Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi! 2 EVangelisten meer op de weg! :)
Benieuwd hoe de E-Golf het in de praktijk doet met de grotere accu..... en of die er verder mee komt dan de IoniQ met de iets kleinere (35 vs 28 kWh?)...

Ioniq is zeer zuinig en weinig luchtweerstand. NEDC is 280km tov van 300km voor de Golf. Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet, zal niet heel veel verschil zijn.
Allebei zeer goed uitgerust ook. De ioniq kan sneller snelladen (100kw vs 40kw) maar de Golf kan 2 fases laden de Ioniq maar 1.
 
Tss. Dat hij maar bij zijn stofzuigers blijft en die verbetert. ( Een Miele zuigt beduidend beter dan een Dyson )
Is ook weer iets dat een hype ontketent heeft en bijlange niet zo denderend is. Nein Danke !
Dyson heeft naast stofzuigers ook ventilatoren, handrogers,... volledig herontworpen.
Die gasten kunnen echt pas out of tebox denken.
 
Dyson heeft naast stofzuigers ook ventilatoren, handrogers,... volledig herontworpen.
Die gasten kunnen echt pas out of tebox denken.
Ziet er altijd spectaculair uit en is ronduit duur. Wij hebben een Dyson stofzuiger gehad, was weliswaar niet goed getest, toch gekocht.
Wat een onding was dat. Bij het legen van de stofzakloze machine kwam een deel van de inhoud weer in de lucht terecht. Er bleef zoveel samengekoekte stof in de machine achter nadat die leeggeschud was, dat het schoonmaken daarvan net zo veel tijd kostte als het zuigen.
Mogelijk is dat nu beter ontworpen, maar voor mij geen Dyson meer.
 
  • Disagree
Reactions: Chief
Ziet er altijd spectaculair uit en is ronduit duur. Wij hebben een Dyson stofzuiger gehad, was weliswaar niet goed getest, toch gekocht.
Wat een onding was dat. Bij het legen van de stofzakloze machine kwam een deel van de inhoud weer in de lucht terecht. Er bleef zoveel samengekoekte stof in de machine achter nadat die leeggeschud was, dat het schoonmaken daarvan net zo veel tijd kostte als het zuigen.
Mogelijk is dat nu beter ontworpen, maar voor mij geen Dyson meer.
Dat ze duur zijn klopt, verder prima kwaliteit en zeer tevreden van persoonlijk.
 
  • Like
Reactions: Chief
Ziet er altijd spectaculair uit en is ronduit duur. Wij hebben een Dyson stofzuiger gehad, was weliswaar niet goed getest, toch gekocht.
Wat een onding was dat. Bij het legen van de stofzakloze machine kwam een deel van de inhoud weer in de lucht terecht. Er bleef zoveel samengekoekte stof in de machine achter nadat die leeggeschud was, dat het schoonmaken daarvan net zo veel tijd kostte als het zuigen.
Mogelijk is dat nu beter ontworpen, maar voor mij geen Dyson meer.

Dat ze duur zijn klopt, verder prima kwaliteit en zeer tevreden van persoonlijk.


@FVO : Vergeet niet Fré dat ik "in den business" zit en neem het van mij aan, Dyson vind ik rotzooi !!

Stofzuigers zuigen amper, gedoe met filters die snel moeten vervangen worden, geen enkele universeel accessoire past er op. Handstofzuigertjes zijn totaal onhandig, maken pokkeherrie en zuigen eveneens niet goed.
En... vooraleer je weer disagrees smijt... wacht maar tot je een herstelling laat uitvoeren... van inside parts nagenoeg niks leverbaar !
Die handzuigertjes worden COMPLEET vervangen want het motorblok is 1 part ! Accu, compleet motorblok en charger en een paar borsteltjes, that's it ! Dan spreek ik nog niet over de prijs van de onderdelen die wél beschikbaar zijn.

Als dit een disagree oplevert so whatt, maar ik verander daardoor niet van mening :mad:

Xavier
 
  • Helpful
Reactions: S-19910
Hij is hier weleens langsgekomen, de Opel Ampera-E. Vandaag heb ik hem mogen besturen (bij introductie low car diet 2017) en hij beviel erg goed. Ruim van binnen en compact van buiten. Eenvoudige bediening, prima besturing en zeer goed regeneratief remmen. De auto komt geheel tot stilstand bij stand L en loslaten rem. Zeer acceptabel qua wind/bandengeruis voorzover ik dat nu heb kunnen horen. Meer dan genoeg power en bereik is ook goed. Bij rustig rijden en veel stadsverkeer kun je dik over de 400 volgens mij. Iemand anders had er met rustig rijden 480 km uitgehaald. Dashboard scherm is wel erg vlak geplaatst dus dat levert denk ik wel problemen op in zomer met zonlicht. Stoelen zijn prettig zacht maar wel smal. Zowel in zitting als leuning. Niet elektrisch verstelbaar, maar wel met verwarming. Ik heb er niet bij stilgestaan om veel foto’s te maken, maar bij deze toch 2 plaatjes.
6277E7C1-4573-4921-827B-D3089D1CC741.jpeg CC73E8BC-B3EA-4040-A268-99EF019DBC54.jpeg
 
Dyson heeft naast stofzuigers ook ventilatoren, handrogers,... volledig herontworpen.
Die gasten kunnen echt pas out of tebox denken.
+1 De handdrogers van Dyson zijn spectaculair en werken supersnel. Ondanks de megaprijs bij ons op kantoor binnen anderhalf jaar terugverdiend t.o.v. de papieren handdoekjes.

Elke keer als ik ergens een ouderwetse handendroger gebruik, bekruipt mij dat Tesla vs ICE gevoel...
 
  • Like
Reactions: Qualiture and FVO