Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Jaja, F.
De geachte forumleden bedoelden kWh, waar zij kW schreven.
Vroeger, toen er nog reputatiepunten waren, konden de moderatoren die ‘afpakken'.
Nu die punten er niet meer zijn, rest slechts de schandpaal. Dit vereist wel een dorpsbeul voor de toepassing daarvan.
Wie de schoen past, trekke hem aan.

Wou het eens op een andere manier duidelijk maken dat juiste gebruik van eenheden essentieel is.
Op ICE-fora moet ik toch ook niet vermelden dat mijn Volvo 9,5kg/72m verbruikt? of over 550 geitenkracht beschikt?
Maar inderdaad, je hebt gelijk, ik ben eigenlijk nog mild geweest. Want ik heb de "disagree"-knop onaangeroerd gelaten... :D
 
Last edited:
Dit artikel is geen promotie voor EV.....
(overigens heeft onze Zoe Q210 - de naam vermeldt het zelfs - met een NEDC van 210 km in de praktijk ook slechts een gemiddeld bereik van rond de 135 km)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1346603/accu-elektrische-auto-veel-eerder-op

onderzoek van Test Aankoop Belgie www.test-aankoop.be
Elektrische wagens: hoe autonoom zijn ze nu echt?
Ik ben erg benieuwd wat voor praktisch bereik van de Tesla Model 3 kan worden verwacht....
Maar het is wel waar! NEDC slaat nergens op, WLTP is een stuk beter.

De 40kWh Leaf (2018) is NEDC 378km en WLTP 240km. Die 240km is 166Wh/km, een stuk realistischer, maar nog steeds niet perfect.

Model 3 zal met zijn 75kWh accu (zeg 71kWh bruikbaar) met 19kWh/100km ongeveer 370km komen alvorens hij leeg is.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Dit artikel is geen promotie voor EV.....
(overigens heeft onze Zoe Q210 - de naam vermeldt het zelfs - met een NEDC van 210 km in de praktijk ook slechts een gemiddeld bereik van rond de 135 km)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1346603/accu-elektrische-auto-veel-eerder-op

Elektrische wagens: hoe autonoom zijn ze nu echt?
Ik ben erg benieuwd wat voor praktisch bereik van de Tesla Model 3 kan worden verwacht....

Daarom moet je ook niet uitgaan van die volstrekt onrealistische NEDC norm waarop de opgaven in dat artikel zijn gebaseerd. De Amerikaanse EPA norm is veel realistischer. De 310 mijl (500km) van de Model 3 Long Range is op de EPA norm gebaseerd. En zelfs op verzoek van Tesla verlaagd van 320 naar 310 mijl. Dus reële kans dat je daar aardig in de buurt komt.
 
Dit artikel is geen promotie voor EV.....
(overigens heeft onze Zoe Q210 - de naam vermeldt het zelfs - met een NEDC van 210 km in de praktijk ook slechts een gemiddeld bereik van rond de 135 km)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1346603/accu-elektrische-auto-veel-eerder-op

onderzoek van Test Aankoop Belgie www.test-aankoop.be
Elektrische wagens: hoe autonoom zijn ze nu echt?
Ik ben erg benieuwd wat voor praktisch bereik van de Tesla Model 3 kan worden verwacht....

Ze moeten niet op de constructeurs schieten. Die moeten volgens de norm publiceren. Tesla zet er meteen een calculator bij dei het verbruik heel realistisch aangeeft, afhankelijk van snelheid, temperatuur en uitvoeringstype.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Model 3 zal met zijn 75kWh accu (zeg 71kWh bruikbaar) met 19kWh/100km ongeveer 370km komen alvorens hij leeg is.

De Amerikaanse EPA norm is veel realistischer. De 310 mijl (500km) van de Model 3 Long Range is op de EPA norm gebaseerd. En zelfs op verzoek van Tesla verlaagd van 320 naar 310 mijl. Dus reële kans dat je daar aardig in de buurt komt.

Toch nog 130 km verschil...:confused:

(Voor sommingen net het verschil al dan niet long range te kiezen... sommigen zullen long range bij 500 km afwijzen, niet nodig, maar bij 370 km...zullen ze niet heel veel km meer willen inleveren..)
 
Last edited:
Ze moeten niet op de constructeurs schieten. Die moeten volgens de norm publiceren. Tesla zet er meteen een calculator bij dei het verbruik heel realistisch aangeeft, afhankelijk van snelheid, temperatuur en uitvoeringstype.
Ook Tesla adverteert met NEDC waardes in NL, dus ook Tesla doet het verkeerd.

Toch nog 130 km verschil...:confused:

(Voor sommingen net het verschil al dan niet long range te kiezen... sommigen zullen long range bij 500 km afwijzen, niet nodig, maar bij 370 km...zullen ze niet heel veel km meer willen inleveren..)

71kWh bruikbaar (gok ik van de 75kWh) en dan 500km zou neer komen op gemiddeld 14kWh/100km. Dat geloof ik gewoon niet. Zeker niet als je 120 a 130 rijdt. Dan is 19kWh realistischer, zeker als het in de winter wat kouder wordt.

Dan kom je zo idd net onder de 400km uit.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Carl and Klaas
Is your Mother Proud of you now ?
Heren allesweters, het spijt mij dat ik u op uw eenheden tenen heb getrapt met mijn opmerking over uw trotse moeder.
Ik vind dat er niet zo sterk gereageerd hoeft te worden als iemand, nu ik en straks een ander, vergeet om kWh te noemen i.p.v. Kw. Ook dat gedrag ontneemt meerdere forum leden de lust om te posten.
 
Ook Tesla adverteert met NEDC waardes in NL, dus ook Tesla doet het verkeerd
Tesla doet het niet verkeerd. De NEDC waarden zijn de enige die volgens mij mogen gebruikt worden in officiële specs.
Tesla is zo eerlijk om op de site te melden dat die NEDC waarden niet correct zijn en plaatst er een calculator onder waarmee je zelf je verbruik kan berekenen. Ook de verkopers legden mij indertijd uit dat het verschil tussen een S75D en een S90D overeen kwam met grofweg resp 300 en 400 km range. Dit bleek redelijk eerlijk te zijn.
 
Heren allesweters, het spijt mij dat ik u op uw eenheden tenen heb getrapt met mijn opmerking over uw trotse moeder.
Ik vind dat er niet zo sterk gereageerd hoeft te worden als iemand, nu ik en straks een ander, vergeet om kWh te noemen i.p.v. Kw. Ook dat gedrag ontneemt meerdere forum leden de lust om te posten.

Sorry hoor,
Je bedoelt waarschijnlijk 'ipv kW' .
Kleine k van kilo en grote W van Watt.

Dat durf ik zelfs niet op te merken !


Pffft, ik vind de sfeer niet bevorderlijk als er zo ge-muggezift wordt.

Als iedereen nou eens z'n best doet om zo juist mogelijke eenheden te gebruiken, zijn we toch niet slecht bezig hé!?
Een beetje tolerantie kan toch geen kwaad me dunkt?

Ik vind dat de eenhedenpolitie nu precies ook niet de eenheden-deurwaarder (*) moet worden.


(*) wou eigenlijk eerst eenheden-gestapo zetten...
 
  • Like
Reactions: Hayden and dvroegop