Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou ook wel willen proefrijden. Waar heb je die proefrit aangevraagd? Ik zie op de standaard proefrit pagina nog geen Kona Electric in het lijstje van modellen.

Mijn vader heeft een reservering gemaakt en krijgt nu toegang tot proefrit voordat hij beslissing maakt om te kopen. Ik weet niet hoeveel plek er is voor proefritten, ik zou gewoon even contact opnemen.
 
Mijn vader heeft een reservering gemaakt en krijgt nu toegang tot proefrit voordat hij beslissing maakt om te kopen. Ik weet niet hoeveel plek er is voor proefritten, ik zou gewoon even contact opnemen.

Heb contact opgenomen met een dealer in Amsterdam en die verwachtte hem halverwege juli pas en volgens diegene was dat landelijk overal hetzelfde. Nouja ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie proefrit en ik zal zelf wat meer geduld moeten opbrengen.

Op papier is dit toch wel echt een geweldige auto. Een prima range die vergelijkbaar zal zijn met een model 3 LR maar dan voor een stuk minder geld gezien de aanpassing in de bijtelling vanaf 2019. Dat 1 fase laden zou voor mij geen belemmering zijn hoewel dat t.o.v. een Tesla toch wel echt een achteruitgang is. Ik ben benieuwd hoeveel ze er kunnen leveren. Ik kan me zo voorstellen dat de vraag giga groot gaat zijn.
 
Heb contact opgenomen met een dealer in Amsterdam en die verwachtte hem halverwege juli pas en volgens diegene was dat landelijk overal hetzelfde. Nouja ik ben in ieder geval benieuwd naar jullie proefrit en ik zal zelf wat meer geduld moeten opbrengen.

Op papier is dit toch wel echt een geweldige auto. Een prima range die vergelijkbaar zal zijn met een model 3 LR maar dan voor een stuk minder geld gezien de aanpassing in de bijtelling vanaf 2019. Dat 1 fase laden zou voor mij geen belemmering zijn hoewel dat t.o.v. een Tesla toch wel echt een achteruitgang is. Ik ben benieuwd hoeveel ze er kunnen leveren. Ik kan me zo voorstellen dat de vraag giga groot gaat zijn.

Ik zal wat foto's maken en verslag doen zodra ik de auto heb ervaren. Ze schijnen zo'n 1.500 stuks beschikbaar te hebben dit jaar.
 
Ik ben benieuwd hoeveel ze er kunnen leveren. Ik kan me zo voorstellen dat de vraag giga groot gaat zijn.
upload_2018-6-21_16-40-43.png
 
Waarom zou je 10.000€ (het is maar 10.000€ zullen sommigen zeggen) extra betalen en een heel jaar met een zwaardere en dus toch onvermijdelijk minder dynamische en wat meer verbruikende auto rondrijden om een enkele keer per jaar een laadbeurt te kunnen overslaan? Een laadbeurt die volgens de vele getuigenissen, nauwelijks invloed heeft op het reizen.
Omdat jij rationeel bent, maar ook in de minderheid. (Ik denk er trouwens net hetzelfde over)
 
We hadden een leerrijk bezoekje aan de Audi-fabriek. Er werd ons bij de ontvangst op het hart gedrukt om de GSM áf te zetten en vooral ook niets van het productieproces of inside info te posten op de sociale media. Zolang de E-tron niet officieel is voorgesteld (31-08 en 1-09) blijft het top-secret.

Op het einde van de rondleiding werd het laken van de auto gehaald. De deuren en koffer bleven op slot, dashboard en stuur waren gecamoufleerd; Ik had wel gehoopt om, buiten de zetels, iets van het interieur te mogen zien, jammer.
We hebben dus niets meer gezien dan dat er op de officiële foto's al te bekijken was. De auto leek me wel groter dan ik verwachtte. Ik had voorheen al gelezen dat ie tussen de Q5 en de Q7 gepositioneerd zou worden, ik vind hem toch meer aanleunen tot de Q7.
https://www.nl.audi.be/be/web/nl/mo...cMCUFetgGQerGo_DQooaAlWkEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ivm. de vragen van enkele pagina's terug:
Het zal wel geen kwaad kunnen als ik bevestig wat er tot nu toe is verschenen in de pers?
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5550319
De leveringen?
http://www.autoweld.be/2018/03/21/100-elektrische-audi-e-tron-nu-te-reserveren/
Begin 2019? Dat werd bevestigd.

Uiteraard viel de naam Tesla, maar daar werd enkel maar positief over gesproken. De teneur: Audi maakt al decennia premium wagens en Musk heeft zowaar een compleet nieuw automerk uit de grond gestampt, dat Tesla nu al op zulk niveau presteert kan alleen maar bewonderd worden.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik stel voor dat we discussiëren over de huidige reele situatie, waar het gewicht en de kostprijs wel zijn zoals fivari omschrijft. En niet over de toekomstige droom waarin het kan dat de parameters drastisch veranderen.
En zelfs als zou de toekomstige 200kWh evenveel wegen als de huidige 100kWh, dan nog blijft de opmerking geldig dat je meer gewicht meesleurt dan nodig en permanent meer verbruik hebt, om een situatie op te lossen die een paar dagen per jaar voorkomt.
 
Ik stel voor dat we discussiëren over de huidige reele situatie, waar het gewicht en de kostprijs wel zijn zoals fivari omschrijft. En niet over de toekomstige droom waarin het kan dat de parameters drastisch veranderen.
En zelfs als zou de toekomstige 200kWh evenveel wegen als de huidige 100kWh, dan nog blijft de opmerking geldig dat je meer gewicht meesleurt dan nodig en permanent meer verbruik hebt, om een situatie op te lossen die een paar dagen per jaar voorkomt.

Mooi voorbeeld is de Hyundai Ioniq electric met 28 kWh. Bjorn Nyland heeft een 1000 km race gedaan tegen een Opel Ampera-e met 60 kWh en wie won er? De Hyundai. Veel kleinere accu, maar heel efficient en zeer snel laden. Dat wordt denk ik de toekomst. Bijna niemand heeft meer dan 80-100 kWh nodig op regelmatige basis. Beter om 60 kWh te hebben met efficiente aandrijving en zeer snel opladen.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE and fivari
Mooi voorbeeld is de Hyundai Ioniq electric met 28 kWh. Bjorn Nyland heeft een 1000 km race gedaan tegen een Opel Ampera-e met 60 kWh en wie won er? De Hyundai. Veel kleinere accu, maar heel efficient en zeer snel laden. Dat wordt denk ik de toekomst. Bijna niemand heeft meer dan 80-100 kWh nodig op regelmatige basis. Beter om 60 kWh te hebben met efficiente aandrijving en zeer snel opladen.
Dat zeer snel opladen is het hekele punt. Hoe kleiner het pack, hoe trager het laden gaat. En hoe groter de batterijdegradatie.
Elon verwacht niet verder te gaan dan 200-250 kW en dat zou wel eens ook het maximum zijn voor alle EV's, ook al omdat Tesla de kwalitatief betere batterijen produceert.