Nee, geen slechte dag gehad (loop alleen al enkele weken ziek rond)
Het was gewoon wat in mij op kwam bij het lezen. Een van mijn werkpuntjes, ik ben soms de eerlijk.
Verder geen probleem en nog een goede avond verder:wink:
ik heb standaard vering met 19" en ben daar best tevreden over.
 
Ik vind zelf de demping ook wat aan de harde kant, zelfs met luchtvering. Ik heb hiervoor wel veel luchtgeveerde Citroëns gereden maar ook een Chrysler 300C (waardeloze vering en wegligging). Naar mijn idee heeft het inderdaad ook veel te maken met de stoelen, die zijn ook harder dan ik gewend was (ik heb 'classic' stoelen). Desondanks ben ik er prima aan gewend geraakt, na de juiste stoelstand gevonden te hebben (maakt voor mij erg veel uit in deze auto).
 
Ik vond het in eerste instantie ook dat de auto wat hard aanvoelde!
Ik realiseerde me toen ook dat hij daarom als een blok op de weg ligt, je kunt de helft sneller om de hoek of bocht door en geeft geen krimp!
Ik heb me wel eens op een afrit laten verleiden een slak in te halen en zag toen pas dat de afrit bijna haaks was, ik had het nooit gered als ik dat had gedaan met mijn oude A6 met sport onderstel!
Had vervolgens slaande ruzie met mijn vrouw die me dwong te zeggen dat ik maar eens eerlijk moest zeggen dat ik me verkeken had, omdat de MS er als scheermes scherp doorheen ging kostte me dat echt moeite.
Ik moest vervolgens beloven dit nooit meer te doen.
De MS "liet" me inhalen omdat hij het kan en "redde" me vervolgens.
Het was tegelijk stom en heldhaftig en zal dit nooit meer vergeten.
Dus een reden temeer Tesla te rijden.
 
Ik vond het in eerste instantie ook dat de auto wat hard aanvoelde!
Ik realiseerde me toen ook dat hij daarom als een blok op de weg ligt, je kunt de helft sneller om de hoek of bocht door en geeft geen krimp!
Ik heb me wel eens op een afrit laten verleiden een slak in te halen en zag toen pas dat de afrit bijna haaks was, ik had het nooit gered als ik dat had gedaan met mijn oude A6 met sport onderstel!
Had vervolgens slaande ruzie met mijn vrouw die me dwong te zeggen dat ik maar eens eerlijk moest zeggen dat ik me verkeken had, omdat de MS er als scheermes scherp doorheen ging kostte me dat echt moeite.
Ik moest vervolgens beloven dit nooit meer te doen.
De MS "liet" me inhalen omdat hij het kan en "redde" me vervolgens.
Het was tegelijk stom en heldhaftig en zal dit nooit meer vergeten.
Dus een reden temeer Tesla te rijden.

Misschien hebben we allemaal wel eens iets ervaren. Ik ben eens gaan inhalen op een tweebaansweg in Hongarije waarbij ik niet zag dat er vanachter een paar motorfietsen aankwamen die beduidend harder gingen. Normaal zou dat verkeerd aflopen maar door te "vloeren" kregen ze genoeg ruimte om bij te remmen zonder vervelende gevolgen en was ik voordat ze het goed en wel doorkregen alweer een stuk verder. En inderdaad dat messcherpe sturen als het er op aan komt.
 
Ik heb me wel eens op een afrit laten verleiden een slak in te halen en zag toen pas dat de afrit bijna haaks was, ik had het nooit gered als ik dat had gedaan met mijn oude A6 met sport onderstel!
Had vervolgens slaande ruzie met mijn vrouw die me dwong te zeggen dat ik maar eens eerlijk moest zeggen dat ik me verkeken had, omdat de MS er als scheermes scherp doorheen ging kostte me dat echt moeite.
Ik moest vervolgens beloven dit nooit meer te doen.

Zo herkenbaar. :biggrin: Al sla ik niet maar wordt ik dan geslagen. Dat heb je wel eens als het zo lekker makkelijk gaat, dan wordt je in de loop van tijd af en toe wat roekeloos, "omdat het kan". Maar je wordt dan vanzelf weer eens op je nummer gezet en dan besef je maar weer dat het net goed ging en je de volgende keer toch weer wat beter moet opletten.

Als zij naast me zit, wordt ik angstvallig in de gaten gehouden of ik me wel "gedraag". Maar als ze dan zelf eens achter het stuur zit, dan liggen die grenzen ineens wat verder weg en wordt er met twee maten gemeten. Wanneer ik dan voorzichtig iets zeg van "je mag hier maar tachtig", dan krijg ik steevast het antwoord "oh, ik wist niet dat ik al zo hard reed (120)". Zal straks alleen maar erger worden want volgens mij heb je in de Model S al helemaal geen idee dat je al snel te snel je gaat.
 
Zo herkenbaar. :biggrin: Al sla ik niet maar wordt ik dan geslagen. Dat heb je wel eens als het zo lekker makkelijk gaat, dan wordt je in de loop van tijd af en toe wat roekeloos, "omdat het kan". Maar je wordt dan vanzelf weer eens op je nummer gezet en dan besef je maar weer dat het net goed ging en je de volgende keer toch weer wat beter moet opletten.

Als zij naast me zit, wordt ik angstvallig in de gaten gehouden of ik me wel "gedraag". Maar als ze dan zelf eens achter het stuur zit, dan liggen die grenzen ineens wat verder weg en wordt er met twee maten gemeten. Wanneer ik dan voorzichtig iets zeg van "je mag hier maar tachtig", dan krijg ik steevast het antwoord "oh, ik wist niet dat ik al zo hard reed (120)". Zal straks alleen maar erger worden want volgens mij heb je in de Model S al helemaal geen idee dat je al snel te snel je gaat.

Bereid je maar voor! Je kunt wel alvast een rekening courant openen bij het CJIB.
 
Zo herkenbaar. :biggrin: Al sla ik niet maar wordt ik dan geslagen. Dat heb je wel eens als het zo lekker makkelijk gaat, dan wordt je in de loop van tijd af en toe wat roekeloos, "omdat het kan". Maar je wordt dan vanzelf weer eens op je nummer gezet en dan besef je maar weer dat het net goed ging en je de volgende keer toch weer wat beter moet opletten.

Als zij naast me zit, wordt ik angstvallig in de gaten gehouden of ik me wel "gedraag". Maar als ze dan zelf eens achter het stuur zit, dan liggen die grenzen ineens wat verder weg en wordt er met twee maten gemeten. Wanneer ik dan voorzichtig iets zeg van "je mag hier maar tachtig", dan krijg ik steevast het antwoord "oh, ik wist niet dat ik al zo hard reed (120)". Zal straks alleen maar erger worden want volgens mij heb je in de Model S al helemaal geen idee dat je al snel te snel je gaat.

Wat herkenbaar!!!!
 
Ik heb inderdaad last van de vering die alles doorgeeft. Daardoor veel trillingen in de auto. Zowel bij 19" als bij 20". Het lijkt alsof de banden te hard zijn. Ik heb ze al eens wat minder hard opgepompt. Dat scheelt, maar dan krijg je continue de banden spannings waarschuwing.
Het is mijn grootste ergernis in de Tesla, en ik stoor me er nog dagelijks aan na 2 jaar.
 
herkenbaar - enige nadeel van deze auto. Ik hoef inmiddels geen behang meer te kopen -;)

Zonder gekheid - heb één serieus punt met deze auto.. de A-Stijl is zo breed dat voetgangers/fietsers zich er achter "verschuilen".. Heb het inmiddels enkele keren meegemaakt dat ik ze niet gezien had bij het afslaan..Is die paar keer nog maar net goed gegaan, met name bij dit weer en de tijd van het jaar (donker).. Anderen ook die ervaring ?


Bereid je maar voor! Je kunt wel alvast een rekening courant openen bij het CJIB.
 
herkenbaar - enige nadeel van deze auto. Ik hoef inmiddels geen behang meer te kopen -;)

Zonder gekheid - heb één serieus punt met deze auto.. de A-Stijl is zo breed dat voetgangers/fietsers zich er achter "verschuilen".. Heb het inmiddels enkele keren meegemaakt dat ik ze niet gezien had bij het afslaan..Is die paar keer nog maar net goed gegaan, met name bij dit weer en de tijd van het jaar (donker).. Anderen ook die ervaring ?

Inderdaad heb ik ook, vooral bij rotonde en fietsers die van linksvoor komen en die ik dan soms over het hoofd zie.
Ik dacht dat het een combinatie van een lage auto en mijn lengte (1.96m) was, blij om te zien dat ik dus niet de enige ben.
 
Tijdens beide testritten vond ik de schokdemping van de Tesla erg 'gevoelig'. Iedere oneffenheid in de weg wordt direct doorgegeven, wat in mijn beleving resulteert in wat zenuwachtig / gevoelig rijgedrag. Mogelijk ben ik 'verwend' door mijn huidige auto, want wanneer ik dezelfde routes rij heb ik vrijwel geen last van de oneffenheden in de weg. Deze worden heel erg goed opgevangen in mijn huidige auto van Duitse makelij (zelfs in de sportstand). Ik vroeg mij dan ook af of andere Tesla rijders deze ervaring

Met welke Model S heb je proefgereden? Er zijn verschillen tussen de P versies en de niet-P versies. De meest comfortabele zou een 19 inch met luchtvering niet-P moeten zijn. Maar het blijft een wagen met veel PKs die ook strak moeten neergezet worden.