Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
The big revolution comes with the cars becoming updatable and upgradable. When we have the operational system in the car, you will receive an update to your system every year or so.
Today, we don’t talk to customers [directly]. But we think differently [than] Tesla. We think we can do it together with our dealers and share the data to provide even better service.”

Eén keer per jaar een update? En lekker doorgaan met dealers?
Dit heet de wet van de remmende voorsprong.

Precies, dit was interessant om lezen : "He admitted that not everyone is happy about the decision, with particular reference to the automaker’s dealer network." Dealers en OTA updates gaan niet goed samen, dus moet VW schipperen (en beginnen ze dus al met een straatlengte achterstand)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: FVO and robertvg
Precies, dit was interessant om lezen : "He admitted that not everyone is happy about the decision, with particular reference to the automaker’s dealer network." Dealers en OTA updates gaan niet goed samen, dus moet VW schipperen (en beginnen ze dus al met een straatlengte achterstand)

En nu jagen ze ook nog de Duitse die-hard automobilisten (en ook daarbuiten) tegen zich in het harnas. Zouden ze moedwillig..... ?

Schermafbeelding 2017-12-11 om 15.59.33.png
 
Zou niet slecht zijn voor het echt kunnen automatiseren van onze "auto-lane-change" :).

Serieuzer, ik vind het ook wel eens lekker om 200 km/u te doen in DL maar zelfs godvergeten plekken als Nevada en Noord-Australië, waar je op een paar honderd km snelweg niemand ontmoet, hebben (opnieuw) snelheidslimieten ingevoerd. Ik denk dat naast DL alleen nog landen met, euh, 'overal natuurlijke beperkingen aan maximumsnelheid' (Afghanistan, Congo, etc.) geen officiële limiet hebben. Alleen Polen doet wat tegendraads (er gaan daar stemmen op om de 140 km/u beperking op te trekken naar 160 km/u). Dus ik vind die uitspraken van Müller en Kell nu niet echt schokkend. Laten we ook niet vergeten dat de beperking (in 1973, in België, als ik me goed herinner) er vooral kwam, niet om veiligheidsredenen, maar om olie-redenen (vandaag zouden we zeggen: milieu-redenen :)).

Tesla AP geeft het goede voorbeeld denk ik: 150 km/u max op een Autobahn. 't Schijnt dat als AP2 regen ontdekt, dat ie dan de max snelheid zelfs tussen 130 km/u en 110 km/u zou zetten (in functie van remafstand - hoeveelheid regen, temperatuur, etc. - en zelfs 90 km/u bij hevige sneeuw), maar dat heeft nog niemand kunnen verifiëren :D:p;)
 
En nu jagen ze ook nog de Duitse die-hard automobilisten (en ook daarbuiten) tegen zich in het harnas. Zouden ze moedwillig..... ?

View attachment 265986
En dan deze op de koop toe:

VW CEO proposes phasing out diesel subsidies to focus on electric vehicles
“I’ve become convinced that we should question the sense and purpose of the diesel subsidies. If the switch to environmentally friendly e-cars is to succeed, diesel combustion engines can’t continue to be subsidized the way they have been forever.”
 
Wij zijn op zoek naar een 2de elektrische auto naast de Tesla voor korte lokale ritten. Een eis is wel dat er een fietsendrager op kan om de kinderen met fiets ergens op te kunnen pikken. Alleen bij de VW e-up kan ik die optie in de lijst terug vinden, bij andere merken moet het dan zo'n achterklep systeem worden waar ik niet erg trek in heb, lastiger fietsen op-af en meer tijd om systeem te bevestigen. Weet iemand nog een alternatief?
 
Wij zijn op zoek naar een 2de elektrische auto naast de Tesla voor korte lokale ritten. Een eis is wel dat er een fietsendrager op kan om de kinderen met fiets ergens op te kunnen pikken. Alleen bij de VW e-up kan ik die optie in de lijst terug vinden, bij andere merken moet het dan zo'n achterklep systeem worden waar ik niet erg trek in heb, lastiger fietsen op-af en meer tijd om systeem te bevestigen. Weet iemand nog een alternatief?
Ach, die trekhaak..
De autofabrikanten hebben het om mij niet duidelijke redenen moeilijk met de trekhaakoptie.

Als ik mij niet vergis kom je op dit moment alleen op de Nissan ev200 uit... of de X.
 
Wij zijn op zoek naar een 2de elektrische auto naast de Tesla voor korte lokale ritten. Een eis is wel dat er een fietsendrager op kan om de kinderen met fiets ergens op te kunnen pikken. Alleen bij de VW e-up kan ik die optie in de lijst terug vinden, bij andere merken moet het dan zo'n achterklep systeem worden waar ik niet erg trek in heb, lastiger fietsen op-af en meer tijd om systeem te bevestigen. Weet iemand nog een alternatief?
Baseer je jezelf maar niet teveel op die brochure. Zou gerust een fout kunnen zijn toen ze die brochure copy-pasten voor de e-UP.
Vraag maar eens naar het gelijkvormigheidsattest...

Hou ons op de hoogte of VW nu ook al sjoemelbrochures begint te verspreiden.
 
Wij zijn op zoek naar een 2de elektrische auto naast de Tesla voor korte lokale ritten. Een eis is wel dat er een fietsendrager op kan om de kinderen met fiets ergens op te kunnen pikken. Alleen bij de VW e-up kan ik die optie in de lijst terug vinden, bij andere merken moet het dan zo'n achterklep systeem worden waar ik niet erg trek in heb, lastiger fietsen op-af en meer tijd om systeem te bevestigen. Weet iemand nog een alternatief?

Op het duitse Renault Zoe forum zie ik dat daar mogelijkheden zijn om een trekhaak aan een Zoe met TUV te realiseren.
Volgens mij kan het met een Zoe niet in Nederland maar wanneer je een Zoe uit Duitsland importeert met TUV geregistreerde trekhaak, staat mij bij dat RDW dat zo over neemt.

Voor rond de 9.000 euro heb je een tweedehandse zie Auto kopen Duitsland: Op Deze 16 Sites vind je gemakkelijk de beste deal

Renault Zoe forum Duitsland:
Anhängerkupplung beim ZOE? - ZOE - Zubehör • Renault ZOE • Seite 126 | Elektroauto Forum
Je kunt het ook daar alsnog laten aanbrengen
zie : Auto Reichhardt - Anhängekupplung für den Renault Zoe und Twizy
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: ebullio

Wat ik van het verhaal in de diverse publicaties heb begrepen (en ook elders) is dat Panasonic voornamelijk de rechten heeft voor de cellen die nu in Model S en X worden gebruikt maar dat de nieuwe cellen binnen de fabricage van Tesla gaan vallen met een afnemend belang voor Panasonic. Panasonic is een erg winstgericht bedrijf (3 miljard per jaar) en dat betekent gewoon dat het goedkoper kan. Het zal niet zo zijn dat Panasonic uit beeld zal gaan op korte termijn maar wel verwacht ik dat, net als met Mobileye en Nvidia, Tesla ook dit uiteindelijke volledig in eigen huis zal gaan krijgen omdat ze de deskundigheid inmiddels wel in huis hebben net als de ervaring. Ze maken steeds meer delen zelf omdat dat goedkoper is en de prijs van batterijen is erg belangrijk voor het succes van een EV.

Voor Panasonic is het altijd goed om rond te blijven kijken.
 
Wat ik van het verhaal in de diverse publicaties heb begrepen (en ook elders) is dat Panasonic voornamelijk de rechten heeft voor de cellen die nu in Model S en X worden gebruikt maar dat de nieuwe cellen binnen de fabricage van Tesla gaan vallen met een afnemend belang voor Panasonic. Panasonic is een erg winstgericht bedrijf (3 miljard per jaar) en dat betekent gewoon dat het goedkoper kan. Het zal niet zo zijn dat Panasonic uit beeld zal gaan op korte termijn maar wel verwacht ik dat, net als met Mobileye en Nvidia, Tesla ook dit uiteindelijke volledig in eigen huis zal gaan krijgen omdat ze de deskundigheid inmiddels wel in huis hebben net als de ervaring. Ze maken steeds meer delen zelf omdat dat goedkoper is en de prijs van batterijen is erg belangrijk voor het succes van een EV.

Voor Panasonic is het altijd goed om rond te blijven kijken.

Wat ik ooit heb begrepen is dat de 2170 Tesla cellen zijn ontwikkeld onder naam van Tesla en Panasonic zet ze in elkaar. Panasonic verwacht volgend jaar winstgevend te zijn met de productie van deze nieuwe 2170 cellen voor Tesla. Dat heb ik hier gelezen: Tesla Model 3 battery cells are costing Panasonic now, but they expect to turn a profit next year

Ik weet dus niet in hoeverre Tesla deze productie ook in eigen beheer gaat nemen.