Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Andere merken zijn flink aan het lobbyen bij de EU om Chinese EV's zwaarder te belasten, maar blijkbaar vallen alle chinese made EV's daar onder, dus ook Tesla zou dan te maken krijgen met hogere importtarieven.

Ursula snapt het niet helemaal, China gaat regeren en dan verkopen de Europese autobouwers straks helemaal niks meer in China en mogen wij straks alleen nog veel te dure europese EV's kopen.
 
Andere merken zijn flink aan het lobbyen bij de EU om Chinese EV's zwaarder te belasten, maar blijkbaar vallen alle chinese made EV's daar onder, dus ook Tesla zou dan te maken krijgen met hogere importtarieven.

Ursula snapt het niet helemaal, China gaat regeren en dan verkopen de Europese autobouwers straks helemaal niks meer in China en mogen wij straks alleen nog veel te dure europese EV's kopen.
Ursula heb ik nog nooit op iets anders kunnen betrappen dan een twijfelachtige integriteit, dus het zal ongetwijfeld zo gaan als je zegt.

Wat een incompetent mens is dat zeg…
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
zorg gewoon dat de chinezen hier productiecapaciteit installeren. werkgelegenheid verschaffen en de Europese regels in acht nemen. Men moet hier inderdaad niet enkel komen dumpen. Dat mogen Europese merken trouwens ook niet in China zonder kapot belast te worden.
 
zorg gewoon dat de chinezen hier productiecapaciteit installeren. werkgelegenheid verschaffen en de Europese regels in acht nemen. Men moet hier inderdaad niet enkel komen dumpen. Dat mogen Europese merken trouwens ook niet in China zonder kapot belast te worden.
Dumpen mag niet zeg je, maar hoe kan het dan dat een ID3 daar iets van 16/17 k dollar kost?
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Incompetent? Je vergeet dat ze Duitse is, en waar zitten ook al weer de grote belangen van de Europese autoindustrie?
Ik zou als half Duitser graag willen geloven dat iedere Duitser competent is, maar dat is helaas niet zo.
Dumpen mag niet zeg je, maar hoe kan het dan dat een ID3 daar iets van 16/17 k dollar kost?
Dat is nog steeds veel geld voor zo’n auto. ;)
 
Importheffingen ...... zonnepanelen uit China zijn ook heffingen op geweest. Dumpen met staatssteun is oneerlijk concurrentie, snap wel dat ze daar naar gaan kijken. Heeft flink impact op de EU auto industrie. En ja EV's worden dan duurder....... alternatief is dat hier de autoindustrie in zwaar weer komt.

Maar goed, wij boycotten zelf ook Chinese technologie (kopen het niet als het even kan).
 
alternatief is dat hier de autoindustrie in zwaar weer komt.


Legacy is al in zwaar weer. Meer een iets grotere kans om te overleven imo.

Eh bien, niemand is gebaat bij het instorten van old auto alhoewel ik het ze ergens wel gun.

De emmissie fraude was voor mij sowieso al vér over de grens en daar komt het getreuzel en het tegenwerken van de transitie nog bovenop.