Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk echt goed nieuws want het betekent dat de toewijzing van de (originele) e-tron aan Brussel a priori geen verborgen agenda inhield om Brussel snel te sluiten.

Wat mij in de versie van het artikel op VRT's DeRedactie ook opvalt is het gezond Vlaams boerenverstand: "SUV is de afkorting van "Sports Utility Vehicle", een sportieve auto voor alle doeleinden. In de praktijk is het meestal een gewone auto die wat hoger is en grote wielen heeft." :)
 
  • Like
Reactions: FVO
deze week een berichtje op mijn telefoon van Jaguar De R. (De concessiehouder waar ik een 8 tal jaar geleden mijn jaguar XF kocht.)
Geachte Heer P.
U bent geselecteerd uit het databestand van Jaguar Land Rover De R.
Nu zaterdag, Secret Sales in de concessie van Beveren. Max. 50 deelnemers, alle stockwagens worden op 1 dag verkocht aan unieke condities.
We bellen u eerstdaags met mee info.


Een uurtje later ging de telefoon al.
De vriendelijke dame aan de andere kant melde me dat ze zeer goed nieuws had voor me. Ik was een van de gelukkigen die de kans kreeg om tegen unieke voorwaarden een stockwagen te kopen. Ik haalde deze dame onmiddellijk uit haar euforie door te zeggen dat ik bijna 4 jaar Tesla reed en alleen nog interesse had in elektrische auto's. En als ze de I-Pace ooit hebben staan, Ze gerust nog eens mag terugbellen.
Verder maakt ik duidelijk dat ze beter aan een andere kandidaat het goede nieuws kon brengen.
Het was even stil aan de andere kant. blijkbaar stond mijn reactie niet op haar lijstje van mogelijke argumenten om te weerleggen.

Zo te zien moeten de grote jongens van een hoop stockwagens af, aan dumpingprijzen.
anders moeten ze "ik-wil-van-mijn-auto-af.be" maar eens proberen;)
 
Sinds mijn testritten met een MS en laatst nog met een MX kan ik het mij gewoon niet meer voorstellen om ooit nog een auto met ICE te kopen. Ik begrijp zelfs niet dat ik ooit zo'n fan van benzine-of dieselslurpers kon zijn. Nu lijken het mij enkel nog relieken uit de dino-tijd te zijn, ondanks de technische snufjes die er nu ook inzitten. Peis dak niet alleen ben...
 
Deze licht irriterende Toyota ad kwam voorbij in mijn Facebook feed. Exact dezelfde vibe die ik bij de Toyota dealer ook voelde toen ik nog overwoog misschien voor plug-in hybrid te gaan.

IMG_0495.jpg
 
Ok, wat er gaat gebeuren weet niemand....voor 100% dan... Maar...Echter....
Ik zit toch wel met het volgende. Ik ben Tesla gaan rijden en nog nooit zo betrokken geweest bij een automerk. Nu ben ik mijzelf aan het oriënteren om mijn S te gaan vervangen door de stomme regelgeving dat ik voor 2019 een nieuwe auto moet kopen om te voorkomen dat ik voor €75k in de 22% bijtelling ga komen (50K in 4%,)... Als ik op dit moment een Tesla S zou moeten kopen kost deze mij zo een 192k.... Belachelijk veel geld voor een auto. Ja, kan ook voor een 50k goedkopere S gaan, maar ik weet zeker dat ik spijt zal krijgen. Wat mijn punt is. Het is gewoon belachelijk om 50K+ extra te moeten neerleggen voor een P100D, Een Mercedes E 63 AMG.. Kost met alle opties gewoon hetzelfde en je krijgt ECHT wel een veel luxere auto er voor terug. Sportstoelen, super vering en chassis, sportstuur.. noem maar op.... 1 nadeel.... ICE... dus géén optie voor mij. Maar... Wat ALS het een 100% EV zou zijn, en ook voor €192k... Wie zou er dan (eerlijk!) nog een Tesla S kopen ipv een 100% EV Mercedes E63 AMG?
Wat ik hiermee wil aangeven, Tesla zou mensen die 2 ton willen spenderen aan een S of X toch echt met een meer premium auto voor de dag moeten komen... Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op mijn S en op het merk en alleen al om het feit dat Tesla EV rijden sexy heeft gemaakt verdienen zij alle respect...Maar die €50K+ voor een Ludicrous mode is echt niet te verklaren... Mercedes is hard bezig om met diverse 100% EV te komen, en ik hoop oprecht dat Tesla voor die tijd redelijk in de buurt zal komen van Mercedes op het gebied van comfort en kwaliteit en met een S welke ook qua interieur en chassis kan tippen aan Mercedes.
 
Last edited:
Ik vind de prijs van de P100D ook belachelijk hoog in vergelijking met de 100D, met minieme meerwaarde. Voor 192k euro zou ik een 100D kopen + een fun car. Jij vindt de P-optie ook te duur, dus laat dat lekker links liggen? Waarom moet je per se het duurste model hebben?