The nineties called, they want their cars back.... auto's terugroepen
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
The nineties called, they want their cars back.... auto's terugroepen
Klassieke sjoemeltruck door ice verkopers.Gisteren even bij Hyundai binnen gelopen om de Ioniq electric te bekijken. Aangekomen blijkt die er ondanks de toezegging van de receptioniste 5 minuten daar voor niet te zijn. Misverstandje.
//**//
Het blijven gladde jongens......(en meiden )Klassieke sjoemeltruck door ice verkopers.
Natuurlijk wist die receptioniste dat wel. Maar als ze dat zei zou je niet komen. Nu ben je er wel... en misschien koop je wel een andere auto.
Dat klopt. Zit een heel verhaal achter. De leveranciers vd accu’s wil graag dat Hyundai zich commit voor een afname per jaar. Zolang ze dat niet doen krijgen ze maar een beperkt aantal. De fabrikant vd accu’s heeft harde toezegging nodig om ook een giga factor te starten. Een compagnon van mij kocht een aantal maanden geleden de laatst beschikbare... Hij is er erg gelukkig mee.Gisteren even bij Hyundai binnen gelopen om de Ioniq electric te bekijken. Aangekomen blijkt die er ondanks de toezegging van de receptioniste 5 minuten daar voor niet te zijn. Misverstandje.
Even een babbeltje gemaakt en als je nu een build-to-order Ioniq Electric bestelt dan krijg je hem waarschijnlijk [drum roll] begin 2019. De verkoper (broer van de eigenaar) vertelde mij dat er 250 Ioniq Electrics per maand naar Europa komen. Dat zijn er toch wel 3000 per jaar!
Hij beweerde dat de leverancier van de accu's niet voldoende kan leveren.
Je zou denken dat de gevestigde ICE fabrikanten bulken van het geld om te investeren in grote getalen BEV met bijbehorende accu productie. Ik ga steeds meer denken dat er meer arme dan rijke fabrikanten zijn. Een studie van twee jaar geleden voorspelde al dat er 4 autofabrieken overblijven in de toekomst. Tesla is er 1 van hoop ik.Dat klopt. Zit een heel verhaal achter. De leveranciers vd accu’s wil graag dat Hyundai zich commit voor een afname per jaar. Zolang ze dat niet doen krijgen ze maar een beperkt aantal. De fabrikant vd accu’s heeft harde toezegging nodig om ook een giga factor te starten. Een compagnon van mij kocht een aantal maanden geleden de laatst beschikbare... Hij is er erg gelukkig mee.
Iedere BEV die een traditionele fabrikant zou maken kost ze de verkoop van een veel winstgevender ICE.Je zou denken dat de gevestigde ICE fabrikanten bulken van het geld om te investeren in grote getalen BEV met bijbehorende accu productie. Ik ga steeds meer denken dat er meer arme dan rijke fabrikanten zijn. Een studie van twee jaar geleden voorspelde al dat er 4 autofabrieken overblijven in de toekomst. Tesla is er 1 van hoop ik.
Daimler heeft ook gereageerd en gezegd dat het inderdaad meer dan 10 miljard is. De 1 miljard was voor de batterijenfabriek.Reactie Elon Musk Login on Twitter
"That's not a lot of money for a giant like Daimler/Mercedes. Wish they'd do more. Off by a zero."
op artikel Mercedes-Benz makes a $1B bet it can take down Tesla
Zie ook de 170 reacties op de tweet van Elon
Die Ionique vindt ik echt veel waard voor zijn geld. Redelijk ruime auto en een zuinig verbruik.Mooi! 2 EVangelisten meer op de weg!
Benieuwd hoe de E-Golf het in de praktijk doet met de grotere accu..... en of die er verder mee komt dan de IoniQ met de iets kleinere (35 vs 28 kWh?)...