Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Knokke Het Zoute een i-Pace zien staan aan een laadpaal. Had een Engelse nummerplaat en er stond "prototype" op de achterdeuren gelabeld. Op de voordeuren stickers van de Zoute Tennisclub en "Official Shuttle"... .
De auto lijkt inderdaad kleiner dan een MX en vooral veel lager had ik zo de indruk... .
Geen foto's gemaakt, was in tijdnood; achter op werkschema... .

In NL staat de auto gewoon al bij de dealer. Hij is duidelijk een stuk kleiner. Heeft ook niet 3 rijen. Op vrijwel alle foto's waar ze naast elkaar staan wordt de X achter de Jag geplaatst waardoor het optisch lijkt of de Jag veel groter is. Foto' van Jaguar zelf, maar ook TopGear (geloof ik) had een vergelijkend artikel en gebruikte vergelijkbare foto's. Als de M3 hier straks verkrijgbaar is gaan ze het nog lastig krijgen de Jag in grotere aantallen te verkopen. Overigens is Jaguar natuurlijk maar een kleine speler met ruim 100K auto's per jaar. Telsa is volgende jaar 4 keer zo groot in volume

iu.jpeg
 
  • Like
Reactions: Firebird and Dwarde
@Frank C Kloppen deze cijfers? Volgens jou maakten ze toch verlies op hun wagens en moesten ze het toch hebben van de merchandising?
Merchandising is veruit de belangrijkste inkomstenpost voor Ferrari. De naam is veel waard en wereldwijd gekender dan Napoleon of wie dan ook.
Dank zij de verkoop van petjes en T-shirts kunnen ze de investeringen in formule 1 dragen. Daar is dan ook return uit het watervalmodel waarbij “oude” F1 technologie in Ferrari gaat, oude Ferrari Tech in Alfa, oude Alfa Tech in Fiat.
Ze maken ze winst op iedere auto, (street legaal en zelfs de FXX bv), maar de volumes zijn te klein om de totaliteit winstgevend te maken.
 
  • Informative
Reactions: FVO
In de weekendeditie van de Süddeutsche een uitgebreid artikel over de leveringsproblemen van Audi Porsche en VW. En dan eens niet over diesel-, maar juist over benzinemotoren.

Anders dan BMW en Daimler heeft het VAG-concern 100% ingezet op motortechniek in plaats van op aanvullende roetfilters.

Sinds de EU eist dat emissienormen behaald moeten kunnen worden met alle in de EU verkrijgbare brandstoffen, niet alleen met hoogwaardige synthetische Spritz maar ook met Balkanbenzine, komen de motoren van Audi, Porsche en VW niet meer door de WLTP-test van Kraftfahrtbundesamt. Met als gevolg uitgestelde leveringen en het ‘akquirieren von Flächen’ om al die onverkoopbare producten tijdelijk te parkeren.

Slotzin:
,,Audi, Porsche und VW haben beim Abgaspoker bis zuletzt auf die No-Filter-Strategie gesetzt - und verloren.”
 

Attachments

  • D23F8DEC-677B-4B44-AD5B-9A0E0584C47A.jpeg
    D23F8DEC-677B-4B44-AD5B-9A0E0584C47A.jpeg
    544.5 KB · Views: 34
Auto freaks zijn wellicht wel bekend met de term “sleepers”, voor de mensen die daar nog niet zo bekend mee zijn,suf standaard uitziende auto’s, maar met een dik opgevoerd motorblok, of een totaal ander motorblok. Voorbeeldje, pak de VW Golf 1.6 van je moeder. Haal ergens een VR6 blok. Prik hem erin. Paar extra aanpassingen qua remmen en koppeling, buitenkant blijft suf standaard, en gaan. Ok, houdt dit plaatje vast.

Nu pak je een Audi S5 en prik daar een Tesla accu, aandrijving etc in. :) en je hebt een “EV Sleeper”
 
  • Love
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and FVO
In de weekendeditie van de Süddeutsche een uitgebreid artikel over de leveringsproblemen van Audi Porsche en VW. En dan eens niet over diesel-, maar juist over benzinemotoren.

Anders dan BMW en Daimler heeft het VAG-concern 100% ingezet op motortechniek in plaats van op aanvullende roetfilters.

Sinds de EU eist dat emissienormen behaald moeten kunnen worden met alle in de EU verkrijgbare brandstoffen, niet alleen met hoogwaardige synthetische Spritz maar ook met Balkanbenzine, komen de motoren van Audi, Porsche en VW niet meer door de WLTP-test van Kraftfahrtbundesamt. Met als gevolg uitgestelde leveringen en het ‘akquirieren von Flächen’ om al die onverkoopbare producten tijdelijk te parkeren.

Slotzin:
,,Audi, Porsche und VW haben beim Abgaspoker bis zuletzt auf die No-Filter-Strategie gesetzt - und verloren.”

HIer een link naar hetzelfde artikel op de site. Leest wat makkelijker.
Autos unter Hausarrest
 
Ik heb geen twitter en ken Bollinger niet persoonlijk (haar producten ken ik wel, best lekker), maar ik zou haar aanraden een S of X te kopen, dan is het zo gepiept.

Bollinger heeft een niche product dat niet zal leiden tot overbezetting van SuperChargers en ook de markt voor Tesla niet bedreigt.
Wel een eye catcher. Zou me niet verbazen als Tesla dit overweegt.

Bollinger B1 | Bollinger Motors
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
In ieder geval niet dure manier om aandacht te genereren. Maar het zal er niet mooier op worden.
Iets anders: stel dat een of meer merken toegang gaan krijgen, dan wordt het er niet duidelijker op voor andere EV’s. Die denken dan al snel dat ook zij kunnen laden.
Ik ben benieuwd wat voor extra aanduidingen er dan zullen komen. Nog meer borden! Yeah!
 
Iets anders: stel dat een of meer merken toegang gaan krijgen, dan wordt het er niet duidelijker op voor andere EV’s. Die denken dan al snel dat ook zij kunnen laden.
Ik ben benieuwd wat voor extra aanduidingen er dan zullen komen. Nog meer borden! Yeah!

Dan moeten zij bij hun leverancier aankloppen. Die houden het tegen. (op dit moment nog niet echt want niemand voldoet aan de al in ergens 2013 geformuleerde basisvoorwaarden, zoals laadsnelheid aan autokant).
 
Fantastische ontwikkeling. Als er eenmaal één schaap over de dam is, wordt het een steeds moeilijker verhaal om te negeren. In de huidige situatie kan het Tesla laadwerk nog afgedaan worden als “ongeschikt voor andere auto’s”. Dat argument is dan van tafel.

Nu nog iets doen aan het snobisme onder Tesla eigenaren. ;)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: basvk and Adm
Iets anders: stel dat een of meer merken toegang gaan krijgen, dan wordt het er niet duidelijker op voor andere EV’s. Die denken dan al snel dat ook zij kunnen laden.
Ik ben benieuwd wat voor extra aanduidingen er dan zullen komen. Nog meer borden! Yeah!
Dat proberen ze hooguit één keer, daarna weten ze het wel.

Voor het kweken van afgunst naar Tesla en de andere, wèl participerende merken is het natuurlijk onbetaalbaar.