Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Nah, dan zal ik me maar eens voorstellen, om met dit spoortje weer terug "on track" te komen. Hoe ben ik met het fenomeen Tesla in aanraking gekomen? Waar is het "verkeerd" gegaan? Nou, ik heb eigenlijk nog nooit zo snel, zo impulsief, als de afgelopen weken een auto van meer dan € 100.000 besteld. Normaal goed wikken en wegen maar nu was ik toch wel heel snel om. Als toch wel een liefhebber van (diesel)motoren en de snellere automobielen, nu straks verder in een elektrieke!

Net voor mijn zomervakantie eind juli komt een vriend, en klant, voorrijden in een Tesla Model S. Erg verbaasd omdat hij, net zoals ik, eigenlijk een fanatieke BMW fanaat is. En dan zie je zo'n iemand ineens in iets heel anders! Mijn mond viel open van verbazing maar toch even heel snel mogen kijken want hij moest gelijk weer door. Maar zijn woorden klinken nog door in mijn hoofd "dit is ook iets voor jou!". Na een week rust op een camping in Frankrijk, de tweede week de iPad er maar eens bij gepakt en wat gaan Googlen. Mezelf eens verdiept in wat een Tesla nu eigenlijk is en waar het vandaan kwam. Ik werd steeds enthousiaster en na de nodige filmpjes van hoe ze de fabriek opgebouwd hebben, en hoe ze de auto bouwen, was mijn interesse wel serieus gewekt. De hele filosofie erachter, het is gewoon iets heel anders dan zoals we auto's tot op heden gewend zijn.

Terug thuis maar eens wat financieel gaan doorrekenen om te zien of "bruintje" zo'n investering wel kon trekken want het blijft een boel geld. Ook hier verbazing alom, met dank aan Minister Wiebes trouwens, als toch we een grote sponsor nu. Wat ik ook maar aan kostenposten en tarieven opvoerde, om het zo eerlijk mogelijk te vergelijken, het bleef duidelijk, de Tesla is voor een ondernemer gewoon de uitkomst. Zelfs nadat ik mijn calculaties ter beoordeling aan mijn accountant stuurde, zelfs die had geen enkel kritisch weerwoord. Zal nooit vergeten hoe hij me ooit eens waarschuwde bij de aankoop jaren geleden, van de eerste dure BMW, "is dat nu wel zo slim?". Maar goed, soms moet je jezelf als ondernemer ook even kietelen om het leuk te houden.

Oké, je moet even anders gaan denken, m.b.t. het laden want bij een tankstation zoals ik die tot op heden gewend ben, heb ik straks niets meer te zoeken. Maar daarentegen staat gewoon ook weer de uitdaging, zorgen dat je niet zelf onder spanning (stress) komt te staan maar dat er spanning in de auto blijft! Alleen al de gedachten ervaar ik nu al als "apart". Nooit meer naar een tankstation hoeven, maar gewoon thuis en op de zaak de stekker erin steken en dan loopt hij gewoon automatisch vol. Zo van de zonnepaneeltjes, zelf opgewekte zonnestroom, de accu van de auto in. Wat kan techniek toch mooi zijn!

Na een proefrit, en de uitgebreide uitleg van de "Sales Advisor" in Duiven, was ik toch wel om. Ik had de afspraak op vrijdag om 15.00 en ging geloof ik pas om 18.45 uur weer op weg naar huis. We zijn nog net niet samen ergens een biertje gaan pakken om het weekeinde te vieren. Een geschikte gast die goed weet hoe hij je enthousiast moet krijgen, al had hij niet echt een verkooppraatje nodig want in een Tesla zitten, en het laten zien van wat er met een Tesla mogelijk is, is al genoeg. We hebben in het begin eigenlijk eerst de nodige tijd over mijn huidige door Hartge getunede BMW gehad, in plaats van over de Tesla waarvoor ik uiteindelijk daar was.

In het opvolgende weekeinde toch nog eens alles overdacht maar al snel kwam de conclusie dat, als ik het niet zou doen, ik een dief van de eigen portemonnee zou zijn, ik mezelf een heel mooi stuk techniek en innovatie zou onthouden. En ik vond dat dat toch niet kon zijn, ik als liefhebber van techniek en nieuwe innovatieve dingen! Dus formeel op 1 september een Model S besteld en na het weekeinde maar gelijk bevestigd. Nu wachten tot december-begin januari 2016.

Wel mooi trouwens, dat als je eenmaal besteld hebt, je ineens het gevoel krijgt dat je bij wijze van spreken "thuis" komt, je "welkom" bent. Gewoon hoe er met je als klant omgegaan wordt bij Tesla, men doet zijn best voor je. Ze proberen je niets te verkopen, want het verkoopt zichzelf. Maar ook de beleving van iedereen hier op het forum, mooi om te lezen, te ervaren, het is een "familie". Ja, heb er onwijs veel zin in om straks in dat nieuwe stuk techniek te rijden, en het te ervaren wat ik zoal hier op internet lees. Ik wil in ieder geval iedereen hier bedanken om hun ervaringen te delen, goed en slechte. Het maakt je gewoon enthousiast. Daar kan geen verkoper tegenop.
 
Hoi Desiré, welkom. Leuk verhaal, en dat t verslavend is heb je al snel door. We zijn natuurlijk hartstikke benieuwd wat je uiteindelijk besteld hebt. En ben je één van de zeldzame vrouwen op dit forum? Hopelijk tot ziens op één van de events die zo nu en dan voorbijkomen.
 
Wil je je voorstellen?:wink: Dit draadje is behoorlijk de weg kwijt...

Ik wilde hem voorstellen om de prijsverlaging van de Ampera af te wachten (tot 10K er af om de oude voorraad op te ruimen) maar hij heeft niet gereageerd.... Ik hoop dat hij toch een goede deal heeft gedaan....

En Desiré: Welkom!

Ik stel voor dat je binnenkort ook een keer mee doet met een road-trip EN dat je je inschrijft voor de E-Rally :biggrin:

En Maarten:

Kun je je voorstellen dat dit dan toch weer on topic is?:rolleyes:
 
Ik heb net mijn "avatar" en mijn "signature" aangepast zodat dit in het vervolg ook te herkennen is. Helaas ben ik geen vrouw, maar een man :eek:. Sorry voor de teleurstelling :wink:. Maar ik neem je niets kwalijk want het is een veelgemaakte fout waar ik me al lang niet meer aan stoor of erger. Mijn naam schrijft je net zo als met René met ene "é" voor een man, en twee "éé" is voor een vrouw. Onze zuiderburen zullen het wel beter herkennen denk ik, heb namelijk nog wat familie met dezelfde voornaam in Belgisch Limburg wonen.

Maar ik heb een Tesla Model S 90D besteld met All-Wheel Drive, in de kleur Midnight Silver Metallic, met een glazen panorama dak, de standaard 19" velgen, zwarte lederen Next Generation stoelen, zwart piano lak interieur, zwarte Alcantara headliner, autopilot, een premium interieur en verlichting, intelligente luchtvering, en een Ultra High Fidelity geluidspakket.
 
Maar ik heb een Tesla Model S 90D besteld met All-Wheel Drive, in de kleur Midnight Silver Metallic, met een glazen panorama dak, de standaard 19" velgen, zwarte lederen Next Generation stoelen, zwart piano lak interieur, zwarte Alcantara headliner, autopilot, een premium interieur en verlichting, intelligente luchtvering, en een Ultra High Fidelity geluidspakket.

Gaaf.

En welkom op dit forum. Binnenkort zal je ervaren wat iedereen hier zal bevestigen: als je eenmaal een Tesla rijdt wil je nooit meer terug naar een ICE :smile:
 
Mooi verhaal Desiré! En ook herkenbaar. Sterkte met het wachten en pin jezelf niet teveel vast op de einddatum, dat wil helaas nog wel eens wat verschuiven.
Maar tsjonge, wat zal jij als liefhebber los gaan als je hem hebt.
@ John: helemaal goed, we zijn weer on track met dit draadje :smile:
 
Mijn naam is Martin van Wijk en sinds vandaag ben ik ook lid van de Tesla familie. Na veel wikken en wegen en veel lezen op dit forum, heb ik vanmiddag een 70D Titanium besteld met panoramadak en Next Gen Seats. Hij staat op voorraad en en wordt daarom (gelukkig) snel geleverd. Bij Tesla in Tilburg heb ik ook John ontmoet die me het één en ander heeft uitgelegd en me geholpen. Nu nog een paar dagen wachten en dan kan ik ook gaan rijden!
 
The Blue Pearl

Binnenkort ben ik ook eigenaar van een Tesla Model S:
BluePearl.jpg


Bijkomende wijzegingen:
Exterieur:
- Spuiten deurdrempels in koetswerkkleur
- windows tinting achter b stijl en koffer
- Carbon Fibre Kofferspoiler (Kapaza.be - Petites annonces en Belgique, gratis zoekertjes in België)
- Carbon Fibre Wrap front
CFfront.jpg

- Carbon fibre Wrap Diffusor
DiffCF.jpg

- Lexani Lust 22" zomervelgen
uiteindelijk moet ze er zo uit gaan zien maar dan de blauwe versie:
Tesla lackad2.jpg

Misschien laat ik de chrome nog hooglans zwart wrappen of Carbon Fibre (iets te pimp my ride Astrid Bryan gehalte al die chrome)
Interieur:
- Matte Carbon Fibre Seat Back Covers zoals Tesla CF
Tesla Seat Back Cover - 2.jpg

- Premium Front console (CF) (Tesla)
front console.jpg

- rear console CF/Grey (Tesla)
rearconsole.jpg

- Custom Vloermatten (formytesla.com)
vloermatten.jpeg

-All weather floormats (Tesla)
AllWeather.jpg

- kinderstoelen met hetzelfde grijs leder
-Pano roof sunshades
sunshades.jpg

Nu nog wachten tot ze geleverd is :crying:
 
Last edited:
Mijn Model S staat sinds augustus in bestelling, en het leek me wel leuk om de redenen van mijn keuzes even toe te lichten aan de mensen die misschien nog zouden twijfelen:
- Model S85: keuze gemaakt o.w.v maximum range, heb met een 70kW gereden en daar was de performance ook al ruim OK :)
- Obsidian Black: ik zag verscheidene lakbehandeling topics, dus heb gekozen voor de toch iets wat meer stabiele metallic paint.
- NextGen Seats: comfort.
- 19" wheels: te grote wielen zorgen voor een hardere rij-ervaring, voor mij is 19" in elk geval groot genoeg.
- Achterwielaandrijving: vooral om meer opslagplaats te hebben, en achterwielaandrijving ook gewoon.

Verder ook nog even toelichten waarom ik bepaalde opties niet gekozen heb:
- Pano dak: vooral omwille van betere geluidsdemping van een vast dak; en ik woon niet in Zwitserland of California :)
- Autopilot: kan achteraf nog toegevoegd worden als het echt een gemis wordt.
- Bereik upgrade: te duur in verhouding met slechts 6% extra range
- Premium interieur: ik had enkel interesse in de automatische achterklep, maar alleen daarvoor vond ik deze optie wat te duur.
- Intelligente luchtvering: in combinatie met 19" wielen leek me dit niet nodig.
- High Fidelity sound: het geluid is sowieso al netjes, muziek staat vaak maar stil (of uit) in de wagen.
- Winterpakket: de wagen is te bedienen via de app om voor te warmen, en kinderen achteraan zitten nog op stoeltjes (dus weinig voordeel aan achterstoelverwarming)

Nu ben ik nog aan het nadenken over volgende extra accessoires:
- verduisteren van de ramen: kleine kindjes achteraan
- coating om de lak extra te beschermen; ik denk niet dat ik dit in het begin al ga doen
- middenconsole plaatsen om kleine spullen snel kwijt te kunnen: standaard Tesla of alternatief... nog niet uit.
- set velgen en winterbanden: snel wisselen van zomer- en winterbanden.

Misschien dat iemand nog aanvullende tips heeft?
 
- coating om de lak extra te beschermen; ik denk niet dat ik dit in het begin al ga doen

Vooreerst hartelijk welkom, fox!

Ik heb zelf 5 maanden gewacht maar zou dat nu niet meer doen. Als je een zo goed als 100% resultaat wenst (bij de lak correctie) is het best de wagen nieuw te laten behandelen. Van zodra je de wagen begint te wassen is de kans groot dat je swirls en krasjes veroorzaakt. Met een 9H harde coating is die kans vele malen kleiner.
 
Vooreerst hartelijk welkom, fox!

Ik heb zelf 5 maanden gewacht maar zou dat nu niet meer doen. Als je een zo goed als 100% resultaat wenst (bij de lak correctie) is het best de wagen nieuw te laten behandelen. Van zodra je de wagen begint te wassen is de kans groot dat je swirls en krasjes veroorzaakt. Met een 9H harde coating is die kans vele malen kleiner.
Bedankt!

Ik ben van het type dat zijn wagen eens om de 2 maanden wast, en liefst eens door de carwash rijdt tussen 2 afspraken door. Met andere woorden, ik zie me niet wekelijks met 2 emmertjes water alles zeer voorzichtig aan te pakken. Wat ik tot hiertoe over coatings gelezen heb, is dat dit in combinatie met carwash sowieso een no-go is?