Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wachttijd SeC loopt op...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stond wel gewoon stil hè, midden in de nacht in Duitsland met 3 man in de auto, door een bekend probleem waar ze geen tijd voor hadden.

Dat gaat voor mij echt verder dan groeipijn. Het kostte met flink wat moeite om die andere twee mee te krijgen in het idee dat het prima is om 1,5 uur langer over de reis te doen met de tesla. Waren ze na de heenweg net overtuigd, heb ik dit op de terugweg. Slechte PR is minstens zo'n groot risico voor de beurskoers als stagnerende verkoop:) Dus ik ben dol op het bedrijf en nog doller op mijn Tesla, maar hier laten ze gewoon een steek vallen.

Voor diegene die zich het nog kunnen herinneren, afgelopen zomer... Ik stond dus stil in Frankrijk met een enorme hel die volgde. Ik kan er dus wel over meepraten denk ik zo.... Maar direct na mijn episode heeft Tesla de richtlijnen vwb de "klonk" direct aangepast en niemand mocht meer verder ermee, moest direct gerepareerd worden bij anderen. Ook hebben ze enorm hun best gedaan om snel een nieuwe drive train te regelen, en ze hebben mijn S 700km verderop gebracht ipv naar Parijs omdat mijn vakantie adres daar in de buurt was... Ook hebben ze na mijn ervaringen de service op weekend, en feestdagen aangepast, want ik was blijkbaar de eerste die de ramp die Frankrijk heet op deze manier moest meemaken. En geloof me, ik was "not ammused" en ook bij mij hebben ze wel een steekje of twee laten vallen. Maar dan kan ik 2 dingen doen... Gaan zeuren over hoe slecht het wel niet was tegen iedereen die het horen wil, of eerlijk en kritisch het gesprek met Tesla aangaan en eens zien of ze me serieus nemen... En dat laatste heb ik gedaan en serieus hebben ze het zeker genomen. Van fouten moet je leren, en niet negeren. Ik ben dan ook van mening dat ze de fouten niet negeren, en nu roeien met de befaamde riemen die ze hebben en leren hiervan, om de service nog verder te verbeteren.
Ik als individu voelde mij in Frankrijk de meest gefrustreerde, onrecht aangedane en best wel zielig voor me zelf voelende persoon die er op dat moment op de wereld was... Ja, ik stond daar gestrand, zonder hulp, gedoe met bagage, taxi's vervoer, vervangend vervoer.. alles liep verkeerd.... Feit was dat het gewoon niet anders was op dat moment... Slikken en weer doorgaan. Achteraf relativeren en concluderen dat het ronduit klote was, maar geen moment gevoeld dat er onwil, onkunde of onbegrip vanuit Tesla was, maar wel onbekend... en daarna niet onderkent en dus nogmaals, mijn ervaringen zijn door hen gebruikt om mogelijk deze ellende voor andere mede Tesla rijders in de toekomst te voorkomen.
 
Dan zal ik wel mazzel hebben dat vanavond voor de tweede keer m'n S op een flatbed afgevoerd wordt vlak bij m'n huis. De eerste keer na een trip van de Veluwe deed ie niets meer na parkeren voor m'n huis, dat was de HV batterij. Vandaag zo'n 800 meter m'n huis parkeren: 'auto heeft onderhoud nodig en start mogelijk niet meer'. Ze komen hem zo halen...
 
There she goes...

88c29ac94f7bed25eaf4094488af5f78.jpg

Heb er zo'n Audi A4 ding voor terug gekregen.
Ergste was nog dat ik mijn jongste bij een playdate moest ophalen vanmiddag met de vraag of ik thuis afgezet kon worden, in hun Outlander PHEV
 
Eerst even verduidelijken dat ik ook nog steeds vol lof ben over de aanpak bij Tesla, zeker in vgl met BMW waar ik de afgelopen 15 jaar vaste klant was. Zowat alle problemen die ik hen voorschotelde, werden kordaat opgelost met nieuwe parts. Maar als er pijnpunten zijn mogen die ook wel eens vermeld worden, zeker op een forum. Niet alles moet met de mantel der liefde bedekt worden...

Voor mij krijgt Tesla nog steeds een mooie 8/10 score, terwijl BMW service bij mij de helft niet haalt..

Bij SeC Zaventem zeiden ze een tijdje terug ook dat ze echt wel onderbemand zijn; ook een typische groeipijn natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het fenomeen verergerd wordt door het feit dat ze moeilijk mensen vinden die meteen inzetbaar zijn: Tesla kan niet zomaar de gemiddelde "mecanicien" bij Volkswagen of Peugeot wegplukken, want zo'n "Tesla-engineer" moet wel iets méér kennen van elektriciteit en electronica! Groeipijnen plùs varkenscyclus...

Inderdaad, ik heb er eigenlijk nog maar 6 verschillende gezichten gezien, 2 man voor testritten, 2 man voor planning, en 2 engineers.. Personeel moet een andere opleiding genoten hebben dan mecaniciens bij "gewone" merken, maar Tesla lijkt me toch een aantrekkelijk bedrijf om voor te werken en er loopt genoeg volk rond met een diploma dat geschikt is. De service-capaciteit zou imo mee moeten groeien met het aantal afgeleverde wagens. Het is duidelijk dat de prioriteiten de volgende zijn: uitleveren, uitleveren, uitleveren..

... Als iets gevaarlijk is om mee door te rijden, dan zullen ze dit je niet laten doen. Dat heet dan weer prioriteiten stellen..

Ze hebben toch al 7 jaar de tijd gehad om iets aan het remprobleem van de Roadsters te doen, maar hebben het ergens toch nagelaten. Ja, ook hier (weliswaar na enkele weken) zonder problemen nieuwe parts gekregen (brake booster, remschijven, remblokken), maar het blijkt een design probleem waardoor parts swappen eigenlijk niets verhelpt. Uiteindelijk zijn we met een aantal eigenaars maar zelf op zoek gegaan naar een oplossing, wat me nu zo'n € 2500 uit eigen zak zal kosten: http://www.teslamotorsclub.com/show...-Custom-Tesla-Roadster-2-Piece-Slotted-Rotors.

Dat en de oplopende wachttijden zijn toch wat dompers op de feestvreugde. Maar hey, ik blijf wel een absolute fanboy ;)
 
Dan zal ik wel mazzel hebben dat vanavond voor de tweede keer m'n S op een flatbed afgevoerd wordt vlak bij m'n huis. De eerste keer na een trip van de Veluwe deed ie niets meer na parkeren voor m'n huis, dat was de HV batterij. Vandaag zo'n 800 meter m'n huis parkeren: 'auto heeft onderhoud nodig en start mogelijk niet meer'. Ze komen hem zo halen...

Ebullio, het is mosterd na de maaltijd want ze hebben hem al meegenomen maar ik mag aannemen dat ze je eerst hebben proberen te helpen vanaf afstand. Ik moest de rem indrukken, chargeport openen en sluiten en toen deed hij het weer.
 
Wat is het probleem met DAB bij jou? Bij mij is de laatste keer iets aan de antenne gedaan, maar ik vind DAB nog steed bedroevend vaak uit vallen (wel iets beter geworden)...

DAB kraakt veel, alsof ik een oude LP op heb staan. Ik heb een Model S uit Sept 2013 en daar zit nog een oude DAB tuner in.

De antenne is later ook beter geworden, daarom krijg ik een nieuwe die beter moet ontvangen.
 
Ik luister alleen nog maar internet radio, de rest is echt bedroevend slechte kwaliteit en valt hele tijd uit, ook op plaatsen waar prima signaal zou moeten zijn. Ik dacht dat ik de enige was, maar jullie hebben dat ook dus...
 
Ik luister alleen nog maar internet radio, de rest is echt bedroevend slechte kwaliteit en valt hele tijd uit, ook op plaatsen waar prima signaal zou moeten zijn. Ik dacht dat ik de enige was, maar jullie hebben dat ook dus...

Uit technisch oogpunt probeer ik TuneIn zo veel mogelijk te vermijden, maar dat ben ik als IT'er :)

Als 1 miljoen mensen allemaal internetradio luisteren hebben de radiostations een probleem, vandaar.

DAB en FM zijn broadcast technieken en vooral DAB moet gewoon werken
 
DAB is een extra optie toch, als het sound package hebt? Ik heb alleen FM, gisteren toch weer geprobeerd. Op de snelweg gaat het prima, maar zodra ik in de buurt van en stad kom begint hij te ruisen als een radio met antenne uit de jaren '80