Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Blij te horen dat al wat beter wordt. Er is een draadje in dit forum met duizenden Posts over dit issue, die zichzelf eindeloos herhalen. Het laatste wat is zou willen is om dat weer op rakelen. Voor reacties verwijs ik dus graag naar de originele discussie daarover. Zoek op taxi... Die draad volg ik niet meer, terwijl het hier nog zo gezellig is ;)
 
Hallo,

Ik ben al een tijdje de verhalen, tips en andere Tesla zaken op dit forum met veel plezier aan het lezen en daarom wil ik mij ook graag even voorstellen. Op dit moment rijd ik al in (voor mij) een droom auto, maar de Tesla model S is zeker een auto die ik als opvolger zou willen gaan rijden. Er is dus nog niet besteld, maar de auto is in designstudio al enkele malen samengesteld.

  • 90D of P90D (ik heb het probleem van het maximale vermogen gelezen)
  • Midnight Silver Metallic of Obsidian Black Metallic
  • Pano
  • Next Gen stoelen
  • 21” Grijze Turbine velgen
  • Koolstof vezel afwerking
  • Zwart alcantara headliner
  • Verder alle opties behalve achteruit gerichte stoelen
Het prijsverschil tussen de 90D en de P90D is wel een puntje. Mede ook de discussie rondom het maximale vermogen van de P90D overweeg ik om dan toch de 90D te kiezen.

Waarom nog niet besteld vraag je je af? Een aantal redenen zijn op te voeren. Zoals gezegd rijd ik nu al in een droom wagen en een aantal opties van de huidige wagen zitten niet (of nog niet) op de Tesla. De vraag is…ga ik die missen of niet. Praktisch zit ik niet zozeer met het laden ten opzichte van het tanken, maar wel of en hoe ik bijvoorbeeld een fiets kan meenemen (MTB). Nu is het eenvoudig een drager achter op de trekhaak en klaar. Bij de Tesla is waarschijnlijk alleen een dak drager (verplicht pano?!) de oplossing en dat is net wat minder praktisch en een smerige MTB in de achterklep zie ik zelf niet zo zitten. Daarnaast zijn wij nu gewend aan vakanties met een sleurhut achter de auto en dit zal dan ook op een andere manier moeten (waar ik zelf overigens alleen maar voordelen in zie!) En dan natuurlijk de prijs van het geheel. Ik moet nog echt een keer goed berekenen wat de voordelen of nadelen zijn ten opzichte van mijn huidige ICE.

Binnenkort mag ik een proefrit maken in de Tesla en dan ga ik zelf ervaren hoe het is om in een elektrische auto te rijden. Ik ben al wel een keer in een Tesla van een collega meegereden en ik ben ook al een keer, op uitnodiging, ingestapt bij een Tesla eigenaar die bij een Super Charger stond te laden nadat ik met hem een gesprekje was aangegaan over zijn mooie auto. Nu alleen zelf een keer rijden en ervaren.

Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om een vraag te stellen waarvan ik het antwoord zelf niet kon vinden op dit forum. Tot het einde van deze maand (oktober 2015) kun je gebruik maken van een korting via een referral (ik ben niet op zoek naar een link, die kan ik wel krijgen). De vraag is echter of je dan ook voor het einde van deze maand besteld en bevestigd moet hebben of kan ik deze maand bestellen en pas later (enkele weken of bijvoorbeeld twee maanden) bevestigen en dan toch nog de korting verzilveren?

Arjan
 
... Praktisch zit ik niet zozeer met het laden ten opzichte van het tanken, maar wel of en hoe ik bijvoorbeeld een fiets kan meenemen (MTB). Nu is het eenvoudig een drager achter op de trekhaak en klaar. Bij de Tesla is waarschijnlijk alleen een dak drager (verplicht pano?!) de oplossing en dat is net wat minder praktisch en een smerige MTB in de achterklep zie ik zelf niet zo zitten. ...
voor de MS zijn trekhaken te krijgen waar een fietsenrek opgezet kan worden. Je mag wel een trekhaak hebben, je mag er alleen niet mee een aanhanger trekken.
 
Als je een MTB mee wil nemen en je vakanties met een caravan doorbrengt kun je natuurlijk ook voor een Model X gaan.

Heb ik even overwogen, maar deze is wel heel erg groot en het duurt bovendien nog wel een even voordat deze in NL beschikbaar is.

- - - Updated - - -

voor de MS zijn trekhaken te krijgen waar een fietsenrek opgezet kan worden. Je mag wel een trekhaak hebben, je mag er alleen niet mee een aanhanger trekken.

Dat had ik ook al ergens gelezen, maar hoe zit het dan met de garantie van Tesla zelf op de auto?
 
20151031_165055.jpg


Dit is mijn nieuwe trots geworden. Zaterdag ramen laten blinderen en remklauwen laten spuiten.
 
De kleur is niet meer leverbaar. De kleur stond beschreven als bruin metallic.
Hij voelt ook echt als nieuw.
Ik ga andere classics zeker groeten, maar ook nieuwere (blijft een beetje gek om een auto van nog geen 2 jaar oud een classic te noemen). Ik merk toch een soort familiegevoel op de weg. Tesla's onder elkaar.
Maar ik moet zeggen, zoals zovelen hier, nooit meer iets anders...

- - - Updated - - -

De stap die wij hebben gemaakt is wel vrij hilarisch. Dit was onze auto voor de Tesla: (Ford Fiesta van 2006)
fiesta.jpg

Ik heb serieus uitgerekend dat we met de nieuwe auto (zakelijk tot en met 2018), over een zelfde periode netto even duur uit gaan zijn als wat de Fiesta ons heeft gekost. Alleen al die 26.000 euro die we aan benzine hebben uitgegeven!
 
Die past bijna in de koffer van de model s :tongue:

De kleur is niet meer leverbaar. De kleur stond beschreven als bruin metallic.
Hij voelt ook echt als nieuw.
Ik ga andere classics zeker groeten, maar ook nieuwere (blijft een beetje gek om een auto van nog geen 2 jaar oud een classic te noemen). Ik merk toch een soort familiegevoel op de weg. Tesla's onder elkaar.
Maar ik moet zeggen, zoals zovelen hier, nooit meer iets anders...

- - - Updated - - -

De stap die wij hebben gemaakt is wel vrij hilarisch. Dit was onze auto voor de Tesla: (Ford Fiesta van 2006)
View attachment 100282
Ik heb serieus uitgerekend dat we met de nieuwe auto (zakelijk tot en met 2018), over een zelfde periode netto even duur uit gaan zijn als wat de Fiesta ons heeft gekost. Alleen al die 26.000 euro die we aan benzine hebben uitgegeven!
 
Goedemorgen!


Volgende week vrijdag is dan eindelijk het moment dat ik mijn pareltje mag gaan ophalen.
Rond 14:00 word ik verwacht in Tilburg. Dus ben benieuwd!


Dit is ook meteen m'n eerste post. Na het vele gelees op het forum moest ik toch een keer het account aanmaken :)
Leuk om zo'n hechte club fanatiekelingen hier te zien!
 
Last edited: