fivari
Maker van de Fivari-charger
Met bottleneck bedoel ik de factor die bepaalt hoeveel EV's er uiteindelijk verkocht worden. Zelfs al zou het beperkte laadnetwerk er een aantal mensen van weerhouden voor EV te gaan, dan noch kunnen alle overige kandidaat-kopers niet bediend worden omdat er niet genoeg productiecapaciteit is voor die middencategorie (met 40.000€ durf ik niet van lagere categorie spreken). Dat is zo bij Tesla, Hyundai, Renault, Kia, Nissan. Bij VW en BMW weet ik het niet, maar die lijken me dan weer erg duur voor wat geboden wordt en beperken zo de interesse.
De beperkingen van het actuele niet-tesla laadnetwerk worden hier volgens mij trouwens overdreven. Het snellaadnetwerk is er het laatste jaar enorm op vooruit gegaan en - mede door het nog steeds zeer lage aantal EVs en de fikse prijzen voor snelladen- heb ik nog nooit tijd verloren omdat een snellader bezet was toen ik er aankwam.
De beperkingen van het actuele niet-tesla laadnetwerk worden hier volgens mij trouwens overdreven. Het snellaadnetwerk is er het laatste jaar enorm op vooruit gegaan en - mede door het nog steeds zeer lage aantal EVs en de fikse prijzen voor snelladen- heb ik nog nooit tijd verloren omdat een snellader bezet was toen ik er aankwam.